Jump to content

[LØST] Prestashop 1.7.7.0 + quickpay giver en fejl 500


Allan Frost

Recommended Posts

Jeg har lige opsat en helt ny 1.7.7.0 med quickpay 4.0.53
Men når man har tastet kereditkort informationer ind, og man skal videre til en ordrebekræftelses side, så bliver man mødt af en fejl 500 i stedet for.

Betalingen bliver oprettet hos Quickpay, men ikke i shoppen.

Er der en der kan lede mig på rette spor?

Edited by Allan-Da (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Er shoppen i maintanance mode?

(Off topic: hvis den er helt ny, hvorfor har du så ikke valgt 1.7.7.1?)

Tilføjelse: hvilken php version kører shoppen på? Det kan du se under avancerede funktioner > information.

Edited by Guest (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

HEJ,
ja, du skal aktivere fejlfindingstilstanden og kontrollere fejloutputtet eller prøve at finde fejlen i din error_log-fil eller i /var/log/ i undtagelseslogfilen, da 500-fejlen sandsynligvis skyldes ordrevalidering / oprettelse af betalingsmodulets valideringscontroller.
Med venlig hilsen Leo

Bare at nævne at dette blev oversat ved hjælp af en oversætter;)

Link to comment
Share on other sites

Hej,
godt, hvis fejlen er på din butiks URL, efter at quickpay gateway-betalingen omdirigerer dig tilbage til butikken (for at afslutte ordren eller vise dig ordrebekræftelsessiden), er 500-fejlproblemet på din side og ikke på betalingen gatewy, og kommer sandsynligvis fra betalingsmodulet, så hvis du har købt quickpay-modulet, skal du også kontakte moduludvikleren for at være sikker på, at fejlen genereres af betalingsmodulet, skal du bare aktivere DEBUG-tilstand fra PERFORMANCE side i BackOffice og tjek fejloutputtet på den 500 side efter betaling, ellers kan du finde fejlen i din error_log-fil eller i / var / log / folder i undtagelseslogfilen.
Fortæl os med et screenshot, hvilke fejl / undtagelser der er på 500-siden.
Med venlig hilsen Leo

Bare for at nævne, at dette blev oversat ved hjælp af en oversætter;)

Link to comment
Share on other sites

>Prestachamps,

Jeg har svært ved at tro, at problemet skyldes Quickpay modulet. Der kører 1000-vis af PS 1.7.7.x sider med det modul uden problemer.

Men hvis Allan-Da ikke har reageret siden mandag, og skrevet resultatet af den debug, så kan problemet vel ikke være særligt stort. Eller også er problemet løst???

Link to comment
Share on other sites

Problemet var særlig stort, uanset hvor det ligger ;)
Grunden til at jeg ikke har fået svaret, er at vi har lagt vandret for at få alt flyttet og op at køre som det skal. 

Jeg skrev heller ikke at det var modulet der gav problemer, men om der var nogen der kunne lede mig i den rigtige retning mht. fejlsøgning, ud fra den opsætning vi har.

Det viste sig at det var DNS'en der hang, så Quickpay forsøgte at kommunikerer med den gamle shop :)

Link to comment
Share on other sites

  • Allan Frost changed the title to [LØST] Prestashop 1.7.7.0 + quickpay giver en fejl 500

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...