Jump to content

Kan ikke logge på efter opgradering til PS 1.7.7.1


Recommended Posts

Det var en her der skiftede til php7.4. Det gør du hos din webhost. Det er lidt forskelligt fra host til host hvordan man gør.

Du behøver ikke skifte php version tilbage. 1.7.7.1 kører fint på php7.4.

Link to comment
Share on other sites

Jo men kræver det ikke at jeg har en fejl 500 - det har jeg jo ikke.

Når jeg er "logget ind" vises login-boksen blot uden formular og knap. Opdaterer jeg siden kommer formularen frem igen og skal jeg "logge på" igen.

Mit webhotel kører på php7.3



 

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Rolf_B said:

Jo men kræver det ikke at jeg har en fejl 500 - det har jeg jo ikke.

Når jeg er "logget ind" vises login-boksen blot uden formular og knap. Opdaterer jeg siden kommer formularen frem igen og skal jeg "logge på" igen.

Mit webhotel kører på php7.3



 

Hvorfor prøver du ikke php7.4. Virker det, så virket det. Det tager 10 sekunder at ændre.

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Prestafan1234 said:

Det kan jo også være, at opgraderingen ikke blev gennemført korrekt. Er der fejl i loggen? Måske skal du rulle tilbage og prøve igen.

Hvor finder jeg loggen? og hvordan ruller jeg tilbage når jeg ikke kan komme ind?

 

Link to comment
Share on other sites

Loggen ligger i denne mappe /admin/autoupgrade

Man skal altid lave manuel backup af filer og database inden opgradering, denne lægges på via FTP (eller filmanager) og phpMyAdmin. 

Du skriver ikke hvor du er hostet, en del webhoteller giver mulighed for at genskabe data via deres kontrolpanel

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Rolf_B said:

Der kommer (i tillæg til at jeg ikke kan logge ind) en blank side hvis jeg prøver at placere en ordre

 

Det er sikkert fordi shoppen er i maintabance mode.

Link to comment
Share on other sites

Detcgørxdi i din bsckend.

Da du opgragerede satte du den i maintsnance mode. Ellers kan du ikke opgradere. Den fejl du har mad ikke at kunne logge på har inter med msintsnsnce mode at gøre.

Tror den bedste løsning er at rulle tilbage, hvis muligt, som det er nævnt tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Prestafan1234 har tidligere skrevet at visse webhoteller har mulighed for at genskabe data. Har du undersøgt det? Har dit webhotel det? Hvor er du hostet?

Link to comment
Share on other sites

Så ser det jo ud til at den opdatering i configuration har gjort at shoppen ikke er i maintanance mode. Det er jo både godt og skidt. Hvad vil du gøre hvis en rigtig kunde lægger en ordre. Den kan du jo ikke ekspedere. 

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, pertho said:

Så ser det jo ud til at den opdatering i configuration har gjort at shoppen ikke er i maintanance mode. Det er jo både godt og skidt. Hvad vil du gøre hvis en rigtig kunde lægger en ordre. Den kan du jo ikke ekspedere. 

Nej shoppen er ikke i maintenance-mode fordi jeg manuelt rettede i 'ps_configuration' table og ændret værdien PS_SHOP_ENABLE fra 0 til 1.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke lige så nemt at hjælpe med debugging af ukendte fejl via forum. Og slet ikke når du kun svarer på dele af de spørgsmål, jeg stiller. Der kan være et utal af årsager til, at det ikke virker.

Prøv at overskrive indhold i din admin-mappe med indhold fra installationsfilernes admin-mappe.

Hvis din host ikke har daglige backups min. 14 dage tilbage i tid, bør du seriøst finde en ny host. Hvad ville du stille op, hvis din shop blev hacket? Lukke forretningen?

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...