Jump to content

HTTP 500 error bij updaten Mollie, 1-click-upgrade en updaten Prestashop


Recommended Posts

Hallo,

Ik heb sinds eind vorig jaar problemen met updaten.

Ik heb het nu een tijdje aangekeken of iemand anders hetzelfde probleem had en een oplossing gevonden heeft.

Echter kan ik het voor mij nergens vinden.

Allereerst een backup gedaan eer ik iets ging proberen. Aan het eind backup terug moeten zetten omdat niets lukt

---

updaten 1-click upgrade gedaan en resultaat 500 error.  

Heb versie v4.10.1, huidige versie is v4.11.0

---

Versie Prestashop is 1.7.6.8. en het lukt me dus niet om naar 1.7.7.1 te gaan zonder 500 error.

---

Ook de Mollie plugin kan ik niet updaten zonder de 500 error te krijgen. 

Heb versie v4.0.7 en beschikbaar inmiddels versie v4.1.3

---

Wat ik ook in welke volgorde van deze 3 wil updaten, altijd 500 error. Ik kan enkel dan backup terug zetten want andere opties heb ik niet.

PHP versie 7.3  (7.4 kan ik ook nemen maar las dat dat problemen kan opleveren).

 

in de bijlage screenshots van meldingen die ik nu krijg. Ik weet niet of we hier iets aan hebben.
Wie kan me helpen?

Weet er te weinig van maar lijkt me zelf eerlijk gezegd met Mollie te maken.

Noodzakelijke plugin want alle betalingen lopen via Mollie.

Plugin verwijderen , 1-click upgrade updaten, daarna Prestashop updaten en daarna Mollie proberen terug te zetten een goede aanpak?

 

Mvg, Michael

presta 6.PNG

presta 5.PNG

presta 4.PNG

presta 3.PNG

presta 2.PNG

presta 1.PNG

Link to comment
Share on other sites

Om te beginnen zou ik Mollie niet updaten. Zelf gebruik ik versie 3.3.1 en deze is naar mijn mening de meest stabiele zonder enkel probleem.

Daarnaast adviseer ik om PHP op 7.2 te zetten. Waarschijnlijk is daarmee al een hoop verholpen. Updaten blijkt in veel gevallen niet direct verstandig te zijn omdat er modules zijn in nederlandse webshops die altijd wat later op de updates reageren. Werkt je shop goed, zijn er geen veiligheidsrisicos bv ivm een veiligheidslek wacht dan altijd met updaten totdat deze een poosje draaien(minimaal een half jaar) Dit is zoals ik het doe, en vrijwel nooit problemen.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, ecommerce16 said:

Om te beginnen zou ik Mollie niet updaten. Zelf gebruik ik versie 3.3.1 en deze is naar mijn mening de meest stabiele zonder enkel probleem.

Daarnaast adviseer ik om PHP op 7.2 te zetten. Waarschijnlijk is daarmee al een hoop verholpen. Updaten blijkt in veel gevallen niet direct verstandig te zijn omdat er modules zijn in nederlandse webshops die altijd wat later op de updates reageren. Werkt je shop goed, zijn er geen veiligheidsrisicos bv ivm een veiligheidslek wacht dan altijd met updaten totdat deze een poosje draaien(minimaal een half jaar) Dit is zoals ik het doe, en vrijwel nooit problemen.

Update Mollie plugin minimaal half jaar wachten bedoel je?  Prestashop zelf toch up-to-date houden?

PHP heb ik momenteel keuze 7.3 - 7.4 of hele oude 5.3 

Is PHP 7.2 noodzakelijk voor goede werking? want dan moet ik deze toe laten voegen door systeembeheerder..

Voor nu de volgorde: Mollie weghalen, 1-click upgrade updaten en dan prestashop updaten en dan (een versie van) Mollie terug zetten ???
Waar kan ik eventueel die oudere versie 3.3.1 vinden?

 

Mvg, Michael

Link to comment
Share on other sites

Ik zou zelf deze volgorde aanhouden:

PHP naar 7.2

Mollie naar 3.3.1

Dan evt. updaten van Prestashop, maar ook daar zou ik terughoudend in zijn. Als je shop goed werkt en er zijn geen rare dingen aan de hand zoals bv een veiligheidslek dan wachtten met updaten(ook van Prestashop). Veel modules worden namelijk niet direct naar de laatste versie van Prestashop aangepast en zorgt er alleen maar voor dat je hoofdpijn krijgt van de update errors.

Je kan prima een update naar 7.7.1 doen als je voor de tijd een degelijke backup maakt, maar nogmaals als alles goed draait wacht er mee.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...