Jump to content

LØST Bambora Check out


Recommended Posts

Hej forum 

 

Jeg er i gang med at oprette bambora chekout i stedet for vores ældre og nu ikke så opdaterede epay modul. og jeg er som sådan blevet gokendt af bambora men de har nogle ting de gerne vil have at jeg ændre på min shop.

Det ene er, at når kunderne opretter en konto så skal de kunne vælge om de vil have priserne vist med eller uden moms. 

Nuvel det tænker jeg at jeg kunne løse ved at lave 2 kundegrupper hvor den ene er en "privat"-kundegruppe og den anden er en "erhvervs"-kundegruppe fordi jeg havde nemlig lige lurret lidt i dette indlæg 

 

men her kommer så mit problem hvordan kan kunderne når de opretter deres konto, vælge hvilken gruppe de vil være i?

jeg synes ikke jeg kan finde funktionen nogen steder i prestashop.

 

Det andet bambora påpeger er at når kunden enten opretter sig som kunde på normal vis eller de opretter sig ved check out, så er der 2 bokse de kan tjekke af, den ene er om nyhedsbrevet og fred være med det, men det andet er "I agree to the terms and conditions and the privacy policy" boksen. Der vil de gerne have at det er links man kan klikke på og så læse de her betingelser (se vedhæftede billeder).

 

som det sidste har jeg et lille spørgsmål. hvordan har i andre prestashop brugere løst dette?

https://www.nets.eu/dk-da/digital-sikkerhed/Pages/Verified-by-Visa-og-MasterCard-Secure-Code.aspx

 

PUHAA!! det var en ordentlig smørre jeg håber at der er nogen der ude der kan hjælpe mig med at pege i den rigtige retning

 

på forhånd tak

 

screen 1.png

screen 2.png

Edited by Kent Majbom (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, presta-dyr said:

Hvis kunden angiver et firmanavn, er det en erhvervskunde, ellers er det en privatkunde. Men du kan desværre ikke umiddelbart bruge dette til at dirigere kunden hen i en bestemt gruppe.

Alternativt kan du køre multistore, hvor den ene shop er til erhverv og den anden er til private. F.eks. ligesom https://www.dustinhome.dk.


/Kjeld

men kører man multi store så skal man vel også lave alt arbejde med rettelser 2 gange, dertil tænker jeg findes der ikke moduler der kan håndtere multistore's så man kun laver tingene én gang? og kan man få moduler der kan f. eks rette alle priser 2% op på alle varer og stadig få dem til at lande på kunde psykoloiske priser f. eks 29,95 kr og ikke 29,63 kr

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, pertho said:

Med multistore har man en backend og x antal frontender, som man kan konfigurere som man vil. Fx lade nr 2 vise priserne uden moms.

men er det ikke mega besværligt at lave om til multistore når min shop er sat op? og kan de så godt dele moduler?

 

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, presta-dyr said:

Ja, du kan gange med 1,02.
 

/Kjeld

Hej Keld 

 

du skriver "Modulet installeres og virker straks på de aktuelle priser. Priserne ændres ikke i databasen, så modulet kan til hver en tid afinstalleres.

Modulet ændrer ikke i kernefiler." betyder det så at når jeg også benytter dit e-conomic modul at Prestashop sender priserne fra databasen til e-conomic? eller sender den de priser modulet laver? kan man ikke bede modulet om at hæve alle priser og så rette det i databasen? tænker bare at de prisstigninger der kommer år efter år skulle jo gerne kunne gemmes 🙂

 

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, presta-dyr said:

Ja, priserne der overføres til E-conomic, vil også være justeret. Modulet ændrer som nævnt ikke i databasen.
 

/Kjeld

Hej Keld 

 

Mit største problem lige nu er faktisk at få lavet et link ala det du har på din shop (se screendump) så jeg kan implamentere bambora check out, hvordan har du lavet det?

 

screen4.png

Link to comment
Share on other sites

On 2/5/2021 at 1:30 PM, presta-dyr said:

Hej Kent

Min shop er en standard 1.7-shop med GDPR-modulet installeret.
 

/Kjeld

Hej Keld 

 

Jeg kan se på prestashop modul kataloget at der er flere gpdr moduler, hvad hedder det modul du benytter? eller om muligt har du til til at smide et link herinde?

 

Link to comment
Share on other sites

On 2/10/2021 at 8:57 PM, presta-dyr said:

Hej Kent

Modulet hedder "Official GDPR compliance". Det er gratis i back office for PrestaShop 1.7. Ydermere har jeg installeret modulet "Juridisk overholdelse" (der også er gratis).


/Kjeld

Hej  Keld 

jeg har forsøgt at finde modulet "Juridisk overholdelse" men jeg kan ikke finde det på prestashop modul siden er det et modul du har liggende på din hjemme side?

/Kent

Link to comment
Share on other sites

  • Kent Majbom changed the title to LØST Bambora Check out
On 2/12/2021 at 8:06 PM, Prestafan1234 said:

Husk lige at skrive, hvad løsningen var, når du lukker indlæg. Ellers ved andre jo ikke, hvad du gjorde for at få det til at virke, eller om du blot opgav og lukkede tråden. 😏

He he der kom ikke rigtig nogen løsning jeg fandt GDPR modulet i prestashop men aldrig det andet modul, her måtte jeg selv skrive mig til at få div links ind. og med hensynd til multishops var der ikke lige nogen der kunne fortælle hvordan man gjorde

Edited by Kent Majbom (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Kent Majbom said:

He he der kom ikke rigtig nogen løsning jeg fandt GDPR modulet i prestashop men aldrig det andet modul, her måtte jeg selv skrive mig til at få div links ind. og med hensynd til multishops var der ikke lige nogen der kunne fortælle hvordan man gjorde

Det er en rigtig god idé at oprette én tråd pr. spørgsmål. Ellers bliver tingene blandet sammen, og det bliver ret umuligt at hjælpe i en tråd, hvor der er 5 forskellige spørgsmål. Derudover bliver det også enormt forvirrende for andre at finde hoved og hale i, hvad der faktisk er løst eller ikke løst. Så opret en ny tråd om multistore, så kan det jo være, du får svar på det også 🙂

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...