Jump to content

Prestashop extern niet te benaderen


Recommended Posts

Ik heb lokaal met prestashop 1.7 een webwinkel gemaakt.  Deze is intern met mijn intern ip nr   http://172.16.22.106/prestashop1.7  te benaderen, alles werkt prima. Nu heb ik mijn modem/router poort 80 door laten sturen van mijn extern ip nr  naar mijn intern ip nr.   Als ik nu extern de webshop benaderen wil via mijn link:   externipnr/prestashop1.7   wordt de url verandert in het interne ip nr/prestashop1.7  . 

Het ziet er dus naar uit dat het extern ip nr in de browser verandert wordt in het intern ip nr.   IN de webshop INFO staat dat de url is :   internipnummer/prestashop.nl   Dit moet natuurlijk zijn:  externipnummer/prestashop.nl   . Hoe krijg ik dit verandert, opdat mijn webshop extern toch benaderbaar is? (zie blezer.info/prestashop1.7  )

Ik heb 40 websites op mijn synology server die allemaal perfect werken (joomla, wordpress, drupal en basic html) . Alleen prestashop krijg ik niet werkend.  Kan iemand me een duwtje in de rug geven?

Alvast hartstikke bedankt.  Gr. Michel

PS: hieronder heb ik de winkelinfo bijgevoegd.

PrestashopWinkelInfo.jpg

Edited by Michel Blezer (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Klopt het dat je het ip adres als url hebt ingesteld. Zo ja dan klopt het dat deze zichtbaar wordt in de browser. Als je hier je domeinnaam vult zal het goed gaan maar is de site vermoed ik niet meer via je eigen netwerk te benaderen maar wel extern. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...