Jump to content

Prestashop 1.7.7.0 Aantal kolommen op één rij in de footer


Recommended Posts

Beste mensen,

Ik heb een vraag waar ik niet uit kom. Ik ben nu al bijna 6 uur aan het zoeken, Googlen, proberen, etc.. maar het lukt me niet. 

Wat wil ik:

ik heb een schone installatie gemaakt van mijn webshop. ik ben from scratch begonnen met 1.7.7.0. Ik heb het raamwerk bijna af. ik heb nu in de footer een extra kolom klantenservice aangemaakt. Hierin heb ik een aantal content pages. MAAR.. en dat is het probleem.. Prestashop zet hem ONDER de andere 4 kolommen. Ik wil deze gewoon op een rij hebben. Dus 5 kolommen. En het lukt me dus niet om uitgevonden te krijgen hoe dat moet. En nu komt het.. bij mijn oude webshop was het wel zo. Ik heb alle ordners/aantekeningen/harde schijven/usb sticks afgezocht.. ik heb de oplossing niet meer.

Kan iemand mij laten zien in BO hoe dat moet? Of via een code aanpassing op de ftp server? Ik voeg twee foto's bij. Hier zie je de nieuwe situatie, die ik dus niet wil. En de oude situatie hoe het vroeger was die ik dus terug wil. 

Ik hoop dat een developer me wat inzicht/oplossing kan aandragen waar ik de mist in ga..

Alvast super veel dank.

nieuw.png

oud.png

Link to comment
Share on other sites

Hi Wallgrind, 

Dank voor je reactie, dit helpt helaas niks. Ik heb in de vertalingen "bedrijfsinformatie" veranderd in "info" en "klantenservice" in "info" en daarna gerefresht.. ook de cache geleegd.. het blijft gewoon zo. De nieuwe kolom blijft gewoon er onder staan.

oja de screenshot foto is inderdaad de oude situatie.

Edited by [email protected] (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Met de beperkte informatie is dit een gok wat het kan zijn, ik ga er even vanuit dat je het classic thema gebruikt?

in het bestande themes/classic/modules/ps_linklist/views/templates/hook/linkblock.tpl

Daarin vind je rond regel 28 de volgende code:

  {foreach $linkBlocks as $linkBlock}
    <div class="col-md-6 wrapper">
      <p class="h3 hidden-sm-down">{$linkBlock.title}</p>
      {assign var=_expand_id value=10|mt_rand:100000}

waarin je col-md-6 vervangt door col-md-4:

  {foreach $linkBlocks as $linkBlock}
    <div class="col-md-4 wrapper">
      <p class="h3 hidden-sm-down">{$linkBlock.title}</p>
      {assign var=_expand_id value=10|mt_rand:100000}

Nu is de kolom verdeling ingesteld op 3 kolommen, afhankelijk van het aantal kolommen veranderd deze code. Let ook op dat je je aanpassingen in een child theme doet om te voorkomen dat het na een update weer "verdwenen" is.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...