Jump to content

Opties en voorraad


Barend

Recommended Posts

Hallo,

Als voorbeeld voor mijn vraag, stel je verkoopt kaarten met daarbij de keuze een witte of een rode envelop.

Als ik daarvoor kenmerken aanmaak, dan creëer ik dus variaties van het hoofdproduct. Vervolgens moet ik per artikel de hoeveelheid opgeven, dus hoeveel keer kaart met witte envelop, hoeveel keer kaart met rode envelop etc. Terwijl voor de voorraad dit niet van belang is.

Voorbeeld: ik heb 100 kaarten. Ik stel in 50 stuks hebben een witte en 50 stuks hebben een rode envelop. (neem aan dat we van alle enveloppen voldoende op voorraad hebben.)
Wanneer nu een klant 100 kaarten wil kopen met witte envelop zal de winkel aangeven dat dit niet op voorraad is. Terwijl we het wel hebben.

Ideaal zou zijn: Ik stel de voorraad van de kaart in op 100 stuks en ik stel per envelop in hoeveel we er hebben. Zodat de voorraad per envelop apart wordt bijgehouden.

Weet iemand of dit met Prestashop kan eventueel met een aanvullende module?

Groet,

Barend

 

Edited by Barend (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik was juist geïnteresseerd in het tegenovergestelde, dus dat er géén aparte voorraad hoeft te worden ingesteld. 

Inmiddels ben ik overigens niet verder gegaan met Prestashop, ik vond het te commercieel. De gemiddelde prijs van modules vond ik te hoog en ik zag dat voor ons doel er nogal veel modules nodig gingen zijn.

Vriendelijke groet,

Barend

Link to comment
Share on other sites

Andere oplossing in deze had kunnen zijn gebruik te maken van een "Product pakket", de envelop(pen) en kaart zijn allebei een los product met hun eigen voorraad aantal. Je stopt ze samen in een "Product pakket" waarna je in de instellingen van het "Product pakket" bij Aantallen de hoeveelheidsinstelling instelt op :

image.png.156db8217ec3ff46701292070ea4643d.png

Deze instelling zorgt ervoor dat het product met het minste voorraad het aantal producten op voorraad verzorgt en dus ook rekening houdt met gemixte orders.

Dit ter info mocht iemand hetzelfde willen bereiken.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...