Jump to content

Probleem na update naar 1.7.7.0


All I Wanted

Recommended Posts

Hallo, 

Na update van 1.7.6.9 naar 1.7.7.0 kreeg ik onderstaande foutmelding:

SQL 1.7.7.0 1146 in ALTER TABLE `pr_statssearch` CHANGE `keywords` `keywords` varchar(255) CHARACTER SET utf8mb4 COLLATE utf8mb4_general_ci NOT NULL: Table 'deb11****_pr1.pr_statssearch' doesn't exist

Ik kon prestashop hierna niet meer openen, ik kreeg de volgende foutregels te zien:

Deprecated: array_key_exists(): Using array_key_exists() on objects is deprecated. Use isset() or property_exists() instead in /home/deb11****/domains/alliwanteddecoration.nl/public_html/src/Adapter/EntityMapper.php on line 99

Na backup terug zetten gelukkig weer online met versie 1.7.6.9. zonder fouten.

Weet iemand wat er niet goed is gegaan?

Groetjes Carolien

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hoi  ,  Na de upgrade  1.7.7.0. , kan ik backoffice niet meer bereiken  en de website  is. ook offline. 

dit was de foutmelding 

 

while updating

 

[Ajax / Server Error for action upgradeDb] textStatus: "error " errorThrown:" " jqXHR: " 

Fatal error: Composer detected issues in your platform: Your Composer dependencies require a PHP version ">= 7.1.3". You are running 7.0.33. in /home/xxxxxx/wwxxxxxx..be/vendor/composer/platform_check.php on line 24

{"nextQuickInfo":["[SKIP] directory \"\/app\/cache\/\" does not exist and cannot be emptied.","[CLEANING CACHE] File prod removed"],"nextErrors":["[INTERNAL] \/home\/xxxxxxxx\/-------------\/vendor\/composer\/platform_check.php line 24 - Composer detected issues in your platform: Your Composer dependencies require a PHP version \">= 7.1.3\". You are running 7.0.33."],"error":true,"next":"error"}"

 

Ik ,heb dan  uit noodzaak de PHP versie  op 7.3 gezet ,  maar ik kan nog steeds mijn site niet bereiken.  

 

Als ik wil inloggen kom ik op de DEBUG page,    weet er iemand hoe ik deze moet skippen? 

 

Thanks for help, regards.  

Jean 

Link to comment
Share on other sites

Het antwoord wordt al gegeven:Your Composer dependencies require a PHP version ">= 7.1.3". You are running 7.0.33

Door in te loggen op je hostingomgeving en je php versie te veranderen naar 7.1of liever minimaal 7.2 zal de fout verdwijnen.

 

Succes!

Kuipje

Link to comment
Share on other sites

Ik weet het ,  ik. probeer al een paar dagen ,  maar het lukt NIET    als ik de PHP  switcher terug zet krijg ik een BUGREPORT PAGE. te zien, (zie pritnscreen ) 

Kan ik deze PAGINA niet skippen?  Om vervolgens in te loggen ?  ( zie prinsscreen ) 

Ik heb ook al een Fullrestore gedaan, helpt ook niet  , omwille van de  prestaschop de upgrade uitvoerde op PHP 7.0.  versie , en toen  liep het fout.

 

Nu probeer ik nog eens.  een FULL RESTORE  op 7.0 ,  en dan  verander ik terug naar  7.3. 

Bedankt ! ,  Jean 

2) PRINTSCREEN 2.  2021-01-02 om 15.08.26.png

Link to comment
Share on other sites

volgens de error zou het je mollie module zijn die de fout geeft en de boel tegen houd.

Probeer id deze oplossing die ik hier op het forum zag

Quote

Zou je eens de module-map: /modules/ps_linklist/ willen hernoemen? Gewoon een streep of een 1 er achter zou al moeten helpen. Het lijkt erop dat deze module de boosdoener is.

Maar voor jou dan niet de ps_linklist maar de mollie

Link to comment
Share on other sites

Gezel 

Bedankt  om te helpen,   je bedoelt toch wel in bestandsbeheer , via mijn CPANEL  ( vroegere FTP). 

Kan ik niet die Mollie folder  verwijderen  , zou dit niet helpen ? 

Of  de vorige prestaschop  1.7.6.9 , terug  zetten via CPANEL ? 

1) Het probleem is begonnen  , met de PHP  ,  die stond  op 7.1. 

2)  Dan heb ik de  one-click upgrade gedaan van prestaschop  1.7.6.9   naar 1.7.0.0  , dus deze is  nu actief  !  

3). D e hoofd foutmelding  was wel degelijk de PHP , die niet juist stond op 7.3 

Want heb  ik nu  gedaan ondertussen. 

PHP terug gezet op 7.1  , zoals hij stond  ,  dan een FULL RESTORE GEDAAN ,  van de files + database 

achter dit   (succesvol FULL RESTORE )     PHP terug op 7.3  gezet   , nu krijg ik dit    ( zie prinsscreen )  500 ERROR 

Ondertussen in deze toestand ,  heb ik al geswitch   van PHP  7.0 naar  7.4.  , maar niks helpt  ( server error 500) nu .

Ik probeer zeker  wat je me voorsteld  , re-namen. ( folder   ps_linklist maar de mollie )  

Ik laat je morgen weten, 

Bedankt  , Jean 

500 server error  2021-01-06 om 16.52.17.png

Link to comment
Share on other sites

Kuipje

probleem is dat ik de admin backoffice niet kan bereiken , alles is Offline

juist via cpanel of ftp kan ik bestandsbeheer ,de files zien , dat is alles 

ik,heb daar nu de Molli Map volledig verwijdert onder  ( Modules ) 

Maar dit helpt ook niet 

is er iemand dat weet , hoe ik de voorgaande versie van Prestashop kan uploaden via FTP ? Waar de Prestashop files staan ? 
 

Bedankt om te helpen 

Jean 

 

Link to comment
Share on other sites

Probeer eerst de bestanden van github te downloaden en plaats deze met cpanel in de module folder. Als dat niet werkt kun je altijd nog een backup terug zetten. Aangezien ik een directadmin gebruiker ben kan ik je niet helpen met cpanel.

Link to comment
Share on other sites

Error 500.

Zet via FTP de debug modus is aan . Mischien kun je dan weer in het beheergedeelte komen.

Debug mode activeren  :

Ga met ftp naar de map /config

hier zie je het bestand ->  defines.inc.php

/* Debug only */
if (!defined('_PS_MODE_DEV_'))
define('_PS_MODE_DEV_', false);

en wijzig false in true

/* Debug only */
if (!defined('_PS_MODE_DEV_'))
define('_PS_MODE_DEV_', true);

 

De Mollie module even via FTP renamen.

Dan de laaste versie downloaden via Mollie github

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hallo , bedankt. ,

Is allemaal niet gelukt  ,  

MOLLI volledig verwijdert   , PHP geüpdatet naar 7.3  , dan terug een restore ,dan terug naar 7.1  waar de miserie is mee begonnen  

Dan terug restore en PHP geswiched naar 7.3  ,lukte allemaal niet. 

Mijn hoofddoel was prestashop terug naar 1.7.6.9  krijgen zoals het voorheen mis ging door de PHP 7.1 , maar op deze manier ging dat niet.

 

OPLOSSING :

Ik heb het op een andere manier kunnen  op lossen 

Ik heb het  bestandsbeheer volledig leeg gemaakt (root files)  maar  eerst een  CLONE gemaakt op de server ,van het  HTTP acces file en adres.

Daar heb ik vervolgens  een oude installatie geüpload met een oudere versie prestashop , ook de correspondeerde oude database, geüpload  naar de server. 

En ik kon terug  binnen in de admin ,  en de website was opnieuw bereikbaar.

Dan gekeken of PHP juist stond  op 7.3 , dan vervolgens de update gedaan,  naar  1.7.7.1  , tijdens de update zijn er heel wat files gedelete , maar het is goed verlopen,  en alles werk terug. 

Vrienden en leden  

Bedankt , voor de steun en voorstellen van oplossingen. ! 

Jean 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...