Jump to content

[opgelost] Geen afbeeldingen en banners meer naar one click update.


Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik heb een one click update gedaan naar de nieuwe prestashop 1.7.6.9 maar na de update waren alle afbeeldingen uit de webshop weg. Ook meest verkochte producten gedeelte en nieuwe producten gedeelte zijn nu niet meer zichtbaar op de site.

Wat heb ik al ondernomen:

Er zat een error 500 in het systeem en heb een stappenplan gevolgd waarbij ik in de config iets op true heb gezet (de kenner weet wat ik bedoel hoop ik) Hierdoor kon ik weer in de backoffice.

Daarna heb ik de cache leeggemaakt en frendly url opnieuw gesaved. Dit werkte allemaal niet.

Aansluitend verder gaan zoeken op het internet en daar kwam ik tegen dat ik .htacces moet verwijderen en dat er een nieuwe word gemaakt op het moment dat ik de frendly url save knop indruk. Dit is volgens mij ook niet gelukt.

Vervolgens verder gaan zoeken en vond ik een stuk tekst waarin stond dat ik de image bestanden op 777 moest zetten in plaats van 755 of een andere code. Dit ook gedaan maar ook dit werkt niet.

Op een gegeven moment uit wanhoop een backup terug geplaatst maar in plaats van dat ik mijn oude webshop terug kreeg was ik nog steeds alle afbeeldingen kwijt.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik weet nu echt niet meer wat te doen. Ik ben nieuw op dit gebied en heb nog een hoop te leren, dus ik hoop dat iemand mij hierbij kan/wil helpen. Alvast super bedankt!

printscreen webshop.png

printscreen 2.png

Link to comment
Share on other sites

ik neem aan dat je bedoeld als je debug uitzet.

Als de debug modus is aangezet zal je in de backoffice meldingen moeten krijgen die de foutmeldingen weergeven. Van daaruit kan er verder gewerkt worden.

Je zou evt. de afbeeldingen opnieuw kunnen hergenereren. Weet niet of het helpt, maar de info van de debug modus kan waarschijnlijk een beter licht op de fout doen schijnen.

Link to comment
Share on other sites

Ik zie dat de website nu ook niet bereikbaar is. 

Wat je kunt doen is even de mapjes in var/cache/ leeg gooien. Soms zit er heel veel data in daarom hernoem ik ze altijd naar prod.old en dev.old en die verwijder ik dan, je kunt dan ondertussen weer testen.

Ook zie ik je in je foutmelding staan dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de database, heb je in app/config/parameters.php wel de juiste gegevens staan?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, jacob_v_dam said:

Ik zie dat de website nu ook niet bereikbaar is. 

Wat je kunt doen is even de mapjes in var/cache/ leeg gooien. Soms zit er heel veel data in daarom hernoem ik ze altijd naar prod.old en dev.old en die verwijder ik dan, je kunt dan ondertussen weer testen.

Ook zie ik je in je foutmelding staan dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de database, heb je in app/config/parameters.php wel de juiste gegevens staan?

Ik heb de map gevonden. Moet ik dan alles verwijderen? Wat betreft de foutmelding zie ik de backoffice wel en in de webshop front office is nu de debug modus te zien.

Link to comment
Share on other sites

Bij je hosting partij kun je misschien wel gebruik maken van phpmyadmin om de database te bekijken, misschien kun je daar eens kijken of de tabel ps_image_lang bestaat. Ik heb het gevoel dat je die mist. Misschien is het ook goed om gelijk even te kijken of je ook de tabellen ps_image_shop en ps_image_type hebt.

Mocht je de tabel ps_image_lang missen dan kun je voor nu even deze query uitvoeren:

CREATE TABLE `ps_image_lang` (
  `id_image` int(10) unsigned NOT NULL,
  `id_lang` int(10) unsigned NOT NULL,
  `legend` varchar(128) DEFAULT NULL,
  PRIMARY KEY (`id_image`,`id_lang`),
  KEY `id_image` (`id_image`)
) ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=utf8;

Hiermee wordt de tabel in de database aangemaakt. Je moet de afbeeldingen misschien wel opnieuw uploaden.

Link to comment
Share on other sites

Hoi,

Het bleek dat de database verkeerd stond. Deze is nu goed gezet door iemand maar nu geven ze het volgende aan. Kan iemand me helpen hoe dit op te lossen?

Er zit een fout in index.php line 74

Regel 74 van het index bestand van de administrator pagina zegt:
$kernel = new AppKernel(PS_ENV, PS_MODE_DEV);

Context:
// When using the HttpCache, you need to call the method in your front controller instead of relying on the configuration parameter
//Request::enableHttpMethodParameterOverride();
$request = Request::createFromGlobals();
Request::setTrustedProxies([], Request::HEADER_X_FORWARDED_ALL);

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...