Jump to content

dansk oversættelse 1.1


krille

Recommended Posts

Hej Krille

I følge tidligere indlæg skulle der være andre som er i gang, men....


Jeg har lavet 1. version af oversættelsen og er i fuld gang med at luge ud for kiksede formulering, forkerte oversættelser mv.

Du er meget velkommen til at bidrage med korrektur læsning af Front End, og sende mig rettelser/forslag til andre formuleringer. Back End tager jeg mig selv af...

http://prestashopdemo.webkompagniet.dk/

PS! Andre er selvfølgelig også velkommen til at bidrage.

Mvh. Trine

Link to comment
Share on other sites

Hej alle,
her er så en opdateret version af den danske oversættelse af 1.1(sidste nye version).

I denne oversættelse, mangler der kun 6 moduler, som ikke er oversat, så den er nem at gå til.
Så snart de sidste 6 er oversat vil den blive tilgængelig i denne tråd.
Så den er 99% klar.

I er selvfølgelig velkommen til at oversætte resten :)

Venlig hilsen
Mobimob

dk.gzip

Link to comment
Share on other sites

Hej Mobimob

Nu ved jeg hvor stort arbejde det er at lave oversættelse, så du skal have tak for at uploade dit arbejde. Den eneste grund til at jeg har valgt ikke at gøre det, er at jeg ville sende oversættelse til PrestaShop.com, og jeg vil derfor gerne være sikker på at der bruges den rette terminologi fra starten. Der er min erfaring af dårligt oversatte ord og fraser følger med i fremtidige versioner, og vi skal også være opmærksomme på at andre lande fx. de nordisk kan vælge at bruge sprogpakken, og at den derfor bør være 100% i orden.

Nu er så heldig at jeg skal et smut til New York i næste uge, så jeg får først tid til at kigge på din oversættelse i den efterfølgende uge. Men skal vi gøre fælles indsats for at kvalitetssikre oversættelsen?

Mvh. Trine

Link to comment
Share on other sites

Hej Trine,

jo det kan vi godt.
jeg retter også løbende til, med tekster der skal laves om hvis jeg finder nogle som ikke er hensigtsmæssige. Det er også mere ment som en start til alle dem som ikke kan overskue at oversætte det hele.
Efterhånden som man måske støder på fraser som måske lyder bedre, så er det nemmere at rette til :)

God tur!

Måske er der en bedre version ,når du venter tilbage?.....

Vi snakes.
Venlig hilsen
Mobimob

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej Og tak for en super indsats med denne oversættelse.

Er dog løbet ind i problemer. Har hentet og installeret den dk pakke. Alt virker fint. Er begyndt at oversætte og alt virkede også fint i starten. Men nu efter at have gemt nogle af "mine" oversættelser, vil den ikke gemme nye oversættelser mere?. Når jeg laver oversættelser og trykker på update tranclation. Så tygger den lidt på og skriver Opdateret ok. Men når jeg så tjekker på listen over hvad der er oversat mm så er der ikke sket nogle ændringer?.. Nogle der har oplevet det samme?. Og nogle forslag til hvad jeg skal gøre ?

Takker på forhånd.
Mvh
Jimmy

Link to comment
Share on other sites

Hej Jimmy, takker :)

Er dine mapper til ovrsættelse skrivbare, altså har du chmoddet dem til 755 eller 777?

Du kører 1.1?

Tjek først ovenstående og prøv igen.
Hvis dette ikke virker, så slet det danske sprog, opret igen det danske sprog og installer så pakken efterfølgende.
Husk at sætte skriverettigheder på sprogmapper inden du oploader.

Åbn dernæst de forskellige områder af din oversættelse og gem uden at rette noget. DGør dette med ale områder.
På den måde vil din sprogfil blive konverteret til utf8 i databasen.

Håber det kan hjælpe dig videre.

Venligst
Mobimob

Link to comment
Share on other sites

Hej Mobimob

Desværre det virkede ikke. Snøft.

Den underlige er, at når jeg vælger et felt i oversættelsen ved den godt hvad der skal stå da teksten kommer i ehh ja "rul ned menu".. Forstået på den måde trykker jeg nu ud for et felt med search: Så viser den selv Søg når jeg markere feltet med musen.

Men den gemmer ikke noget af det selvom den skriver update ok?

Med 1.1 regner jeg med du mener shop version.. Kører : Version 1.1.0.5 - 0.233s

Du skriver åbn de forskellige områder. der mener du "bare" Frontend.. Back office osv ikk?.. Du mener ikke hver field under hoved kategorierne?


Hvad kan jeg næsten gøre galt ( ja er meget grøn ) så kan sikkert gøre alt galt lol. Men kan det være noget jeg ikke har slået til eller?


Takker på forhånd.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen,

jeg kan ikke rigtig følge dig med hensyn til det med dine rullemenuer og search og sådan ?

Har du husket at lave de rigtige skrive rettiegheder på serveren i de forskelige sprogmapper?
Det gør du via din ftp.

Du kan evt. sende mig en PM med dine logindetaljer og ftp, så skal jeg se om jeg kan hjælpe dig?
Helt ok, hvis du ikke vil have det.

Hvem hoster du hos?
det kan nemlig være en severindstilling der skal sættes før du kan gemme....

Det har jeg hørt om før.

/
Mobimob

Link to comment
Share on other sites

Helt iorden Compuland.

Compuland havde problemer med rettigheder i php.ini filen. Det er blevet rettet, så hvis andre har samme problemer, slal de kigge på deres php.ini fil på deres server og kigge efter om suhosin.session.cryptua er slået fra. Det virker når det er slået fra.

Venlig hilsen
Mobimob

Link to comment
Share on other sites

Hvor er jeg taknemlig for at compuland 0g mobimob har lavet den oversættelse og æåø virker.
Jeg er i den grad newbie og Presta er tilpas let til, at jeg "næsten" kan finde ud af det.
Har kun lige et men, i boxen oplysninger står det stadig på engelsk, hvordan drejer jeg lige det?.....Trine måske :)

Mvh
HenrikS

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hiver lige denne tråd frem igen...

Jeg har problemer med oversættelsen!

Det har egentlig fungeret rigtig godt fra starten.. Så i dag ville jeg ind og rette nogle nutids-r-fejl m.m., og efter jeg så trykker opdater, er ca. halvdelen af oversættelsen forsvundet. Jeg ved ganske enkelt ikke hvad jeg skal stille op! Jeg har prøvet at importere sproget igen, men det virker stadig ikke.

I denne tråd bliver der nævnt noget om en php.ini-fil.. Men hvor finder jeg den? Og hvordan tjekker man om det der er slået fra?

Håber virkelig der er hjælp at hente, da jeg næsten ikke tør pille ved mere, før jeg hører noget ;-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Når jeg oploader filen, syntes jeg ikke rigtig at kunne finde den danske oversættelse og vælge den?? Hvad er der galt.. `?? Jeg har oploadet da.gzip filen.


Prøv at læs det de andre har spurgt om i denne tråd. Det samme spørgsmål er stillet og svaret på :)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...