Jump to content

Multistore en Zoekresultaten


Recommended Posts

Hallo all,

Nu zijn wij redelijk nieuw in Prestashop maar het lukt al aardig om alle "problemen" te overwinnen maar met het volgende probleem, voel ik een uitdaging die ik nergens kan terugvinden of via een module kan regelen. (iig niet in de beschrijving gemeld)

We hebben een multistore omgeving opgezet en de tweede shop is aanstaande. Echter, de één hoofd categorie met subcategorien, komen voor in alle shops maar voor elke andere shop komt er een hoofdcategorie met subcategorien die per shop specifiek zijn. 

In de view en navigatie klopt dit ook maar... ik kan wel via zoeken de producten van de primaire shop terug vinden wat niet de bedoeling zou moeten zijn. 

  1. - kan je op product niveau ook de shops toewijzen (zoals in categorien): nee. helaas niet. 
  2. - categorien kan je per shop toewijzen: ja, en dat lijkt goed te werken.
  3. - in de multistore instellingen kan je ook categorien  toewijzen maar.... en daar gaat het volgens mij mis, of loop ik of tegen een bug aan of er is iets in de configuratie wat niet klopt. Schakel ik hier één categorie voor de specifieke 2e shop uit, dan wordt deze automatisch weer terug ge-activeerd én alle categorien verliezen de ingestelde shops. Met als resultaat dat alle categorien én subcategorien één voor één weer aan de juiste shops moet worden toegewezen. (dat dit uberhaupt niet batchgewijs kan, vind ik wel een raadsel - vast een goed module voor beschikbaar.)
  4. - is er in de zoekfunctie een instelling die ik mis? Of dat daar een geschikte module voor is.

Kortom:

  1. probleem 1: geen producten uit shop 1 tonen in zoekresultaten van shop 2
  2. probleem 2: hoe krijg ik dit goed ingesteld. 

Iemand hier ervaring mee.

PS: als iemand mij wil en kan ondersteunen tegen een redelijk tarief, dan zou dat prima zijn. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...