Jump to content

Flyt vare fra alm. lager til avanceret lager


rmadsen80

Recommended Posts

Du kan slå avanceret lagerstyring til, men så skal du højst sandsynligt rette alle varer efterfølgende og tildele dem et "warehouse". Du skal overveje grundigt, hvorfor du vil bruge det, for hvis du fortryder kan du ikke skifte tilbage, uden at alle lagerantal sættes til 0 (!)

Dertil kommer, at det ikke er en indbygget funktionalitet i PrestaShop 1.7 - så vidt jeg kan læse mig frem til, så er det et tilkøbsmodul, hvor der ikke rigtig er nogen informationer om, hvordan det så fungerer, hvis man allerede har slået det til i 1.6 og så opgraderer. Jeg vil formode, at det ikke virker, da jeg tvivler på, at opgraderingsscriptet tager højde for noget fjernet funktionalitet, der er erstattet af et modul på Addons.

Link to comment
Share on other sites

Enig med Prestafan1234 i hendes kommentar.

Jeg har tidligere - da jeg brugte PS1.6.x.x - benyttet avanceret lagerstyring. I min naivitet troede dengang jeg at dette var en forudsætning for at køre multistore.

I PS1.7.6.5 findes Avanceret lagerstyring ikke, som det er nævnt. Det blev jeg bekendt med da jeg opgraderede min testshop. Men set i bakspejlet, så havde jeg ikke brug for Avanceret lagerstyring. Jeg kunne jo blot lade de 2 butikker i multistore dele lager.

Så nu har jeg 2 gange opdateret mit lager, fordi lageret begge gange bliver nulstillet (læs: Oplysningen om lagerantal gemmes i 2 forskellige tabeller i databasen). Så hvis du begiver dig ud i Avanceret lagerstyring, så skal du have styr på din lagerbeholdning, da den skal opdateres manuelt efter ibrugtagning af Avanceret lagerstyring. Og igen hvis du skulle finde på at opgradere til PS1.7.

Efter min mening er Avanceret lagerstyring kun relevant, hvis man har lager på mere end een lokation, og sender fra dem begge/alle. Så enig i, at en overvejelse om du har brug for det, er værd at tage.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...