Jump to content

Fragt pr koli


Recommended Posts

PrestaShop kan kun beregne fragt ud fra pris eller vægt. Måske kan du finde et modul der lader dig lave flere fragtindstillinger. Problemet er nok, at du ikke kan forudsige en bestemt kombination og dermed ikke tage højde for alle kombinationer. Du kan på en vare til- eller fravælge fragtfirmaer, men det løser jo ikke denne udfordring. 

Link to comment
Share on other sites

På den enkelte vare kan du angive en yderligere forsendelses omkostning.

Så jeg tænker lidt... Sæt vægten på plastik sækkene til 0, og sæt yderligere forsendelses omkostninger til det, du giver for den pågældende pakke hos GLS.

Mon ikke det vil fungere?

Ellers er løsningen formentlig et modul, som Prestafan1234 er inde på.

Tilføjelse: Så skal du nok lade vægtintervallet på GLS starte med 1 gram.

Edited by Guest
Tilføjelse (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
On 10/13/2020 at 7:48 AM, pertho said:

På den enkelte vare kan du angive en yderligere forsendelses omkostning.

Så jeg tænker lidt... Sæt vægten på plastik sækkene til 0, og sæt yderligere forsendelses omkostninger til det, du giver for den pågældende pakke hos GLS.

Mon ikke det vil fungere?

Ellers er løsningen formentlig et modul, som Prestafan1234 er inde på.

Tilføjelse: Så skal du nok lade vægtintervallet på GLS starte med 1 gram.

Ok jeg har så været længe om at kigge på problemet da jeg har knoklet en del med at opdatere til ver 1.7

men jeg har testet ideen med at sætte en pris på forsendelsen i yderligere forsendelses omkostninger og jo det kunne virke med mindre en kunde kun skal købe plasitksække og kun en enkelt kasse for så lægger siden først den almindelige fragt på udfra mindste vægten da jeg har sat denne til 0,00kg og så lægger den de yderligere forsendelses omkosntinger på der efter 

 

dvs. normal forsendelse 39,00 kr + 49,00 kr i yderligere forsendelses omkostninger. 

 

er der nogen derr har forsøgt sig med shipmondo? kunne de muligvis løse dette problem?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Prøv, som jeg skrev, at sætte start intervallet på gls til 1 gram.

Efter nærmere overvejelse tror jeg alligevel ikke, at det vil virke.

Om der er et modul, der kan det, ved jeg ikke.

Shipmondo kan efter min mening ikke løse problemet. Det er jo shoppen, der afgør, hvor meget, der skal betales i forsendelse.

Edited by Guest
Tilføjelse (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Metoden med 1 gram er også afprøvet, jeg havde håbet at det ville for det havde været en nem måde at løse problemet. Jeg har prøvet at kigge modul kataloget i gennem men jeg kan ikke finde ud af hvad funktionen skulle kaldes når man søger den frem for det foregå højst sandsynligt ikke på dansk LOL

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...