Jump to content

[LØST] Har en kunde der ikke kan gennemføre betaling - forslag modtages


Prestafan1234

Recommended Posts

Hej

Jeg har en kunde, der ikke kan få lov til at gennemføre betaling i min shop. Hun har prøvet både med dankort og Moneybookers (Mastercard), både fra en Win 7 og en Mac. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvad der går galt. Hun får blot besked om, at betalingen ikke kunne gennemføres - jeg fik én gang en fejlbesked om at Moneybookers betalingen ikke var gået igennem. Har ikke fået andet.

Jeg har tjekket statistikken, og hun kommer på via en tysk IP-adresse, men bor her i Danmark. Men det kan vel ikke have noget at sige (eller hvad med et tysk styresystem, tysk browser - kan det have noget at sige). Shoppen er kun på dansk.

I dag oprettede jeg hende som ny kunde og bad hende gå ind med den ny konto. Samme problem.

I statistikken kan jeg endvidere se, at hun ser order step 2 og step 4 - men ikke step 3 (ved ikke hvad step 3 er)

Meget mystisk - nogen der har en idé om, hvad det kan skyldes - eller en løsning?

Link to comment
Share on other sites

Sådan nogle har vi også af og til. Jeg plejer bede dem om at betale med Ewire eller til nød bankoverførsel. Det er mystisk og en af grundene til, jeg overvejer at bruge Euroline sammen med Epay og så helt droppe Moneybookers.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Sådan nogle har vi også af og til. Jeg plejer bede dem om at betale med Ewire eller til nød bankoverførsel. Det er mystisk og en af grundene til, jeg overvejer at bruge Euroline sammen med Epay og så helt droppe Moneybookers.

/Kjeld


Jeg har også tilbudt hende at bruge bankoverførsel, men har så ikke hørt mere. Men Dankortbetalingen er jo ePay, så derfor forstår jeg det ikke.
Link to comment
Share on other sites

Mange mennesker tror de har et mastercard, men har måske i virkeligheden et mastercard direct, mastercard debit eller lignende. Det kan måske være her det glipper.


Ok - tak for info, vidste ikke, at der fandtes variationer af disse også.

Da jeg har fået andre ordrer, er jeg også ret sikker på, at det ikke dels min shop og kombination af både ePay og Moneybookers, der er nede. Men man vil jo gerne hjælpe kunderne - og det er jo svært for dem at se, at min butik rent faktisk ikke er så svær at handle i, når det bare ikke vil lykkes ;-)
Link to comment
Share on other sites

Jo det gør der skam, bankerne i DK er begyndt at dele dem ud i stedet for visa elektron, som er en mere kendt udgave af hvad mastercard direct, debit og hvad det eller kommer til at hedder er for et kort.

Min lillebror har et, og det fungere sådan at man kan handle ligesom et dankort, men når der ikke er flere penge på, kan man ikke handle mere :) Måske din kunde har et tomt mastercard direct / debit.

Link to comment
Share on other sites

Bankerne tilbyder VISA Electron og de andre debit-kort, når de unge fylder 15 år. Vi har en del af disse kunder og tilsyneladende kan de bruge kortene til både Moneybookers, Ewire og PayPal. Men det der får mange til at falde af (som det har været nævnt før i forummet) er 3-D secure.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Mange mennesker tror de har et mastercard, men har måske i virkeligheden et mastercard direct, mastercard debit eller lignende. Det kan måske være her det glipper.

I Epay kontrolpanel kan du se afviste kort, og årsagen til afvisningen. Det kan måske give svaret på brug af kort.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...