Jump to content

Property OrderDetail->product_name is not valid


Recommended Posts

Bonjour,

Comme cité dans le titre je rencontre actuellement un gros problème et n'ayant pas les capacités de le résoudre je me permet de poster un message sur ce forum,

Sur certaines commandes (pas toutes) nos clients tombe sur un "fatal error" lors de la validation. il nous faut alors recréer cette commande a partir du panier "abandonné" dans le back office, et celle-ci ce fait sans encombres !

Les clients ayants cette erreur passe par le module payinstore (c'est un module qui zap le paiement pour les professionnels), nous n'avons eu aucuns retour des particuliers qui eux passent par payzen ou paypal, après ils ne se sont peut-être pas manifesté tout simplement...

J'ai contacté l'auteur du module, et d'après lui ça ne vient pas de son module.

voici sa réponse :

Quote

Hello,

 

thank you for using my module.

I really believe that there should be some other reason for this problem, then error in my module. The module is used on quite many shops without problems reported and also It's actually quite simple module and the validation class is exactly same as for example default Cash on delivery module. You can compare \ps_cashondelivery\controllers\front\validation.php with my class, I only change the order status to status selected in module configuration and I add extra email variables. I'm quite sure the code is correct.

You see that the log lists my module but that's normal, the core validateOrder function is called by my module as any other payment method must do, but the problem must be somewhere else, either in your data or custom core changes. It seems to complain about invalid product name, so try to check there. Also, I would suggest to check your overrides folder. Maybe some other module is changing the validation class or other core classes.

 

Best regards,

 

Ci-joint l'erreur en question au format HTML

 

Si quelqu''un pouvait m'aider ce serait vraiment génial, je manque vraiment d'alternatives !

Merci d'avance !

Bonne journée

Prestashop 1.7.6.5

 

 

 

 

erreur.html

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...