Jump to content

Recommended Posts

Ik verkoop heel wat haar accessoires en heb het vervelend probleem dat geen enkel van deze artikelen verschijnen wanneer ik in het zoekvenster 'haar' in geef. Ondanks het feit dat ik bij elk van de artikelen het woord 'haar' in gaf als zoekwoord (tag op het tabblad opties). De andere ingegeven tags werken overigens wel? Bizar?

Wat gaat er mis?

printscreenWebshopHaar.png

printscreenPrestashop.png

Edited by lamariposa (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

hoe komt het dan dat ik dit voor geen enkel ander zoekwoord moeten doen heb? De functie die jij me voorstelt dient volgens mij toch om aliassen in te geven zoals vb bloes en blouse en niet om tags te activeren? De activatie gebeurt toch vanzelf? Al mijn ingegeven zoekwoorden staan in de tab 'tags' en werken, behalve de tag 'haar'

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Prestashop heeft een lijst van algemeen voorkomende woorden zoals "het" en "maar" die niet in de index worden opgenomen. Ze zouden veel plek innemen en daardoor het zoeken langzamer maken. Klaarblijkelijk zit "haar" daar ook bij.

Je kunt de lijst vinden door in de ps_configuration tabel te zoeken naar PS_SEARCH_BLACKLIST. Met de id_configuration waarde en id_lang van Nederlands kun je de lijst dan vinden in de ps_configuration_lang tabel.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...