Jump to content

Problemer efter SQL Update - opdateringerne vises ikke i FrontEnd


Recommended Posts

Hej Alle,

Jeg har kørt en MySQL update på "products" tabellen - og ændret moms reglen på mine varer.. den er fint opdateret når jeg ser på varerne i SQL tabellen - men der er intet sket i FrontEnd´en - Hvordan pokker kan det være?? - jeg har slettet cachen??

Hvis jeg ændrer tingene i backenden så slår det igennem i SQL databasen.


På forhånd tak.

Mvh.

Morten

Link to comment
Share on other sites

Har lavet en ny installation af en 1.7 og importeret 370 varer - De fik alle "moms regel" "Ingen moms" - Det har jeg ændret til "DK moms 25%"

Jeg lavede det ved et UPDATE script for at ændre det på alle varer på én gang.

I backenden står de stadig til "Ingen moms" - men i SQL databasen har de den korrekte værdi... og ja, det er den rigtige database jeg ser på.
Når jeg manuelt i backenden ændrer det så virker det... Jeg har forsøgt at ændre det til "DK moms 25%" og tilbage til "Ingen moms" og så igen til "DK moms 25%" - og kan derfor se at den skifter værdien i databasen.

 

Mvh.

Morten

Link to comment
Share on other sites

Tilføjelse.

Fint at du har kunnet importere dine varer. Hvad med kunderne? Du er klar over  at de ikke kan logge ind på den nye version, når du har gjort det på den måde. Ordrerne skal vel også importeres? Det er der dog ingen problemer med.

Hvorfor opgraderede du ikke bare den gamle shop? 1 klik update fungerede for mig.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, mpeg69 said:

Har lavet en ny installation af en 1.7 og importeret 370 varer - De fik alle "moms regel" "Ingen moms" - Det har jeg ændret til "DK moms 25%"

Jeg lavede det ved et UPDATE script for at ændre det på alle varer på én gang.

I backenden står de stadig til "Ingen moms" - men i SQL databasen har de den korrekte værdi... og ja, det er den rigtige database jeg ser på.
Når jeg manuelt i backenden ændrer det så virker det... Jeg har forsøgt at ændre det til "DK moms 25%" og tilbage til "Ingen moms" og så igen til "DK moms 25%" - og kan derfor se at den skifter værdien i databasen.

 

Mvh.

Morten

Ikke relateret til din fejl så lidt off-topic, men blot et tip: Hvis du har valgt at løse udfordringen med din 1.5 shop ved at installere en ny og importere varer, så kommer du til at lide noget af et tab SEO-mæssigt. Det gælder sådan set for alt indholdet på shoppen, altså kategorisider, varer, CMS-sider m.m. der alle får et nyt ID. Så det bør du håndtere med redirects.

Og som Pertho er inde på, hvis dine kunder har en konto, så kan de ikke logge på i den nye shop, selv om du importerer dem.

Jeg ville have valgt at lave en datamigrering til en ny shop i stedet, idet man så bibeholder alle ID'er og dermed ikke får nye URLs og bliver straffet af Google, ligesom man bibeholder alle gamle data. En opgradering kan meget nemt gå galt, så det er fornuftigt nok at starte på en frisk. Når man opgraderer så gamle shops er man ofte nødt til at gøre det i flere tempi pga. ændringer undervejs i databasestrukturen, som 1-click upgrade ikke altid kan håndtere. Dermed er en opgradering af så gammel en shop ikke noget man skal kaste sig ud i selv med mindre man har ekspertisen til det.

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej Prestafan1234,

Tak for dit input.. jeg har tidligere forsøgt en opdatering / migrering men uden held...

1. 1-click installeren fungerer ikke på min installation

2. Jeg forsøgte selv manuelt - men måtte rulle tilbage grundet manglende viden/erfaring

3. Jeg betalte en for at gøre det, men han/de fejlede også... og jeg fik at vide at nogle moduler muligvis ikke ville fungere på de nyere versioner.

Derfor valgte jeg at installere en 1.7 fra ny... men hvis nogen mener at kunne opgradere den eksisterende 1.5 til nyeste - og vil give et bud på hvad det skal koste, så er jeg da interesseret 😉

 

Mvh.

Morten

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...