Jump to content

[LUKKET] Visning af billeder på forside og liste visning


Guest

Recommended Posts

Jeg har et problem (eller skal vi hellere kalde det et irritationsmoment) med fremvisning af billeder på forsiden og andre sider, hvor produkterne vises i liste visning.

Jeg kører med PS 1.7.6.5.

Prestashop er utrolig glade for kvadratiske billeder. Det kan jeg ikke lide, og vil hellere have dem i formatet 3x2.

Derfor har jeg rettet bl.a. large_default til 100x666 og home_default til 250x200, og regeneret billederne.

Det virker fint, der hvor large_default bliver brugt (Quickview og produktsiden).

Men der hvor liste visning bliver brugt, kan jeg ikke få dette til at fungere. Selvom billedstørrelsen er 250x200, er der fortsat en "boks", der er kvadratisk rundt om billedet. Se vedhæftede billede.

I kan også se det på billigfroe.dk eller lavprisfroe.dk.

Begge websider køre i multistore med hver sin kopi af classic theme, blandt andet fordi de har forskellige logoer og forskellige farver på knapperne.

Themet har nogle hardkodede værdier i themes/[themet]/config/theme.yml, men selvom jeg retter dem, så slår det ikke igennem.

Jeg har clearet shoppens cashe og browser cashe, men det hjælper ikke.

Er der en der har et bud på, hvor og hvordan jeg kan rette dette?

billede billigfrø.jpg

Edited by Guest
Tråd lukket (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej

Du har komprimering slået til, så man kan ikke se, hvor der skal rettes. I en standard version 1.7 er der følgende css her: https://real-feeling.demo.prestashop.com/themes/classic/assets/css/theme.css

#products .thumbnail-container, .featured-products .thumbnail-container, .product-accessories .thumbnail-container, .product-miniature .thumbnail-container {
    position: relative;
    margin-bottom: 1.563rem;
    height: 200px;
    width: 250px;
    background: #fff;
    box-shadow: 2px 2px 8px 0 rgba(0,0,0,.2);
}

hvor jeg har sat height til 200 px. Det gør, at billedet ser ud som vedhæftede.

Er det sådan du gerne vil have det?

I dit theme ser (næsten) tilsvarende kode således ud:

#products .thumbnail-container .product-thumbnail, .featured-products .thumbnail-container .product-thumbnail, .product-accessories .thumbnail-container .product-thumbnail, .product-miniature .thumbnail-container .product-thumbnail {
    position: relative;
    height: calc(100% - 70px);
}

Så du må skulle ændre på højden så den bliver fast

billede.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hej Ann, tak for input.

Det ser ud til, at det er det der skal til. Underligt nok kan jeg få det til at virke i en ren installation af PS1.7.6.5, men ikke i min testshop.

Jeg får ikke kikket mere på det lige nu, men vender tilbage, når jeg har fået det til at virke.

PS: Koden i min fil er magen til den, som du har skrevet som i en standard installation.

Link to comment
Share on other sites

Jeg lukker denne her.

Jeg har prøvet lidt af hvert, men kan ikke få det til at lykkes.

Jeg har ikke tid lige nu til at se mere på det, så jeg lever med det.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...