Jump to content

[Modul] Oversættelse til dansk af faneblade og andre tekster i databasen (kun version 1.4)


presta-dyr

Recommended Posts

Her er så en opfølgning på modulet, der kan oversætte faneblade m.m. Jeg har testet det med 1.4.0.17.

Edit 2011-05-12 (version 0.7): Ved en fejl blev navne på e-mail-templates oversat.
Edit 2011-08-28 (version 0.8): Opdateret til version 1.4.4.1.
Edit 2012-02-20 (version 0.11): Opdateret til version 1.4.7.0.

Edit 2013-11-17: Følg dette link, for at finde nyeste version.

 

/Kjeld

tabtranslate_0.7.zip

tabtranslate_0.8.zip

tabtranslate_0.11.zip

Edited by presta-dyr
Attachment as ZIP instead of TGZ (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 months later...
  • 1 month later...

I just tried 0.8 with PS 1.4.6.2 in Swedish. It works with my installation. Did you change the employee language to Swedish? I noticed some texts are not translated into Swedish for tabtranslate (Tools > Translations, module translations). If you know Swedish I would be happy if you send me an updated sv.php file.

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Keld

 

Dit modul har en lille svaghed, som jeg syntes folk skal være klar over, inden de installerer så de lige kan tage backups af deres indstillinger først, Den oversætter også filer som man selv har oversat eller ændret, bla ens søgevenlige url`s og faktura forbogstaver, mener der var et par steder mere som jeg ikke lige kan huske.. men især søgevenlige url`s til feks cms sider er et problem, hvis man ikke lige får dem noteret først, så man manuelt kan rette det bagefter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har posted et nyt topic i dag "sprogproblemer" det var før jeg så dette topic, skal dit modul også oversætte fanebladene? for det er ikke sket i min version 1.4.6.2, når sproget er sat til dansk i "mine indstillinger" så er sproget Fransk på fanebladene og det er ikke lige min livret :wacko:, måske skal der et andet modul til at rette teksten på fanebladene?

 

Lars Milling

Link to comment
Share on other sites

Hej Kjeld

 

Det er dk, jeg har installeret en anden template og så mangler jeg en masse tekst i shoppen, bagkontoret ser ok ud, jeg har kopieret "dansk" fra den oprindelige til den nye destination (ps/lang/da.php til modsvarende i ny) men der er en masse der ikke er oversat så måske er det fordi PS-sproget ikke er fyldestgørende tænker jeg?

 

Lars

Link to comment
Share on other sites

lige et spørgsmål til dette modul..

forstår jeg det rigtigt, at hvis man installere dette, så oversætter den alle ens tabs i "BO"?

er der nogle oversættelser som jeg selv har lavet som den overskriver?

kan man se hvilke den vil ændre inden man acceptere ændingerne?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Modulet der omtales i denne tråd oversætter faneblade m.m. i back office. Prøv at fravælge alle andre sprog end dansk under oversættelser og se om ikke din front office bliver dansk. Hvis du har installeret dit eget theme, skal du kopiere prestashop/lang/da.php til lang-kataloget for dit theme.

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 1 month later...

Det står på dansk i mit administration side, men hvad med mit front office??? Der er intet oversat der

 

Modulet oversætter jo heller ikke andet end Back Office. Så du skal installere den danske sprogpakke for at få shoppen oversat (og selv oversætte evt. specialmoduler eller moduler brugt i dit theme.)

 

Prøv nu lige at læse/søge lidt i forum - næsten alle de spørgsmål du stiller, er altså besvaret mange gange før.

Link to comment
Share on other sites

he he, jeg det vil jeg godt tro, men sådan er det vel med det fleste spørgsmål der bliver stillet.

 

Næh, ikke nødvendigvis. Min opfattelse er, at rigtig mange her i forum søger først og spørger bagefter - og de rigtig gode deler ud af deres erfaringer undervejs, og hjælper dermed andre, så de ikke skal sidde fast samme sted. Ikke alt bliver serveret på et sølvfad - vel:-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Jeg har installeret det til 1.5.3 og der er total kaos med overskirfterne.. Modules findes nu på danske under "Valuta > Søgemaskiner" .. Ingen mulighed for at afinstallere modulet og genskabe det engelsk åbenbart.. Kommer der en DK version til 1.5.3? Tak på forhånd.

Link to comment
Share on other sites

Bemærk venligst titlen på denne tråd. Det vedhæftede modul i det første indlæg er kun beregnet til PrestaShop 1.4.

 

I PrestaShop 1.5 er det ikke nødvendigt med modulet for at få oversat teksterne i fanebladene.

 

Hvis du så alligevel har installeret og kørt modulet på en PrestaShop 1.5-installation må du finde din backup frem.

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Havde problemer med sprogpakken, den sagde fejl og at sproget allerede var delvist installeret. Dette modul oversatte stort set alt på meget kort tid og uden de mindste problemer.

Kæmpe thumbs op for dette modul Kjeld!:)

 

-NB

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...