Jump to content

[Solved] Specific price dates beginning and end of promotion


kalu

Recommended Posts

Hi everyone

One of our "global moderators" #razaro, help in other topic with this code:   

The tópic: 

The code:

Quote

{if isset($product->specificPrice.to) && ($product->specificPrice.to|date_format:'%d-%m-%Y' > $smarty.now|date_format:'%d-%m-%Y')} {l s='Promotion ends: '}<span class="specific_price_to">{$product->specificPrice.to|date_format:'%d-%m-%Y'}</span> {/if}

But this code only show the end of promotion, I need to show to the begininig too, this dates come from the date of specific price on product backoffice.

 

Whith this code show the follow example:

 - Promotion ends : 06-07-2020

 

I need to show the follow example:

 - Promotion start : 05-07-2020

 - Promotion ends : 06-07-2020

 

I have read the "Smarty" code, and I have tried all and can´t do it, some one can help, please?

This is Important

 

Edited by kalu (see edit history)
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Hi again

In Portugal is mandatory this information, the ASAE (economic Police) have been take money from all owners of sites, becouse  don't have this info in promotion.

 

Now the code...

go to you theme, and edit you product.tpl on line 275 add the follow code (for presta 1.6)

And add this lines:

Quote

{if isset($product->specificPrice.to) && ($product->specificPrice.to|date_format:'%d-%m-%Y' > $smarty.now|date_format:'%d-%m-%Y')}
                {l s='Inicio promo: '}<span class="specific_price_to">{$product->specificPrice.from|date_format:'%d-%m-%Y'}</span> </p>
                {l s='Fim promo: '}<span class="specific_price_to">{$product->specificPrice.to|date_format:'%d-%m-%Y'}</span>

 {/if}

After this, when you do a promotion (specific price) on product price the folow dates from specific prices page.

Quote

 

 Inicio promo: 05-07-2020

 Fim promo: 06-07-2020

 

 

Edited by kalu (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Olá viva!

Tou com esse problema

tenho de inserir o código mas eu uso a versão 1.7.6, podes ajudar-me?

Eu inseri esse que colocas-te, mas deu erro no site, não se colocou o código no lugar errado ou se....

 

meu email: carlosmpcoutinho @ hotmail.com

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
On 10/28/2020 at 12:03 AM, mastercop said:

Olá viva!

Tou com esse problema

tenho de inserir o código mas eu uso a versão 1.7.6, podes ajudar-me?

Eu inseri esse que colocas-te, mas deu erro no site, não se colocou o código no lugar errado ou se....

 

meu email: carlosmpcoutinho @ hotmail.com

Boa tarde, o erro no site deve ser causado pelo facto do "If" não estar fechado no fim do código, assim {/if}
mas se está no prestashop 1.7, mete o código seguinte no ficheiro "oteusite/themes/o tema que usas/template/catalog/product.tpl" logo a seguir a

" {include file='catalog/_partials/product-prices.tpl'}"

 

 {if isset($product.specific_prices.to) && ($product.specific_prices.to|date_format:'%d-%m-%Y' }
                {l s='Promo válida de '}{dateFormat date=$product.specific_prices.from} a {dateFormat date=$product.specific_prices.to}</span> </p>
{/if}

Edited by NunoACruz
não aparecia a data em alguns artigos (see edit history)
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Nuno, Muito obrigado!

Já funciona quando coloco preço especifico numa determinada data, na edição do produto

Mas não aparece se colocar no Menu    Catalogo - descontos - Regras de preço do Catalogo.

Como se pode fazer para no caso de colocar todo o site com desconto, aparecer imediato, o inicio e fim dos descontos, em todo o catalogo?

 

Link to comment
Share on other sites

On 11/28/2020 at 8:11 PM, mastercop said:

Nuno, Muito obrigado!

Já funciona quando coloco preço especifico numa determinada data, na edição do produto

Mas não aparece se colocar no Menu    Catalogo - descontos - Regras de preço do Catalogo.

Como se pode fazer para no caso de colocar todo o site com desconto, aparecer imediato, o inicio e fim dos descontos, em todo o catalogo?

 

Bom dia. Substitua o código anterior por este, assim já deve de dar, já corrigi aqui forum, também tive esse problema e com esta alteração do código ficou OK


 {if isset($product.specific_prices.to) && ($product.specific_prices.to|date_format:'%d-%m-%Y' }
                {l s='Promo válida de '}{dateFormat date=$product.specific_prices.from} a {dateFormat date=$product.specific_prices.to}</span> </p>
{/if}

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Para a versão 1.7.7  tem que ser o código inicial em:

"oteusite/themes/o tema que usas/template/catalog/product.tpl" logo a seguir a

" {include file='catalog/_partials/product-prices.tpl'}"

 

{if isset($product->specificPrice.to) && ($product->specificPrice.to|date_format:'%d-%m-%Y' > $smarty.now|date_format:'%d-%m-%Y')}
                {l s='Inicio promo: '}<span class="specific_price_to">{$product->specificPrice.from|date_format:'%d-%m-%Y'}</span> </p>
                {l s='Fim promo: '}<span class="specific_price_to">{$product->specificPrice.to|date_format:'%d-%m-%Y'}</span>

 {/if}

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
6 minutes ago, dave_cia said:

1.7.7.2 o site ainda esta em construção e em modo de manutenção (estou a usar o tema brandfashion)

Se está a usar um tema sem  ser o Nativo temos que ver qual é a base do tema para poder optar pela alteração, caso contrario não funciona.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
On 9/28/2021 at 1:07 AM, luismfbsilva061980 said:

Utilizo a versão 1.7.7.5 com o tema classic e não há forma de colocar este código a funcionar, nem uma versão nem a outra!!

Podem ajudar?

Você pode adicionar o código abaixo:

{if isset($product.specific_prices.to) && $product.specific_prices.to|date_format:'%d-%m-%Y'}
              {l s='Valid promo from '}{dateFormat date=$product.specific_prices.from} to {dateFormat date=$product.specific_prices.to}
          {/if}

Caminho de arquivo: /themes/classic/templates/catalog/product.tpl

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...