Jump to content

foutmelding 500 - regel 1003


Recommended Posts

Ik krijg steed een foutmelding 500 bij het overschakelen van adresgegevens naar verzendgegevens. De debug aangezet en deze geeft een fout in regel 1003. Ik snap hier helemaal niets van, in eerste instantie werkte het prima. Na alle uren die ik in deze webshop heb gestoken wil ik nu eindelijk wel eens online. 

 

 

niets 1713929054_fout500.thumb.png.fb2f37f06ad88a9b476247368ec7492e.png

Link to comment
Share on other sites

Beste ManovaS,

Vanuit de melding lijkt het er op dat het adres wat je gebruikt voor de verzendgegevens niet gekoppeld is aan het juiste land. Ofwel geen land heeft (id_country is leeg). Probeer het account eens te verwijderen vanuit je backoffice en opnieuw aan te maken inclusief de adresgegevens.

Het komt wel eens voor met testen dat er fouten ontstaan, omdat er bijvoorbeeld een module nog niet goed is ingesteld is of dat er iets anders wat nog niet klopt. Soms is dan de makkelijkst weg om dat zoals nu bijvoorbeeld het account geheel opnieuw aan te maken.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb dit zojuist geprobeerd maar ook daarna houd ik dezelfde foutmelding. Landgegevens zijn wel opgegeven (alleen Nederland). 

Ik heb alle instellingen al meerdere keren doorgelopen, maar kan niets vinden. 

Verder nog suggesties? Ik hoor ze graag, wil alles proberen.

 

Link to comment
Share on other sites

Ben je al nagegaan of je Nederland bij de landen in je Bakcoffice landen wel actief hebt staan?

Gebruik je de basis functionaliteit van PrestaShop voor het bestel proces? Of kan het zijn dat je nog bijvoorbeeld een one-page-checkout module gebruikt? Of gebruik je nog een andere module die van invloed zou kunnen zijn op het aanmaken proces van een account of het bestel proces? Probeer dan eens een van die module te deactiveren. Het zou kunnen dat die de problemen veroorzaakt.

Probeer desnoods de overervingen in je webshop geheel even uit te zetten. Dat kan in je backoffice bij Geavanceerde instellingen => Prestaties => Kopje Debug-Modus => Schakel alle overtreffingen uit op ja zetten en dan op te slaan. Mocht je hierna geen problemen meer hebben dan komt het probleem door een module die je gebruikt. Je kunt dan vervolgens de overervingen weer aan zetten en dan stuk voor stuk de modules uit zetten tot je geen problemen meer hebt in je webshop om er achter te komen welke module het probleem veroorzaakt. Dan kun vervolgens met de module bouwer dit probleem proberen op te lossen. Of de module gewoonweg niet meer gebruiken tot er een update voor de module beschikbaar is om weer te gaan gebruiken.

Hopelijk kom je verder d.m.v. deze tips.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ik heb het allemaal nog een keer nagelopen en gecontroleerd en volgens mij is alles goed ingesteld. De fout blijft echter. Ik ben er na alle uren die ik hierin heb gestoken wel klaar mee en ga over op een ander systeem.

In ieder geval bedankt voor het meedenken. 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...