Jump to content

Error 500 na manuele update


Recommended Posts

Collega's, ik deed een manuele update van PS 1.7.5.1 naar PS 1.7.6.5 

Ik volgde daarbij netjes de stappen die mooi uitgelegd zijn in https://belvg.com/blog/how-to-upgrade-prestashop-step-by-step-instruction.html 

Resultaat bij het inloggen BO... error 500 :( 

Debug geactiveerd via FTP, resultaat zie bijlages. 

Wat heb ik al ondernomen.... cache verwijderd via ftp (/var/cache/) + cache browser verwijderd en de map 'vendor' verwijderd uit PS 1.7.5.1 en (opnieuw) vervangen door 'vendor' uit  PS 1.7.6.5 want deze overschrijven zou blijkbaar ook problemen (kunnen) veroorzaken.

Kan iemand mij verder helpen a.d.h.v. de debug-resultaten ?

Dank bij voorbaat.

 

ps1.jpg

ps2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Beste Marcpie,

Probeer de module ps_featuredproducts module te activeren. Het lijkt er op dat die het probleem geeft.

Je kunt de map middels ftp bijvoorbeeld even hernoemen naar _ps_featuredproducts. Leeg vervolgens de cache map in /var/cache/.

Hopelijk kun je vanaf daar verder.

Edited by MARK-APP.com (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Bedankt MARK-APP

Met bloed, zweet en tranen eindelijk zowel de website als database in 1.7.6.5... en zelfs kunnen inloggen in de BO na deactiveren van ps_featuredproducts en ps_facetedsearch, cache geleegd

Tot ik gewoon nog maar eens wilde kijken bij Design - mijn thema... en terug error 500

Log zie hieronder. Kunt u mij nogmaals verder helpen... een leuke verrassing als we hier eindelijk uit geraken :) 

 

Untitled-2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Beste Marcpie,

De melding geeft aan dat je dat bestand mist in je template. Dus blijkbaar zijn er bestanden uit je template niet meer aanwezig. Dit zou je middels FTP moeten nagaan. Je moet kijken in de map themes/[naam template]/templates/catalog/_partials/miniatures/. Daar zou het bestand product.tpl moeten staan of terug geplaatst moeten worden.

Als je goed leest wat de melding aangeeft dan zou je er zelf uit moeten komen.

Succes.

Link to comment
Share on other sites

Dag MARK-APP.com,

Bedankt voor de ondersteuning maar ik raak er niet uit. product.tlp staat netjes op z'n plaats en toch... error 500.

Ik leer graag wat bij maar weet niet echt meer waar verder te zoeken. Mocht je nog een tip/mogelijke oplossing hebben... graag.

Untitled-3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ik kon ondertussen terug in de BO (na terugplaatsen back up maar dit duurt eeuwen) geraakt maar nu een nieuw probleem (zie fig). Iedere aanpassing aan een module resulteert in een error 500. HELP !!
Ter info: ik deed voorgaand een mislukte/onderbroken poging tot update van PS 1.7.5.1 to PS 1.7.6.5
Ik zou nu graag terug in mijn BO geraken om daarna via migratie alle data over te zetten nare een propere versie van PS 1.7.6.5.

Untitled4-.jpg

Link to comment
Share on other sites

Beste Marcpie,

Geen idee wat er allemaal aan de hand is met jouw versie ven PrestaShop. Het lijkt wel of een deel van je bestanden corrupt is geraakt op je hosting pakket.

Kun je geen backup van de oude versie laten terug zetten door je hosting partij? Dat is denk ik voor nu de veiligste en kortste oplossing.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...