Jump to content

ipod bilderna .. hur får man bort dem..?


BobDeere

Recommended Posts

Hej!
Alla produktbilder hamnar under img/ katalogen och ligger samma bild finns i flera kopiar pga storlekar (thumbs, medium, large osv)
Är det demoprodukterna du funderar över eller bilden som är på "huvudsidan" på en nyinstallerad shop?
Enstaka bild/-er för produkter kan tas bort under "Bilder" tabben för resp. produkt.

Är det "huvudsidanbilden" så kan du i PS 1.4 versionen ta bort denna under "konfigurera" på "Hemside text editorn".

Är det en äldre version kan den bilden tas bort under modules/editorial/homepage_logo.jpg

Hoppas detta hjälper! :-)

Link to comment
Share on other sites

precis det gäller demobilderna som är på huvudsidan..
hur jag än letar så hittar jag dem inte..
och ärligt talat vet jag inte ens vilken version jag har laddat ner..
hur tar man reda på det?

tack för svaren!
Robert

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jag har samma problem, men jag kan trots era förklaringar har inte hitta var jag ändrar bilden. Kan jag även skriva text direkt i back office så det syns i front office?

Jag kan inte heller ändra till svenska helt. En del är ändrat medan andra delar är kvar i engelska. Hela back office är på engelska fortfarande och jag förstår inte hur jag ska ändra på det!

Susanna

Link to comment
Share on other sites

Om du kör senaste versionen, så hittar du det under Modules. Kolla under butiksfunktioner, där ligger Framside ediitor. Där kan du ändra både bild och lägga text på förstasidan. Svenska är inte helt översatt, men det ska snart finnas en helt översatt språkfil hos Prestashop. Du kan översätta själv annars under Tools->Translations.

Link to comment
Share on other sites

Tack! Jag hittade inställningen sent i natt! :)
Ska kolla på det med språket också!

När jag ändå håller på och frågar, hur ändrar jag i texten för "information", leverans, betalning, info etc?

Susanna

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...