Jump to content

foutmelding bij installatie PS bij systeem configuratie en aanmaken database


Recommended Posts

Hallo,

Ik wil Prestashop installeren en bij stap 3 (systeem configuratie) en database configuratie krijg ik steeds de volgende foutmelding.

Error while inserting data in the database:
'SET NAMES \\\'utf8\\\''
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near \'\\\'utf8\\\'\' at line 1(Error: : 1064)

Na het invullen van de gegevens, klik ik op "verify now" en krijg de melding "database is connected" (dus ik ga er van uit dat de database goed is)
Als ik vervolgens op "next" klik krijg ik bovenstaande foutmelding.

Ik heb er een screenshot van gemaakt

Ik heb mijn hosting aanbieder al gemaild (starthosting), die had een aantal opties geopperd die ik ook al had uitgevoerd. En ze hebben een nieuwe database aangemaakt maar de foutmelding bleef. En verwezen ze me met het probleem door naar Prestashop.

Vandaar mijn vraag hier, wat moet ik doen om Prestashop goed te installeren?

Alvast bedankt

42351_N3W7fCcOlaqWtI8czGt5_t

Link to comment
Share on other sites

Is er dan niemand die mij kan helpen? Of advies heeft waar ik het moet zoeken?

Ik wil heeeel graag mijn Prestashop webshop opstarten want in mijn huidige webshop heb ik geen plek meer voor mijn artikelen.

Alvast bedankt

Link to comment
Share on other sites

Mijn antwoord is te vinden in deze thread.

Voor de goede orde, om de mods voor te zijn: het is niet wenselijk om voor hetzelfde probleem een nieuwe thread aan te maken. Een uitzondering zou zijn indien u uw opnieuw probleem voorlegt maar dan in bijv. het Engelse gedeelte van het forum (waarvoor de tekst in het Engels herschreven dient te worden)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...