Jump to content

LØST: Fejl 500 på "Varer" og "Kunder"


Recommended Posts

Hej med Jer

Her til morgen er der "ud af det blå" pludselig opstået den situation, at vi får en server error fejl 500 når vi forsøger at tilgå menupunktet "Varer" eller tilsvarender "Kunder"

Front End ser ud til at virke fint, varer og kunder er også i databasen osv

Vi har IKKE opdateret noget for nyligt og har sidst for en uges tid siden været inde og lave tilbud på nogle varer uden problemer, i dag kan vi så ikke komme ind og redigere eller oprette varerne.

Som nævnt er det tilsvarende på kunderne.

Alt andet i BO ser ud til at virke

Vi kører Prestashop 1.7.6.0, php 7.2.28 - andre info I kan have brug for?

Debug siger: 

Compile Error: Namespace declaration statement has to be the very first statement or after any declare call in the script

2020-03-10 08_53_34-Varer • Eventyrheste – Google Chrome.png

2020-03-10 08_54_44-Compile Error_ Namespace declaration statement has to be the very first statemen.png

Edited by LarsModeweg (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej Kjeld

Mener du logfilen?

 

Der er ikke ændret i andet end de varer vi satte rabat på for en uges tid siden - det samme viser logfilen.

Tænker det måske er noget hos mit webhotel? Jeg forsøgte for "sjov" skyld at ændre Php versionen til f.eks 7.1 - der kom der langt flere fejl, ligeså ved 7.3 - rettede jeg tilbage til 7.2 er det kun de to nævnte steder problemet opstår.. 

Link to comment
Share on other sites

Har også set under information - der står at der ikke er ændret nogle filer..

 

Tænker det må være "lokalt" på min server noget fejler? 

Intet burde være ændret i webshoppen, den har ikke fået nye varer, nye moduler eller er blevet opdateret for nyligt, så kan det vel "kun" være en serverfejl? Hvilket 500 vel egentlig også siger?

 

Link to comment
Share on other sites

Servicepoint siger de ikke har ændret på noget, hvilket også skulle undre mig

De to filer der iflg ovenstående "fejler" er redigeret sidst den 10 juli 2019 kl 23.37 - muligvis er det den dag shoppen blev installeret, eller også er det der filerne er lavet af Prestashop

Permissions står til 644

Nogle forslag til hvor jeg kan søge efter hvad der er gået galt? 

 

Link to comment
Share on other sites

Der dukker lidt flere steder op hvor den driller - og jeg synes ikke jeg kan finde et sted i BO hvor jeg kan vælge at forsøge at opdatere hele shoppen

Pt kører vi 1.7.6.0, men har netop modtaget mail om at 1.7.6.4 er klar, måske det kunne hjælpe på sagen.

Jeg har her vedhæftet et klip fra fejlloggen - de fejl jeg pt har fundet siger alle noget i stil med dette - "Namespace declaration statement" og linie 27.. 

 

 

Edited by LarsModeweg (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...