Jump to content

Bol.com Prestashop


BricksDirect

Recommended Posts

Hallo,

Per 1 april 2020 start Bol.com met de nieuwe API v3.
De API v1 en v2 zullen dan niet meer werken.

Wij hebben lang de Bol.com Plaza API connector Module gebruikt naar volle tevredenheid.
Echter zal deze niet meer werken, omdat de ontwikkelaar (Mark Wienk) geen Prestashop ontwikkeling meer doet en deze module niet compatibel is met de Bol.com API v3.

In dit topic geeft de heer Wienk aan dat hij zijn module op github heeft gezet zodat iemand er verder aan kan ontwikkelen:
https://www.prestashop.com/forums/topic/585326-bolcom-plaza-api-connector-module/

Zie ook:
https://github.com/wienkit/prestashop-bolplaza

Is er momenteel iemand bezig met het upgraden van deze module?
Of zijn er ander oplossingen om Prestashop te koppelen aan Bol.com zonder gebruik te maken van een dure oplossing die maandelijks (veel) geld vraagt.

Groet,
Niels

 



 

Edited by BricksDirect (see edit history)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In oktober kocht ik een module op Prestashop Addons genaamd bol connector.

Deze zou geschikt zijn voor Bol.com retailer API v3, maar leek nog niet ver genoeg door ontwikkeld.
De developer gaf aan dat hij de module verder zou ontwikkelen en dat er eind februari een update zou komen.
In de tussentijd werd de module van Addons verwijderd.

Helaas heb ik geen reactie meer ontvangen van de ontwikkelaar.

Mogelijk komt er dus nog een module beschikbaar.

Wij zijn nu ook bezig om met Channable te koppelen.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Lukt het jullie om de productfeed te genereren met de Channable module?
Ik krijg enkel [ ] te zien als ik de feed-url zelf raadpleeg. Channable geeft zelf ook een error.

Alle opties (Alternative mode, MySQL,...) al geprobeerd, maar helaas geen resultaat. Ook niks te vinden in de error of server logs.

 

De order integratie werkt niet zolang de Prestashop feed niet ingesteld is.
Anders zou ik een csv of XML-feed kunnen aanbieden en dan alsnog de orders ophalen, maar dat gaat dus niet.

De support schiet ook niet erg op...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hoi,

Iemand nog iets gevonden qua koppeling tussen bol.com en prestashop?

Wat is het meest belangrijke delen van koppeling voor jullie? Is het belangrijk om een product koppeling te hebben of het is meest belangrijk om orders van bol.com binnen te krijgen?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
On 7/15/2020 at 3:08 PM, Liefzebraatje said:

Wij zijn zelf aan de slag gegaan om bol.com api v3 te koppelen. Werkt goed nu!
Gaan nu nog verder ontwikkelen dus als er interesse is dan helpen we jullie graag verder om je Prestashop met Bol.com en andersom te koppelen.

Hallo Liefzebraatje,

Heb je de API koppeling online, Is hij ook eventueel geschikt voor een 1.6 installatie?

Ik hoor graag van je.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs voor een oude klant van me mijn bol.com connector weer nieuw leven ingeblazen.
Hij ondersteunt de wél de nieuwe bol.com API v3 die sinds 12 mei 2020 de oude vervangt, maar nog niet de offer FTP.
Die API kan ik wel toevoegen als er gegadigden zijn.

Mijn module doet het volgende:

  • Importeren van orders via de V3 API.
  • Synchroniseren van producten (voorraad en prijs)
  • Meerdere bol.com accounts
  • Een extra product tab waar je per account (bijv. je NL en je BE account) het volgende kunt instellen:
    • de leveringsbelofte
    • prijzen 
    • Alternatieve EAN code
    • Alternatieve titel
  • Slimme tools:
    • Massa updater om producten "aan te zetten" voor publicatie, met de mogelijkheid via een formule alternatieve prijzen in te stellen.
    • Snel-start voor migratie: Importeer een bol.com product feed om automatisch de module te leren welke producten tegen welke prijzen op bol.com staan.

Afhankelijk van hoeveelheid gegadigden er zijn denk ik aan een eenmalige prijs per licentie van €600,-

PrestaShop 1.6 wordt ondersteund.
1.7 waarschijnlijk ook, maar dat moet ik nog even proberen.

Ik hoor graag of er interesse is!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Voor degene die interesse hebben, heb ik mijn nieuwe Bol.com module aangemeld bij PrestaShop.
"Sync orders & returns with AR Bol.com API v3 + v4" zal binnenkort beschikbaar zijn.

Deze module ondersteunt de volgende features:

  • Downloaden van open orders
  • Cancel order items
  • Ship order items, met of zonder track and trace code, zodra het order wordt veranderd naar status 'Shipped' (status instelbaar in module)
  • Downloaden van open retouren
  • Handle return (aangemaakt door klant)
  • Create return (aangemaakt door klantenservice)
  • Ondersteuning voor meerdere accounts

Orders worden geimporteerd via API V3, retouren worden verwerkt via API V4 (Bol.com aanbeveling)

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 8/30/2020 at 1:40 PM, Appwards said:

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs voor een oude klant van me mijn bol.com connector weer nieuw leven ingeblazen.
Hij ondersteunt de wél de nieuwe bol.com API v3 die sinds 12 mei 2020 de oude vervangt, maar nog niet de offer FTP.
Die API kan ik wel toevoegen als er gegadigden zijn.

Mijn module doet het volgende:

  • Importeren van orders via de V3 API.
  • Synchroniseren van producten (voorraad en prijs)
  • Meerdere bol.com accounts
  • Een extra product tab waar je per account (bijv. je NL en je BE account) het volgende kunt instellen:
    • de leveringsbelofte
    • prijzen 
    • Alternatieve EAN code
    • Alternatieve titel
  • Slimme tools:
    • Massa updater om producten "aan te zetten" voor publicatie, met de mogelijkheid via een formule alternatieve prijzen in te stellen.
    • Snel-start voor migratie: Importeer een bol.com product feed om automatisch de module te leren welke producten tegen welke prijzen op bol.com staan.

Afhankelijk van hoeveelheid gegadigden er zijn denk ik aan een eenmalige prijs per licentie van €600,-

PrestaShop 1.6 wordt ondersteund.
1.7 waarschijnlijk ook, maar dat moet ik nog even proberen.

Ik hoor graag of er interesse is!

Dat klinkt interessant. Wordt deze module beschikbaar via Prestashop addons?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Op 22-10-2020 om 9:39 AM, Appwards zei:

Het zijn mooie tijden voor Prestashop gebruikers die op bol.com verkopen!

Ook mijn module is nu klaar :)
PS1.6 & 1.7 compatible.

  • Bol.com API v4 compliant.
  • Order synchronisatie
  • Offer synchronisatie (conform de bol.com vereisten)
  • Quick-start (catalogus import)

Voor meer informatie, zie www.appwards.nl

 

Fijn dat hij klaar is, je website is momenteel echter wel onveilig omdat er geen geldig ssl certificaat op is geinstalleerd. Dat wekt dan niet echt vertrouwen, maar kan uiteraard ook een foutje zijn.

Link to comment
Share on other sites

On 10/31/2020 at 6:15 PM, ecommerce16 said:

Fijn dat hij klaar is, je website is momenteel echter wel onveilig omdat er geen geldig ssl certificaat op is geinstalleerd. Dat wekt dan niet echt vertrouwen, maar kan uiteraard ook een foutje zijn.

Bedankt voor de positieve reactie en het advies.
De website is louter informatief.
Er vinden geen transacties op plaats en er staat geen klant-data op.
Maar binnenkort zal ik er een SSL certificaat op plaatsen voor de volledigheid.

De module zelf draait op de website van de webshop houder en profiteert dus van de eventuele SSL certificaten die daar zijn geïnstalleerd.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

ondanks dat dit een oud topic is, heb ik toch een paar vragen

ondersteunt  deze module de VVB ook ? en is dan ook per product te kiezen welke verzendmethode meegegeven moet worden, zoja, word dit in presta of in bol ingevuld?

voor een bol NL en bol BE account, moet ik het dan zien als een 2e webshop ?

is er ook een proefversie beschikbaar om te zien hoe alles werkt?

 

Link to comment
Share on other sites

Beste Karl,

VVB: Nee.
Er zijn ook geen plannen om dit te ondersteunen.

 

NL en BE account: Dat is 1 webshop.
Je stelt alleen verschillende prijzen en levertijden in voor de verschillende shops.
Het komt allemaal in dezelfde shop binnen.

Als je multistore gebruikt, dan komen orders in de primaire shop terecht.

 

Er is geen demo omgeving of proef versie beschikbaar.
Wel is er deze eenvoudige installatie instructie die het nodige laat zien.
En anders is er de online documentatie.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Hallo Allemaal, ik weet dat dit een zeer oud topic is, maar ik ben al even aan het zoeken maar kan het toch niet echt vinden. Ik zoek een koppeling tussen mijn PS 1.7.6.5 en mijn bol.com verkoopaccount. Ik wil graag mijn bestellingen die bij bol.com worden geplaatst worden gesynced met mijn prestashop. 
Ik zie alleen dat Appward een module heeft, maar hiermee kun je geen nieuwe producten naar bol.com sturen. Ik zou dit wel graag willen. 

Wie kan mij in de richting sturen van een werkende module zodat ik mijn bol.com account met mijn prestashop kan koppelen en bijna alles vanuit mijn prestashop kan managen.
Uiteraard heb ik niet de financiën om er even een E500,00 of zo voor neer te leggen. 

 

ik hoor het graag.

 

mvg Iwan

Link to comment
Share on other sites

Just now, ecommerce16 said:

Steek je licht eens op bij https://www.ess.nl/nl

Die werken met een abonnement.

Bedankt voor de tip, maar zoals ik snel kan zien.....€65,00 per maand.....dan moet ik heel veel verkopen om dit er uit te halen. En dan niet vergeten de bol.com fee per product. hahahaha

Link to comment
Share on other sites

Ik ben al bezig met een programmeur. Hij gaat de plugin van Mark aanpassen naar API V10 van bol.com en zorgen dat alles goed functioneert. Ik betaal er €450 voor en krijg support. Dus voor die optie heb ik gekozen. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...