Jump to content

[Løst] Kopiere/oprette kerne e-mails


Jobbe

Recommended Posts

Jeg har et meget konkret spørgsmål til Prestashop version 1.7.5.2, der handler om kerne e-mails:

>>>> Kan man kopiere kerne e-mails eller lave nye kerne e-mails? <<<<

Jeg spørger, da jeg har brug for mange forskellige ordre-statusser. Som bekendt kan man vælge, at kunden modtager en email, når man ændrer ordrestatus.
Men man kan kun vælge en email fra "kerne e-mails", som man så kan ændre teksten i efter behov.

Problemet er så, at jeg er ved at løbe tør for kerne e-mails, og derfor gerne vil kopiere eksisterende kerne e-mails eller oprette nye.

Men det kan jeg ikke finde ud af, selvom jeg har brugt lang tid på at finde ud af det.

Ved du, hvordan man gør?

 

Venligst Jesper

Kerne e-mails.jpg

Edited by Jobbe (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg mener, at uanset hvor mange ordrestatusser, du laver, så kan du stadigvæk kun pege på den samme samling email-skabeloner.

Det er sådan, at man kan vælge, at kunden skal modtage en email, når en ordrestatus ændres. F.eks. når man ændrer status til "Din ordre er afsendt" = så får kunden en email. 

Den email skal du vælge fra en samling af email-skabeloner - og det er denne samling af email-skabeloner, som jeg ikke vidste, om man kunne tilføje til. Jeg vidste godt, hvordan man redigerer i teksten på disse email-skabeloners, så kunden får præcis den besked, du gerne vil give vedkommende. Men eftersom der kun er ca. 68-70 email-skabeloner i den pågældende samling, så vil man på et tidspunkt løbe tør for email-skabeloner. 

Så mit spørgsmål gik ud på, om man kunne tilføje flere email-skabeloner, eller om man måtte nøjes med dem, der var. 
Så det var dét, jeg mente.

Og ja - jeg har gjort sådan som i det vedhæftede 100vis af gange. Men det er stadigvæk den samme samling af email-skabeloner, man kan vælge fra.

Vh Jobbe

Edited by Jobbe (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Så forstår jeg ganske enkelt ikle, hvad du prøver at opnå? Det jeg viser, er oprettelse af nye ordrestatusser, som du kan vælge, når du opdaterer ordren, med tilhørende mail der kan sendes til kunden. Jeg forstår ikke, hvordan du kommer til at løbe tør for statusser? Der er trods alt begrænset, hvor mange statusser man kan have brug for i et ordreflow. Ved fysiske butikker plejer jeg at lave 1 ekstra status til afhentning i butik. Det er det hele.

Men igen, jeg forstår ikke behovet, du har.

P.S. ovenstående forudsætter, at du selvfølgelig opretter html og txt filer med det indhold du vil sende. Altså som Perrho skrev. Derfor gentog jeg det ikke. 

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg løber IKKE tør for statusser - men for email-skabeloner. Jeg kan oprette lige så mange statusser, jeg vil - Men hver status kan kun pege på de samme email-skabeloner. 
Og hvad angår behovet for antallet af statusser, så er det jo individuelt. Vi betjener både private, erhverv, forhandlere, grossister osv. og det er i øvrigt ikke en del af spørgsmålet.

 

Vh Jobbe
 

Link to comment
Share on other sites

Hvad var det ligeeeee  jeg skrev i mit svar..    

Opret en ny status og en ny mail og lad den nye status pege på den nye mail.

Som jeg nu forstår det, så har du IKKE oprettet en ny mail.

Er det ikke korrekt?

 

Link to comment
Share on other sites

Det var så lige præcis dét, jeg fandt ud af i forgårs i et andet forum i første hug.

Man kan altså IKKE oprette/kopiere disse skabeloner i selve Prestashop.
Det gøres - som du siger - via ftp, eller - som jeg lærte - i filerne, hvor jeg nemt kan kopiere mails.
Så problemet blev 100% løst.

Vh Jobbe
 

Edited by Jobbe (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Undskyld mig...

Så forstår jeg ikke dit svar for 1 minut siden, hvis problemet var løst i forgårs. 

Så er det sku da spild af tid at Prestafan1234 og jeg bruger tid på at svare dig i dag. 

Edited by Guest (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Det er så din mening om mig. Det må du jo selvom.

Jeg påpeger bare at hvis problemet var løst i forgårs, SÅ KUNNE DU JO HAVE LUKKET TRÅDEN MED DEN KOMMENTAR.

 

 

Link to comment
Share on other sites

OG nu er Prestafan1234 altså en af de mest erfarne brugere her på forum.

Og hun svarer altså det samme som mig EFTER at du selv havde fundet løsningen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har givet dig løsningen. Og du har den jo så tilsyneladende også fra et andet forum. Så jeg forstår ikle alt dette skriveri frem og tilbage. Ret tråden til løst, hvis det er status.

Hvis du ikke forstår løsningen, så må du skrive det, så der kan forklares yderligere.

Ellers ĺåser jeg snart tråden for yderligere kommentarer. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...