Jump to content

Verzendkosten per verzendmethode


Recommended Posts

Hoi,

 

Ik wil mijn klanten twee verzendmethodes aanbieden waarbij ze uiteraard zelf kunnen kiezen welke ze willen. Ik wil namelijk aanbieden Thuis levering en Servicepunt levering. Grote en gewicht maken hierbij niet uit. 
Nu heb ik 2 vervoerders aangemaakt die netjes getoond worden in de checkout. Echter wil ik stimuleren dat er meer gebruik wordt gemaakt van servicepunt levering en wil deze dus ook goedkoper aanbieden. Ik kan echter bij de instellingen slechts 1 prijs opgeven en bij de vervoerder kan ik geen prijs ingeven.

Ik werk met Prestashop 1.7.6.1

Wie kan mij hierbij helpen?

Thank
Rutger

Link to comment
Share on other sites

Bij vervoerder zie je bovenaan diverse tabjes
en dan het 2e tabje (bezorgadressen - kosten kan je gewoon de prijs ervan invullen 

dit kan je onderaan bij europa of land invullen

de instelling die jij bedoeld zijn eventuele afhandelings kosten welke je kan invoeren
 

vervoerderskosten.png

verzendkosten.png

Link to comment
Share on other sites

Top dat werkt inderdaad. 
Nu wordt enkel de BTW niet goed mee gegeven in de verzendkosten.
Ik geef de prijs Exl. BTW in dan gaat het goed als ik 1 item in mijn mandje heb. Doe ik 2 items in mijn mandje dan wordt de BTW niet mee genomen.
Ik geef de prijs incl. BTW in dan komt er nog extra BTW bij 1 product en gaat het goed met een incl BTW prijs bij 2 items. 

Als ik kijk heeft het te maken met de totaal prijs in mijn mandje. Als ik 1 item van bedrag net onder de verzendkosten in mijn mandje doe wordt de BTW ook niet mee genomen in de verzendkosten.

En uiteraard kan ik BTW wel uit zetten maar dan klopt het officieel niet en ook niet voor de klant die een factuur wil hebben.
image.thumb.png.d21a12447da6e91af0784f9ea1a0e72a.png
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...