Jump to content

Vad är bästa metoden för SEO ?


dflswedenab

Recommended Posts

Hej

Drog i helgen igång min web-shop ( www.designforliving.se ), och såhär i efterhand var det tur att jag inte beställde min nya tjänstebil i förskott.... Har väl inte direkt öst in kunder. Inser också numera att adwords kan byta namn till adcost...

Så det blir till att börja med SEO. Men en sak jag inte riktigt blir klok på i PS är vart man gör det. Jag har givetvis hittat meta taggar för produkter, men hur viktiga är dom? Har inte produktbeskrivningarna större betydelse (kort & lång) ?

Vad ska prioriteras, produktbeskrivningar eller metabeskrivningar?

Finns det något annat med SEO i PS man ska tänka på?

Vart ska man t.ex. skriva text om butiken m.m. som man ser i google (om möjligt) ?

Link to comment
Share on other sites

Det där är en hel vetenskap :)
meta-title är viktigt. meta-description med (dessa visas ju även i googles sökresultat)

Du har även lite meta taggar under Inställningar, där du kan ange för de statiska sidorna som rea sidan mfl.
CMS sidorna och kategorierna kan du ange meta taggar för.

Utöver detta, texterna på sidorna ska vara bra utformade. H1 taggar m.m.

Sen när du har en bra "on-page" optimering för de sökord du vill synas på, så är det dags att ordna in-länkar. Dvs så mycket länkar som möjligt till din butik från gärna så relevanta sidor som möjligt.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Men vart gör jag H1 taggen ? Kanske en dum fråga, men jag kan inte hitta någon "rubrik" med den ?

Men jag antar att Google läser & indexerar både titel, beskrivning & lång beskrivning, eller ? Tänkte att jag skulle börja där :-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...