Jump to content

Geen btw op factuur ivm kleine ondernemer


Willem elzinga

Recommended Posts

Beste Willem,

Je kunt de btw in je gehele webshop deactiveren. Het nadeel is alleen dat je natuurlijk voor je producten wel vreemde prijzen krijgt.

Je kunt de btw instellignen aanpassen door in de backoffice te gaan naar (In Prestashop 1.7) => Internationaal => Belastingen (BTW) => scroll naar het blokje Btw-opties => Klik bij Belasting inschakelen op nee => klik op opslaan.

Mocht je toch weer belasting moeten heffen omdat je boven de 20000 euro uitkomt dan kun je deze daar ook weer makkelijk activeren.

Edited by MARK-APP.com
Betere optie. (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik heb precies hetzelfde probleem, maar ondanks dat ik de belastingen op niet actief heb gezet conform bovenstaande, krijg ik alsnog btw op de factuur.

Nu kan ik natuurlijk helemaal geen facturen meer sturen, maar ja de pakbonnen doen het ook niet. Dan krijg ik een http error. Weet iemand hoe ik dat op kan lossen zodat ik voortaan alleen pakbonnen kan sturen en geen factuur? 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

 "Internationaal => Belastingen (BTW) => scroll naar het blokje Btw-opties => Klik bij Belasting inschakelen op nee => klik op opslaan"

Als ik dat doe, dan staat er "exclusiev belasting" onder de prijs op de product pagina (nu is het "Inclusief belasting"), dus btw deactiveren lukt niet. Iemand een idee?

Link to comment
Share on other sites

9 uren geleden, Winkli zei:

 "Internationaal => Belastingen (BTW) => scroll naar het blokje Btw-opties => Klik bij Belasting inschakelen op nee => klik op opslaan"

Als ik dat doe, dan staat er "exclusiev belasting" onder de prijs op de product pagina (nu is het "Inclusief belasting"), dus btw deactiveren lukt niet. Iemand een idee?

Dan zou je de belastingen op 0% moeten zetten. Dan zou je de tekst inclusief belasting krijgen als je dat zo wilt hebben.

Link to comment
Share on other sites

Quote

Dan zou je de belastingen op 0% moeten zetten. Dan zou je de tekst inclusief belasting krijgen als je dat zo wilt hebben.

Ik wil geen text,  maar ik krijg hem niet weg.  Ik wil gewoon  btw deactiveren, maar als ik dat doe, krijg ik de text "exclusiev belasting" onder de prijs .

Link to comment
Share on other sites

Sorry, ik had je vraag verkeerd gelezen en was in de veronderstelling dat dit nog over hetzelfde ging als de topic zelf. Je hebt een nieuwe vraag gesteld in een topic die over iets specifiek anders ging. Ik zou je willen adviseren om voortaan een nieuwe topic hiervoor aan te maken.

Als je een thema uit de addons store gebruikt dan zou je je thema bouwer dit kunnen vragen om aan te passen. Als je versie 1.7 het classic thema gebruikt dan kun met ftp het bestand themes/classic/templates/catalog/_partials/product-prices.tpl aanpassen op regel 94.

Pas dit aan:

{if $configuration.display_taxes_label}
	{$product.labels.tax_long}
{/if}

Naar dit:

{*if $configuration.display_taxes_label}
        {$product.labels.tax_long}
{/if*}

Succes er mee.

Edited by MARK-APP.com
Typo's (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Bedankt MARK-APP.com ! Ik gebruik inderdaad versie 1.7 het classic thema en het is gelukt voor product pagina. Nu moet ik zelfde voor de winkelwagen doen. Pop-up na het kliken van de knop "in winkelwagen" en winkelwagen zelf. In welke tpl-s moet ik dat aanpassen?   

Link to comment
Share on other sites

Op 2-4-2020 om 9:27 PM, Winkli zei:

Bedankt MARK-APP.com ! Ik gebruik inderdaad versie 1.7 het classic thema en het is gelukt voor product pagina. Nu moet ik zelfde voor de winkelwagen doen. Pop-up na het kliken van de knop "in winkelwagen" en winkelwagen zelf. In welke tpl-s moet ik dat aanpassen?   

Ga in de backoffice naar (In Prestashop 1.7) => Internationaal => Belastingen => kopje Btw-opties => Btw in winkelwagen weergeven op nee zetten.

Link to comment
Share on other sites

18 uren geleden, Winkli zei:

Dat staat wel op "Nee", maar toch heb ik  " Totaal (incl. btw) "   ( of Totaal (excl. btw) als BTW uitgeschakkeld is )

 

De tekst zelf moet je in de vertalingen aanpassen. Dat kan in de backoffice bij Internationaal => vertalingen => Blok Vertalingen aanpassen=> daar de gewenste vertaling kiezen en daarin zoeken.

Als dat niet lukt dan zou je middels ftp naar de map app/Resources/translations/[gewenste taal]/ => de bestanden downloaden naar je computer en dan zoeken door de betreffende bestanden en daar de tekst aanpassen. Dan de aangepaste bestanden weer uploaden naar je site. Als je dan de cache leegt in je site moet het aangepast zijn.

Succes.

Edited by MARK-APP.com
Typo's (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
On 4/9/2020 at 8:31 AM, MARK-APP.com said:

De tekst zelf moet je in de vertalingen aanpassen. Dat kan in de backoffice bij Internationaal => vertalingen => Blok Vertalingen aanpassen=> daar de gewenste vertaling kiezen en daarin zoeken.

Als dat niet lukt dan zou je middels ftp naar de map app/Resources/translations/[gewenste taal]/ => de bestanden downloaden naar je computer en dan zoeken door de betreffende bestanden en daar de tekst aanpassen. Dan de aangepaste bestanden weer uploaden naar je site. Als je dan de cache leegt in je site moet het aangepast zijn.

Succes.

Weet iemand al welke file je moet aanpassen 

of waar in vertalingen  deze instelling "Geen BTW"  tekst  staat ?

 

Tnx

 

Link to comment
Share on other sites

On 4/2/2020 at 4:55 PM, MARK-APP.com said:

Sorry, ik had je vraag verkeerd gelezen en was in de veronderstelling dat dit nog over hetzelfde ging als de topic zelf. Je hebt een nieuwe vraag gesteld in een topic die over iets specifiek anders ging. Ik zou je willen adviseren om voortaan een nieuwe topic hiervoor aan te maken.

Als je een thema uit de addons store gebruikt dan zou je je thema bouwer dit kunnen vragen om aan te passen. Als je versie 1.7 het classic thema gebruikt dan kun met ftp het bestand themes/classic/templates/catalog/_partials/product-prices.tpl aanpassen op regel 94.

Pas dit aan:

{if $configuration.display_taxes_label}
	{$product.labels.tax_long}
{/if}

Naar dit:

{*if $configuration.display_taxes_label}
        {$product.labels.tax_long}
{/if*}

Succes er mee.

Tnx.  Dit werkt inderdaad,

Bij PS 1.7.8.0 was de aangepaste coding :

   <div class="tax-shipping-delivery-label">
      {*if !$configuration.taxes_enabled}
        {l s='No tax' d='Shop.Theme.Catalog'}
      {elseif $configuration.display_taxes_label}
        {$product.labels.tax_long}
      {/if*}

 

 

echter achter de tekst staat ook een "waarde" in mijn geval  -3

Hoe is dat "weg te krijgen" ?

zie bijlages

wel tekst.JPG

geen tekst.JPG

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...