Jump to content

Er der noget galt med leveringsbetingelserne


mmalling

Recommended Posts

Ja det kan være, jeg har ca 18000 kurve åben og jeg har en formodning om at nogle af dem er pga jeg pt kun tager dankort, håber jeg får flere konv. når jeg får internationale kort om en uges tid

Det var ikke så lidt.

Jeg har dog ikke så mange, og tager internationale kort.
Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg kan ikke lige se, at der skulle være noget direkte galt med leveringsbetingelserne, men jeg synes der er del gentagelser mellem det link du poster og så denne side: http://mbmdata.dk/cms.php?id_cms=12 og når man slår de to sider sammen, er der rigtig meget tekst i alt - og hvis der er noget folk ikke gider, så er det at sidde og læse en hel masse. Husk på, at når de har lagt noget i kurven, så vil det ofte være med intentionen om at købe, men hvis man så "afbryder" købet med en hel masse tekst, fordi nogle lige vil tjekke betingelserne, så er det lige før folk glemmer, hvad de kom efter.

Jeg oplever også det samme som jer, men dog ikke lige 18000 forladte indkøbskurve ;-) Tilgengæld oplever jeg ofte, at folk kigger rundt i min shop, og så kommer retur for at købe senere hen. Derfor sletter jeg heller ikke data om indkøbskurve for så er de jo tomme, hvis folk kommer igen. Men jeg vil også gerne optimere yderligere på mine betingelser. Indtil nu, har jeg for nylig lavet overskrifter mere tydelige og sat noget mere luft ind. Det er dog svært at koge det helt ned, for visse ting skal jo være oplyst. Dog mener jeg, at du Michael med fordel kan sammenskrive nogle af dine tekster, så du f.eks. ikke på to forskellige sider skriver, at der er 14 dages returret osv.

En tanke mere: Har I sikret jer, at søgemaskinerne ikke lægger varer i kurven under indeksering? Dette kan nemlig give rigtig mange indkøbskurve. Disse er oftest kendetegnet ved, at mange varer i lagt i kurven hurtigt efter hinanden. Man kan forhindre dette i en robots.txt fil, hvor man sætter disallow på cart.php.

Link to comment
Share on other sites

Søgemaskinerne ligger helt sikkert jeres varer i kurven når de kommer igennem, og det hjælper desværre ikke at disallow cart.php fordi det er en ajax kald der bliver lavet, istedet for skal i lave rel="nofollow" på jeres læg i kurv knapper. Og det er nok ikke nogen dårlig ide at gøre det så man reelt kan se hvor mange der placere en vare i kurven uden at gøre mere ved det.

Din betingelser siger bla:
"Sælger fraskriver sig ethvert ansvar for tabt datamateriel", jeg er ikke helt klarover hvad du lægger i det så det er dine kunder nok heller ikke ;)

Hvis man skal knytte en lidt mere generel kommentar til sitet så er menuen zd%wed#¤$ uoverskuelig, jeg ville lige prøve at lægge noget i kurven og trykker på "belysning med mere" Hvordan skal man gætte hvad med mere dækker over? som kunde forsvinder man relativt hurtigt hvis man ikke finder det man søger, husk det! Når ingen produkter bliver vist endnu, jeg trykker på lystofsrør, stadigvæk ingen produkter, men igen en knap med menu med lystofstrør?! Hvorfor ikke rykke produkterne ud i det først lysstoftsrørs menupunkt?

Når jeg prøver da lige et punkt mere, det kan jo være det er et tilfælde:

"Hukommelse og backup" ->
"HDD - flashkort og USB sticks" ->
"HDD - flashkort og USB sticks"

Giver det mening af have to ens under kategorier?

Hvis jeg var dig ville jeg rydde godt og grundigt op i menuen og gøre den overskuelig for kunderne, ellers giver de op inden de har fundet det de leder efter!

Link to comment
Share on other sites

Homeshop jeg har faktisk været ved at købe noget hos dig, men havde en meget uheldig oplevelse med livesupporten der ikke svarede selvom den startede samtalen og "start" beskeden kom. Hvis man ikke har tid til at yde den slagssupport så bør man lade være, det øger ikke troværdigheden til sitet at man ikke svare ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja det beklager jeg sku timpet har haft nogle problemer med at den laver autos ar på chatzilla efter opdatering og hvis jeg så lige e væk fra pcenog ikke hører den ringer har vi jo balladen
Jeg tænkte nok at det var noget autosvar, men det skabte bestemt tvivl om troværdigheden for mig. Nu var det en bette ting til 70 kroner jeg kiggede på, så du har ikke tabt alverden :)
Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg kan ikke lige se, at der skulle være noget direkte galt med leveringsbetingelserne, men jeg synes der er del gentagelser mellem det link du poster og så denne side: http://mbmdata.dk/cms.php?id_cms=12 og når man slår de to sider sammen, er der rigtig meget tekst i alt - og hvis der er noget folk ikke gider, så er det at sidde og læse en hel masse. Husk på, at når de har lagt noget i kurven, så vil det ofte være med intentionen om at købe, men hvis man så "afbryder" købet med en hel masse tekst, fordi nogle lige vil tjekke betingelserne, så er det lige før folk glemmer, hvad de kom efter.


Tak for kritikken har sat min juridiske rådgiver til at kigge på betingelserne.
Link to comment
Share on other sites


Din betingelser siger bla:
"Sælger fraskriver sig ethvert ansvar for tabt datamateriel", jeg er ikke helt klarover hvad du lægger i det så det er dine kunder nok heller ikke ;)

Hvis man skal knytte en lidt mere generel kommentar til sitet så er menuen zd%wed#¤$ uoverskuelig, jeg ville lige prøve at lægge noget i kurven og trykker på "belysning med mere" Hvordan skal man gætte hvad med mere dækker over? som kunde forsvinder man relativt hurtigt hvis man ikke finder det man søger, husk det! Når ingen produkter bliver vist endnu, jeg trykker på lystofsrør, stadigvæk ingen produkter, men igen en knap med menu med lystofstrør?! Hvorfor ikke rykke produkterne ud i det først lysstoftsrørs menupunkt?

Når jeg prøver da lige et punkt mere, det kan jo være det er et tilfælde:

"Hukommelse og backup" ->
"HDD - flashkort og USB sticks" ->
"HDD - flashkort og USB sticks"

Giver det mening af have to ens under kategorier?

Hvis jeg var dig ville jeg rydde godt og grundigt op i menuen og gøre den overskuelig for kunderne, ellers giver de op inden de har fundet det de leder efter!


Tak for kritikken. Jeg vil give dig helt ret i at menuen var uoverskuelig, dette skyldes en fil jeg importerede som lagede en masse underkategorier ind, som er vigtige for mig når jeg bestiller, men som kunden er ligeglad med. Dette er rettet så der kun er en hovedet kategori og en underkategori, feks "Kabler (færdige med stik) | HDMI kabler", dette gør det forhåbentlig lidt mere overskueligt.
Betingelserne kigger vi på iøjeblikket. Iøvrigt er "Sælger fraskriver sig ethvert ansvar for tabt datamateriel" noget mange andre skriver i deres betingelser især inden for it og hardware, det betyder kort og godt, at jeg ikke kan drages til ansvar hvis noget sendes ind til rep, og data så er forsvundet når det kommer retur. Det skal jo læses som en helhed. "Sælger fraskriver sig ethvert ansvar for tabt datamateriel, medmindre andet følger af reglerne om produktansvar eller de almindelige regler om erstatningsansvar.
Dette gælder ligeledes for indlevering af produkter til reparation.
Det forventes at køber har backup af alt eksisterende materiale på indleverede produkter."
Link to comment
Share on other sites

Noget helt andet som de betingelser er at jeg personligt ikke læser dem når jeg handler på nettet, aller højest skimmer jeg dem.

Jeg vil næsten tro at der er en masse andet du kan gøre for at optimere dit købsflow :)

Når vi nu igen snakker om ubrugte kurv, så tænk på jeres egen færden på nettet når i shopper. Personligt lægger jeg altid interessant emner i kurven så jeg ikke skal lede efter dem igen, men derfor betyder det langt fra at jeg køber. Måske jeg lægger i kurven for at se leveringsprisen, måske jeg bare lægger i kurven for at have hurtigt adgang til produkt info.

Når jeg har fundet noget jeg gerne vil have kan i være helt sikker på at jeg googler for at se om jeg kan finde sammevarer til en bedre pris og måske i en shop der udstråler mere troværdighed. Mon ikke andre opfører sig lidt på samme måde?

En god måde at finde faldgrupper på sitet er ved at bede en der ikke har set sitet før om at bestille fx. et grafikkort eller lignende. Så kan du enden optage det med en skærmoptagelse eller stå og kigge på. Bed personen tænke højt. Hvis man ikke lige har nogen der ikke har set siden før kan man bruge brugertest.nu, men det koster lidt penge. Dog er det pengene værd, personligt har jeg en lille liste af ting der skal rettes fra vores sidste skærmoptagelse, så kan du også få en indtryk af dine betingelser, og om de overhovedet bliver læst ;)

Link to comment
Share on other sites

Noget helt andet som de betingelser er at jeg personligt ikke læser dem når jeg handler på nettet, aller højest skimmer jeg dem.

Jeg vil næsten tro at der er en masse andet du kan gøre for at optimere dit købsflow :)

Når vi nu igen snakker om ubrugte kurv, så tænk på jeres egen færden på nettet når i shopper. Personligt lægger jeg altid interessant emner i kurven så jeg ikke skal lede efter dem igen, men derfor betyder det langt fra at jeg køber. Måske jeg lægger i kurven for at se leveringsprisen, måske jeg bare lægger i kurven for at have hurtigt adgang til produkt info.

Når jeg har fundet noget jeg gerne vil have kan i være helt sikker på at jeg googler for at se om jeg kan finde sammevarer til en bedre pris og måske i en shop der udstråler mere troværdighed. Mon ikke andre opfører sig lidt på samme måde?

En god måde at finde faldgrupper på sitet er ved at bede en der ikke har set sitet før om at bestille fx. et grafikkort eller lignende. Så kan du enden optage det med en skærmoptagelse eller stå og kigge på. Bed personen tænke højt. Hvis man ikke lige har nogen der ikke har set siden før kan man bruge brugertest.nu, men det koster lidt penge. Dog er det pengene værd, personligt har jeg en lille liste af ting der skal rettes fra vores sidste skærmoptagelse, så kan du også få en indtryk af dine betingelser, og om de overhovedet bliver læst ;)


Jeg har det på samme måde som dig med betingelser, læser dem aldrig. Først den dag man kommer ud for en hændelse man blev gjort opmærksom på i betingelserne læser jeg dem, og fortryder at jeg ikke gjorde fra starten, men det er en helt anden snak.

Jeg laver også selv samme nummer med kurven, og jeg har heller ikke det store problem med kurve, som feks homeshop har. Jeg googler også selv efter produkter, og med hensyn til troværdighed håber jeg bestemt ikke at nogen af os udstråler udtroværdighed for så vil jeg da gerne vide det.....

Tak for tippet med brugertest.nu
Link to comment
Share on other sites

Lige nu peger dit domæne på en forkert server siger domaindirect, det er nok en god ide at få rettet, ellers får du ihvertfald ingen kunder ;)

Ting der ser rodet ud sender til mig et useriøst og amatør agtigt signal, og det mindsker for mig troværdigheden til et site. :)

Link to comment
Share on other sites

Lige nu peger dit domæne på en forkert server siger domaindirect, det er nok en god ide at få rettet, ellers får du ihvertfald ingen kunder ;)

Ting der ser rodet ud sender til mig et useriøst og amatør agtigt signal, og det mindsker for mig troværdigheden til et site. :)


Det forstår jeg ikke noget af, for jeg har ingen problemmer.

Dog fik jeg besked fra domaindirect at jeg blev flyttet over på en anden server der skulle være mindre belastet, dette ville ske omkring kl 20:00 og siden ville have en kortere nedetid på omkring 10 min. Så måske det skyldes at du har fået en fejlside.

Hvad mener du med rodet
Link to comment
Share on other sites

Mht til antal af åbne kurve så ved jeg ikke om det crawlers som ligger i kurv, vil ihvertifald få lavet den robots.txt så må vi se men her kan i se screenshot af kurvene - der er da lidt tid mellem hver kurv men ved ikke hvor lang tid der ville være hvis det er crawlers....

42250_5HlrbXeS9Gwef8m61WtF_t

Link to comment
Share on other sites

Når der et indenfor ganske få minutter, tror jeg godt det kan være en crawling. Nu skriver Timpet godt nok, at det ikke hjælper med en robots.txt fil - men det har altså nedsat antallet betragteligt i min shop - så ved jeg ikke, hvorfor det er. Tidligere kunne jeg have f.eks. 100 kurve oprettet indenfor få minutter, hvis kurven bliver crawlet nu, er det som oftest kun maks. 10 kurve.

Link to comment
Share on other sites

Når der et indenfor ganske få minutter, tror jeg godt det kan være en crawling. Nu skriver Timpet godt nok, at det ikke hjælper med en robots.txt fil - men det har altså nedsat antallet betragteligt i min shop - så ved jeg ikke, hvorfor det er. Tidligere kunne jeg have f.eks. 100 kurve oprettet indenfor få minutter, hvis kurven bliver crawlet nu, er det som oftest kun maks. 10 kurve.


jeg har Disallow: /cart.php i min robots.txt og det virker, har iøvrigt disallow på 26 andre og 9 mapper.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...