Jump to content

(SOLVED)Klarna och Snabbkassa problem


Lustfull

Recommended Posts

Hej
Har köpt snabbkassan från Prestamodules vilket funkar bra. Bortsett från att jag ej får den att funka med Klarna Faktura och Klarna delbet.
Dessa betalningsalternativ finns inte med vid utcheckning och jag har inte den blekaste aning om hur man fixar till detta.
All hjälp emottages med tacksamhet.
h
Susanne

Fick otroligt snabb hjälp från supporten. Man får gå in i Myphpadmin och ändra landskoden för den första kunden så löste sig allt på ett kick.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hej! Jag försöker just nu att installera Klarna modul på en testbutik med 1.4.3 prestashop versionen och jag får den inte alls att fungera. Jag får felmeddelandet: Cart can't be loaded or an order has already been placed using this cart

 

Så ingen order skapas och varorna ligger kvar i kundens kundvagn. MEN en faktura skapas i Klarna online.

 

Jag har mailat Klarna men inte fått svar än. Hur gjorde du för att få hjälp av dom? Ringde du nånstans eller mailade? Jag hittade inget telefonnummer men jag hoppas att dom svarar på mitt mail snart. Annars hoppas jag att nån här på forumet kan hjälpa mig lösa det.

Link to comment
Share on other sites

Jag kör 1.4.3 och får foreach() error när klarna kollar upp adressen i validation.php

Detta gör att Klarna inte hittar personen i fråga och därför nekar ordern helt och hållet.

 

Ni har inte upplevt samma problem?

Link to comment
Share on other sites

Jag har inte haft det problemet. Det enda problemet jag haft är det jag beskrev ovan som fö är löst nu. JAg fick svar från Klarna och tips om den här länken som löser problemet: http://www.prestashopdocumentation.info/klarna-payment-module-incopatible-with-prestashop-1-4-2-5/

 

Har du nån "ren" testbutik du kan testa på eller nåt för att vara säker på att det inte är nåt annat som spökar?

Hoppas nån annan här har en lösning annars.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...