Jump to content

OPGELOST - bestelling bevestigingsemail


Recommended Posts

OPGELOST   

Ik heb een probleem met de bevestigingsemails na bestellingen.Ik verkoop alleen download producten.

Klant ontvangt deze pas na ruim 5 minuten.

De klant doet een bestelling, na ruim 5 minuten krijgt deze de bevestiging van de bestelling. Is er gekozen voor bankoverschrijving duurt het weer 5 minuten voordat er een mail komt met de betaalgegevens. Dit vind ik te lang duren. Want de klant denkt dat het niet goed gaat, of niet gelukt is.

Na betaling gaat de mail met de download link automatisch naar de klant toe.

Echter wanneer de klant voor Ideal betaling heeft gekozen, volgt er helemaal geen email met downloadlink. Hoe kan ik dit oplossen? Want dit is wel een groot probleem, betalen maar geen link ontvangen. 

 

Edited by 4HSP (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Beste 4HSP,

Probeer je email problemen even na te gaan bij je hosting provider. Als het goed is kunnen zij in hun logs zien wat er gebeurd met de emails. Het zou kunnen dat de emails door SPAM regels in een spam box komen of geheel geweigerd worden. De vertraging zou ook kunnen komen door controle van SPAM filters. Dat zou je ook even kunnen nagaan bij je hosting partij. PrestaShop verstuurd namelijk de emails altijd per direct als een order geaccepteerd is. Daar zit geen tussen pauze tussen. Dit wijst meer op een mailserver probleem waar je dan je hosting partij voor nodig hebt om op te lossen.

Link to comment
Share on other sites

Dag Mark-App.com,

 

Dank je voor je reactie. Ik heb net een testbestelling gedaan met een G mail account en deze komt inderdaad veel sneller binnen. De andere waren via een Ziggo account. Dus dan zit daar de vertraging. Echter, ook bij het G mail account wordt na de bevestiging niet de mail met de downloadlink van het gekochte artikel gestuurd.Dus dit gebeurt niet bij Ideal bestellingen. Bestellingen via bankoverschrijving lopen wel goed. Waar ligt dit aan? Enig idee?

Link to comment
Share on other sites

On 11/14/2019 at 2:04 PM, MARK-APP.com said:

Beste 4HSP,

Er gaat dan iets mis in de betaalmodule die je gebruikt van ideal. Het beste zou je het probleem kunnen melden bij de module bouwer of Payment provider waarmee ideal wordt geboden. Hopelijk kunnen ze je verder helpen hiermee.

Dank je wel. Ik ben helaas met de payment provider niet verder gekomen. Zij geven aan dat het aan Presta ligt. In middels een andere payment provider module geinstaleerd en deze werkt perfect. Dus uiteindelijk probleem opgelost. Bedankt voor je hulp!

Link to comment
Share on other sites

Beste 4HSP,

Ik ben inmiddelsook al wat modules tegengekomen van betaal providers welke niet aan de standaarden houden van PrestShop en daardoor niet geheel functioneren. Snelste en voordeligste weg is dan inderdaad een andere module proberen.

Fijn dat je zo verder bent gekomen. Succes verder. Kan je deze topic op opgelost zetten?

Link to comment
Share on other sites

Op 15-11-2019 om 4:19 PM, 4HSP zei:

Dank je wel. Ik ben helaas met de payment provider niet verder gekomen. Zij geven aan dat het aan Presta ligt. In middels een andere payment provider module geinstaleerd en deze werkt perfect. Dus uiteindelijk probleem opgelost. Bedankt voor je hulp

Welke service provider is het geworden?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...