Jump to content

Double content ved søgning i Google


Tue

Recommended Posts

Hej,

Efter en søgning i google på et af mine produkter, fandt jeg ud af, at produktet var vist to gange efter hinanden - med to forskellige URL:

www.fitdeck.dk/27-core-traening.html

og

www.fitdeck.dk/styrke/27-core-traening.html

Vil jeg blive staffet for dette af Google?


Jeg har ledt lidt efter en løsning, og har fundet dette modul til $25. Nogle der har erfaringer eller et løsningsforslag?

http://www.presto-changeo.com/en/prestashop-modules/25-duplicate-url-redirect.html

PS: Bruger version 1.3.1.1

Link to comment
Share on other sites

Hej Timpet,

Tak for svaret.

Okay, jeg synes ellers jeg har læst flere steder, at google straffer sider, hvor der optræder identisk indhold. Men det kan da være jeg har misforstået noget?

Hvad er så grunden til alt den bekymrende snak om dublicate content?

Link to comment
Share on other sites

Der er vidst mange misforståelser omkring det. At man ikke bliver straffet for at have et par sider med DC betyder ikke at man skal lade stå til.

For det første ved man ikke hvad google finder på i fremtiden og for det andet så er det smart at have control over hvilke sider google viser og hvilke der ikke bliver vist. Det er med andre ord ikke altid hensigtsmæssigt at overlade det il google.

Så at man ikke skal bekymre sig om det vil jeg nu ikke sige.

25$ er 125kr, og det er fuld fradragsberrettiget, så du har altså en egen betaling på ca 80kr, det synes jo ikke som alverden. Vi bruger modulet, og det har haft en god effekt hos os.

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres svar.

Afhjælper dette modul også problemet med dublicate content, hvis man nu har det samme produkt i flere forskellige kategorier?

Jeg har fx et produkt (kropsvægt) liggende flere forskellige steder


/styrke/25-kropsvaegt.html

/kondition/25-kropsvaegt.html

/25-kropsvaegt.html

Link to comment
Share on other sites

AFhjælper det også problemmet med forkert links i google, fordi feks et produkt har skiftet kategori, eller fået nyt id, eller en kategori har fået nyt id.

Som det er nu er der desværre en del af mine produkter der kommer frem ved søgning i google, men når man klikker på det, findes produktet ikke fordi det feks har flyttet kategori

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...