Jump to content

Webshop PS1.7 verplaatsen van submap naar hoofdmap


Recommended Posts

Momenteel wordt mijn webshop www.lofderkruiden.be (Prestashop 1.6) gehost op de server van Combell. Ik heb een nieuwe webwinkel (migratie oude website maar dan in Prestashop 1.7)  aangemaakt in een submap op dezelfde server. Ik heb volgende stappen ondernomen met een bijna ramp tot gevolg: 1. de bestaande webshop (PS1.6) via FTP verwijderd uit de hoofdmap (www). 2. De nieuwe webshop (PS1.7) verplaatst van de submap naar de hoofdmap.

Gevolg: Zowel de Backoffice als de Frontoffice niet meer bereikbaar. URL wordt automatisch doorgelinkt naar de submap. Navraag bij Combell = geen oplossing "want zij zijn geen Prestashopexperts". Hopelijk kan iemand mij hier verder helpen met een stap voor stap ? Aangezien ik op dezelfde server blijf veronderstel ik dat dit niet zo moeilijk is en zelf uit te voeren ?

Ter info: ik had gelukkig een backup zodat alles nu voorlopig naar de 'oude toestand' is hersteld. Een smakelijke beloning voor wie mij verder kan helpen :) 

Link to comment
Share on other sites

Beste Marcpie,

Dan ben je er inderdaad bijna.

Wat je vervolgens moet doen als de nieuwe versie van Prestashop 1.7 in de hoofdmap staat is de database en de .htaccess file in je root map aanpassen middels FTP.

Bij de .htaccess file moet je zorgen dan je overal de submap inclusief / weghaalt uit de teksten.

En in de database moet je zorgen dat je in de tabel [prefix]_shop_url de kolom physical_uri aanpast naar /

Dus heb je bijvoorbeeld als voor prestashop 1.7 de url www.lofderkruiden.be/test/ gebruikt dan moet je zorgen dat overal test/ weg gehaald wordt.

Dan kun je als het goed is weer inloggen in je backoffice. Zorg dan dat je nog even je cache leegt en vervolgens kun je dan in ieder geval weer goed je frontoffice inzien.

Hopelijk kom je er zo uit.

Succes in ieder geval.

Link to comment
Share on other sites

Beste Marcpie,

Kom je wel in je backoffice?

Ga dan eens als eerst naar Winkelinstellingen => Verkeer en SEO => Scroll naar Selecteer winkel url. => Ga daar na of de instellingen goed staan en de basis URI staat op / => klik ver volgens op Opslaan.

Ga dan naar Geadvanceerde instellignen => Prestasties => Klik op de knop Cache legen rechtsbovenin.

Probeer dan vervolgens de frontoffice te openen. Krijg je dan nog een wit scherm? Ga dan naar je backoffice en ga vervolgens naar Geadvanceerde instellignen => Prestasties => Scroll naar Debug-modus => Zet Debug-modus op ja. => Klik op Opslaan. => ga vervolgens naar je frontoffice en kijk wat voor foutmelding je hebt en ga na of je die kan oplossen door bijvoorbeeld een module uit te zetten waar de foutmelding naar verwijst. Mocht je daar niet uit komen post dan je foutmelding op dit forum.

 

Link to comment
Share on other sites

 ,Stand van zaken: terug naar af. De 'oude' webwinkel PS1.6 is (gelukkig) terug online (root) terwijl de 'nieuwe' terug wachtend in de submap staat. 

@MARK-APP.com: doe ik uw bovenstaande aanbevelingen/aanpassingen best terwijl de de PS1.7 nog in de submap staat ?

Ik probeerde de URL aan te passen in 'Verkeer en SEO-SEO & URL's' van prof.lofderkruiden.be naar lofderkruiden.be

Lukt niet met volgende foutmeldingen :

 

- Trefwoord "{% keyword%}" vereist voor route "module-anblog-blog" (regel: "blog/detail/{rewrite}.html")

- Trefwoord "{% keyword%}" vereist voor route "module-anblog-category" (regel: "blog/category/{rewrite}.html")

Ik ken veel van kruiden maar wat met bovenstaande foutmeldingen ?

Andermaal bij voorbaat bedankt voor de reactie.

Link to comment
Share on other sites

Beste Marcpie,

De melding die je geeft wijst erop dat je een module hebt gebruikt in je nieuwe webshop die niet geheel functioneert. Ik denk dat je daar moet gaan zoeken naar het probleem. In een standaard PrestaShop webshop zit geen blog module. Gebruik je daarnaast ook een module die je urls herschrijft? Probeer die module eerst te de-installeren voordat je de webshop naar de rootmap zet en ook desnoods de blog module. Herinstalleer beide modules weer als de webshop verhuisd is en goed functioneert en de modules nodig hebt. Blijven deze modules ervoor zorgen dat je webshop niet meer functioneerde. Dan zou je die module/thema bouwers kunnen vragen om te helpen het probleem op te lossen.

Hopekijk kom je met deze informatie verder.

Link to comment
Share on other sites

... en we zijn terug online met de nieuwe shop (PS1.7,voorlopig nog heel even in onderhoudsmodus) ! Oef 😅 Bedankt voor de tips !!!

Front end werkt nu zo goed als perfect. Back end... nog wat problemen:

- De 'refresh-pijltjes' blijven constant draaien (zie bijlage)

- Ik kan geen bestanden (logo's vervoerders, foto blog, ...) uploaden. Ook geen foutmelding. Bij klik op 'bestand toevoegen' gebeurt er helemaal niks. Foto's uploaden bij producten lukt dan weer wel.

Nog eens een help ?

keeps-loading.gif

add-file.gif

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...