Jump to content

Menuen Moduler i backend virker ikke - TRÅDEN ER AFSLUTTET


tutsiq1

Recommended Posts

Jeg har fået et problem. Menuen i backend MODULER viser mig en blank side med fejlen "Siden ikke fundet".

Jeg bruger Prestashop 1.7.3.3

Jeg har ikke installeret noget for nyligt, men fejlen kan jo have været der i et stykke tid, uden jeg har opdaget.

Er der nogen der kan hjælpe mig. Hvis der er en ekspert, der måske vil tage et kig på min side, vil jeg bliver meget glad 🙂

 

Siden er https://zjoppen.dk

Edited by tutsiq1 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

On 10/9/2019 at 1:05 PM, tutsiq1 said:

Jeg har ikke installeret noget for nyligt, men fejlen kan jo have været der i et stykke tid, uden jeg har opdaget.

Øh, du havde jo også problemet for en måned siden 😉

Problemet ligger nok i det du skriver her:

On 9/18/2019 at 8:00 PM, tutsiq1 said:

Men at jeg ikke kan se siden med Moduler er kommet efter at jeg opdaterede og derefter rullede den tilbage fordi der var for meget uorden i den.

Fik du løst din fejl 500? I givet fald hvordan?

Men ellers har du, som du selv er inde på, nok behov for én, der kan rydde op i din PrestaShop-installation.

Jeg har aldrig arbejdet med PrestaShop 1.7.x.x, så kan desværre ikke hjælpe.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hvis du skal køre en eller anden form for forretning, kan du altså ikke lade fejl være uden at håndtere dem, som det pt. ser ud til, at du gør i lang tid.

Jeg mener, at du for længst har passeret "point of no return" i forhold til den opgradering der tilsyneladende er lavet. Det gør man, når man opgraderer og ikke får testet, at alt virker som det skal, før man igen åbner shoppen og får nye ordrer. Så er det for sent at rulle tilbage. Og af præcis samme årsag opgraderer man aldrig üden at være sikker på at kunne rulle tilbage, eller endnu bedre i et testmiljø.

Jeg er på ingen måde begejstret for 1.7 og arbejder ikke meget med den. Min vurdering er, at du skal lave en ny installation og migrere kunder og ordrer samt andre data der kan reddes fra din fejlbehæftede nuværende shop til den nye shop. Eller betale nogen - sikkert rigtig mange timer - for at fejlsøge og rette det der er gået galt i din nuværende shop.

Link to comment
Share on other sites

Jeg meget enig i Prestafan's vurdering, så med mindre du kan finde en hardcore Prestashop 1.7 ekspert, er en ny installation nok den nemmeste udvej.

Det burde kunne gøres sådan her:

  1. Lav en backup af din database.
  2. Slet alt og installer en ny version af version 1.7.3.3 med PRÆCIS samme opsætning.
  3. Installér alle tilkøbte moduler samt udfør evt. tilpasninger lavet til det theme, som du bruger.
  4. Slet din database
  5. Importer backup'en af databasen fra pkt. 1
  6. Voila - så burde du være kørende igen.

Jeg ville teste ovenstående på en test server først, ligesom jeg også ALTID først tester en opdatering på en test server.

 

Link to comment
Share on other sites

Enig med både Prestafan1234 og Elund.

Men jeg har muligvis en quick and dirty løsning.
Dit problem skyldes formentlig et problem med et eller flere moduler.
Det kan betyde at man ikke kan tilgå menupunktet.

Prøv dette PÅ EGET ANSVAR.

  1. Omdøb modules mappen via ftp eller filemanager
  2. Download version 1.7.3.3. til din PC, og pak zipfilen ud.
  3. Upload modules mappen via ftp.

Så BURDE du kunne tilgå menu punktet.

MEN, så skal du geninstallere alle de moduler, som ikke følger med Prestashop, f. eks. betalingsgateway og lignende.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen,

Nu kikkede jeg lige lidt mere på din shop.

Alle de "obligatoriske" ting, såsom firmaets adresse, link til handelsbetingelser og meget andet er der ikke.

Linket i kurven til Handelsbetingelser virker ikke.

Så det ser ud som om, at det er mere end blot problemet med at tilgå menupunktet moduler i BO.

Så måske en nyinstallation, som foreslået, er eneste vej frem.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...