Jump to content

(Solved)Prestawork Cash on delivery with fee ej fullständig? Payment module restrictions


Zigma

Recommended Posts

Hej, upptäckte nyligen att man inte kan ändra Payment module restrictions - Currencies restrictions och Countries restrictions i backoffice ->payment.

Kommer det en lösning om detta snart?

Gäller: Cosh on delivery with fee modulen av prestawork

Link to comment
Share on other sites

Hade visst den senaste versionen och det funkar. Men det kvarstår ett problem och det är när jag lägger till andra valutor. Då reagerar inte Currencies restrictions på dessa. Avblockar jag tex postförskott till Ett euro land händer ingenting. Kunden får fortfarande välja på postförskott.

1 Euro EUR € 0.106952

Link to comment
Share on other sites

Konstig att det inte funkar för mig. Har avinstallerat och installerat om currency block modulen. Samma problem återstår dock.
Har även avblockerat alla länder på Countries restrictions, och då svarar den med att inga moduler finns installerad på front office. När jag sedan blockerar för Sverige (som har default currency) och avblockar danmark så dyker alla betalningsmoduler upp igen, likaså för danmark.

Det verkar som om jag måste blockera för både land och valuta för att få betalningsmodulen tillgänglig för default valutan(sverige).
Men om jag ändrar övriga valutor (ej default) så reagerar prestashop inte allsutan den följer default valutans egenskaper. ¤"#¤#%¤"#%"%!¤!¤!¤!"!!!!! hilfe! ;)

OBS! Det är i frontoffice i valutablocken- välj valuta som jag använder mig av. Välj tex Danmark så ändras alla valutor till danska valörer, och i betalninsalternativen, ja som sagt, den följer default valutans betalningsalternativ.

Link to comment
Share on other sites

nu hänger jag inte riktigt med på vad du menar.

Du kan blockera på leveransadressens land.

Valutainställningarna i Prestashop som jag förstått hur det funkar är inte att blockera, om du tex väljer att en modul bara ska vara tillgänglig i danska kronor så kommer om kunden har en annan valuta det alternativet fortfarande vara tillgängligt, men betalningen kommer att göras i danska kronor. Alltså tex om du låser paypal till enbart euro så kommer ordervärdet att omvandlas till euro när man väljer paypal även om du har valt valutan $.

Link to comment
Share on other sites

Jaha det förklarade ju allt, jag som trodde att: när man väljer valuta på front office så försvinner vissa betalningsmoduler beroende på vald egenskap i backoffice. Men så är alltså inte fallet.


Tack för att du klarnade upp detta åt mig.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...