Jump to content

BTW bedrag wordt niet meer weergegeven op factuur


pattysnails

Recommended Posts

ik heb nog de gratis versie van Prestashop 1.61.4 en nu heb ik sinds 17 augustus een probleem.

Normaal gesproken staat het btw bedrag op de factuur, maar nu ineens niet meer zie bijlage: de eerste  was van 8 augustus en de 2e van 17 augustus, heel raar.  We hebben niets veranderd dus mijn vraag is dit op te lossen?

Ik heb nog steeds de gratis versie van Prestashop 1.61.4 en nu heb ik een probleem sinds 17 augustus. Normaal staat het btw-bedrag op de factuur, maar zie nu ineens geen bijlage meer. We hebben niets veranderd, dus mijn vraag is om dit op te lossen?

zo was het eerst.jpg

vanaf 17 augustus.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dag Pattysnails,

Kunt u in de backoffice kijken bij "Lokalisatie > Belastingregels" en dan de desbetreffende regel selecteren. 
Hier kunt u zien voor welke landen (gebieden) de regel momenteel actief is. 

Als de geplaatste bestelling in een van die landen zit dan moeten we verder kijken. Zo niet, ook even kijken of er een prijsregel actief is die de btw eventueel weghaalt ("Prijsregels > Winkelwagenregels").

P.S. Prestashop is altijd gratis, zowel Prestashop 1.6 and Prestashop 1.7

Link to comment
Share on other sites

Goedemorgen,

 

Alle landen staan bij belastingregels staan aan, ook Nederland is dus aktief.  prijsregels / winkelwagenregels deze is leeg, hier staan geen winkelwagenregels in. Heeft u nog andere oplossingen wat het misschien kan zijn?

We willen binnenkort een nieuw thema kopen dan moet denk ik dit eerst opgelost zijn.

Vast bedankt voor het meedenken.

 

Groeten Patty

 

Link to comment
Share on other sites

Hoi, 

Als ik hem inclusief btw zet dan staat de btw weer op de factuur, maar dan staan de prijzen van onze producten ook inclusief btw op de webshop.

Omdat wij een groothandel zijn moeten de producten excl. btw op de webshop staan, dat was al vanaf het begin zo en nooit geen problemen met de factuur gehad.

Zet ik hem dan weer op exclusief btw dan is de btw weer van de factuur. Echt vervelend!  Denk je als we een nieuwe layout kopen dat we dan dit probleem blijven houden?

 

Groeten Patty

 

Link to comment
Share on other sites

Oké dus als ik u goed begrijp moeten de prijzen ex btw op de shop staan, maar op de factuur uiteindelijk incl btw?

Dit is een aanpassing op het factuur sjabloon, dit zou dus maatwerk moeten worden van het bestand pdf/invoice.tax-tab.tpl
 

Als u een ander thema koopt hang het er vanaf of deze ook een invoice template levert of deze aanpassing dan blijft staan.

 

Link to comment
Share on other sites

Hoi,

 

Ja dat klopt, de prijzen in het winkelmandje moet exclusief en daarna de btw, dus inderdaad op de factuur totaal inclusief btw.

Wel raar want het heeft altijd goed op te factuur gestaan, maar vanaf 17 augustus niet meer. als we een nieuw thema nemen dan neem ik wel contact op met de ontwikkelaar hiervoor.

Ik wil u in ieder geval heel erg bedanken voor de moeite om ons te helpen.

 

Groeten, Patty

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Beste,

 

Wij ervaren exact dezelfde problemen sinds 12-10-'19. 

Ik ben benieuwd hoe jullie hiermee omgaan. Vooralsnog inderdaad bij alle klantgroepen 'inclusief belasting' aangevinkt met als gevolg dat de prijzen in de webshop inclusief btw worden vertoont. Dat is eigenlijk niet de bedoeling. Bij ons valt het echter ook op dat het niet weergeven van het btw tarief op de factuur willekeurig lijkt te zijn. Tijdens het afrekenen betaalt de klant de btw wel en hierdoor krijgen we ook een melding dat er 'teveel' betaald is. (ten opzichte van het factuurbedrag zonder btw). 

 

Link to comment
Share on other sites

Hoi,

Ja dit is een heel vervelend probleem, ook omdat we al 3 jaar deze module gebruiken en ineens was het weg zonder aanpassingen of iets veranderd te hebben.

Wij krijgen idd ook die melding dat er teveel betaald is, want als de klant moet afrekenen wordt de btw er gelukkig wel bijgeteld.

We hebben de prijzen niet inclusief btw gezet in onze webshop. Gelukkig hebben we nog geen klanten gehad die ons benaderden hierover. Wat wij doen is bij de bestelling een nieuwe factuur uit ons kassa systeem bijvoegen. ( wij hebben ook een fysieke groothandel)

Ook zouden we graag een nieuwe laout voor onze shop willen maar als je de reactie van Inform all leest dan zit de kans er weer in dat de btw weer niet op de factuur staat. Verder heeft er niemand gereageerd op onze vraag, dus weet niet of Inform all ook alles weet.

 

Mochten we toch binnekort een nieuwe thema layout nemen, dan laat ik jullie wel weten of het dan weer goed gaat.

Succes met jullie webshop.

 

Groeten Patty

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...