Jump to content

BTW tarief verzendkosten naar rato BTW tarief producten


Maike

Recommended Posts

Volgens de Nederlandse belastingdienst mag je het BTW tarief van de verzendkosten laten afhangen van het BTW tarief dat geldt voor het product dat je verkoopt. Als er in 1 order producten van laag én van hoog tarief worden besteld, moet de BTW op de verzendkosten naar rato worden berekend.

Is er een mogelijkheid om dit binnen Prestashop te regelen? Wellicht is daar een extra module / plugin voor?
Liefst niet op artikelniveau, maar op categorieniveau.

Link to comment
Share on other sites

Ik vermoed dat dit een optie is die niet standaard wordt toegepast, maar moet zeggen dat ik het antwoord niet 100% weet. Het is volgens mij wel mogelijk om verschillende btw tarieven voor verschillende categorieen in te stellen, maar of daar naar rato dan ook de verzendkosten zo kunnen worden berekend vraag ik me af. Hier is wellicht een speciale modificatie voor nodig, tenzij je ervoor kiest om het btw tarief op verzendkosten standaard op 21% te zetten. Ik weet niet of dat correct is voor jou branche, maar lijkt me indien het mag wel de makkelijkste methode. Mocht dit niet het geval zijn zou ik je willen adviseren om contact op te nemen met een ontwikkelaar die hier kennis van heeft. Via de hoofdsite van prestashop kun je in contact komen met Nederlandse ontwikkelaars. Wellicht dat die je verder kunnen helpen: https://www.prestashop.com/nl/experts

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...