Jump to content

LØST Endnu en fejl opstod ved opsætning af shoppen


MFJENSEN

Recommended Posts

Hej Mfj, 

Jeg tager bladet for munden og skriver dette - du kan desværre ikke regne med at få opsat din prestashop site 100 % gratis igennem dette forum, dette kræver en betalt udvikler ,

jeg selv har betalt en del timer på opsætning mm. - så jeg foreslår dig, at du finder en udvikler som kan hjælpe dig med disse ting, med det mener jeg, hvis du ikke har forstand på programmering/udvikling mm. så kan du ofte gøre tingene mere indvinklet, ved at begynde at rode eller ændre i filer som du reelt skulle holde dig fra - det skaber kun total kaos på siden,  tro mig, jeg taler af erfaring...

mvh

henrik

Edited by Henrik Juul (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Alt andet lige skulle det være muligt uden udvikler erfaring at installere Prestashop.

Når først shoppen er installeret, så er der en del praktiske ting der skal på plads. F. eks alle de juridiske tekster, moms, forsendelses firmaer, betalings gateway m.v.

Når det er på plads, så kan man begynde at lægge varer på.

Alt dette kan gøres via moduler i shoppen. Det vil jeg ikke kalde programmering, men opsætning.

Alt dette forudsat at man holder sig til standard themet eller et købt theme. Ønsker man specifikke ændringer til themet, så skal der programmering til - ikke før.

Så jeg har lidt af en modsat mening end Henrik.

Link to comment
Share on other sites

On 9/8/2019 at 9:46 PM, MFJENSEN said:

Jeg har gentagne gange forsøgt at installere en Prestashop, men bliver stoppet når installationen kommer til "Installér Addon moduler" med en 1: HTTP 500 - error 

Hvad er årsagen og hvad ken jeg gøre for at færdiggøre installationen?

/Mfj

Er du sikker på, at dit webhotel overhovedet kan hoste en Prestashop? Du bliver ved med at referere til, at de laver diverse ting og at shoppen ikke virker. En installation er i sig selv ret nem, forudsat at serveren altså er sat rigtigt op. Det er "alt det andet", der virkelig tager tid.

Derudover så er jeg mest enig med Henrik. Vi kan ikke hjælpe med alt gratis i forum, det tager lang tid at sætte sig ind i hele Prestashop universet (og ja det kan da godt være det "bare" er opsætning, men det er jo alt andet lige nemmere, når man ved hvordan - og det kan der altså godt gå ret lang tid med at lære, hvis man insisterer på et selvstudie og folks villighed til at hjælpe gratis). 

Sjovt nok koster ens egne timer ingenting - set med de fleste iværksætteres synspunkt, og en shop skal også helst laves for nul kroner og omsætte for en million. Så du kan vende det om og spørge dig selv "hvor mange timer har jeg brugt på at nå ingen vegne nu? Og hvad havde det mon sparet af tid (og penge uagtet din timeløn er 0, for den holder ikke), hvis man havde bedt nogen der har installeret og opsat utallige shops om hjælp? Jeg siger ikke, at du ikke kan nå langt med den gratis løsning, specielt hvis du har god tid og energi og evner til at sætte dig ind i hele. Jeg siger såmænd bare, at nogle gange skal man erkende, at noget måske er lidt for komplekst, og at man er bedre tjent med at bruge sin tid på det, man er rigtig god til. Af samme årsag har jeg f.eks. en revisor der laver regnskab, en mekaniker der reparerer min bil og jeg ringer til en håndværker hvis noget går i stykker. Ikke fordi jeg synes det er fedt at bruge penge på det, men alene af den årsag, at de hver især ved 100 gange mere om deres fag, end mig 😊

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tidligere betalt temmelig mange penge for at få en netshop op at stå, men han valgte at bruge tiden på familien og det er  så også iorden.

Jeg er enig med Henrik i at det er et serverproblem som er årsag til problemet og supporterne hos Servage.net har arbejdet en del med at løse ovennævnte problem, men har ikke kunne løse det, de har lidt svært ved at acceptere at det er et serverproblem, men fakta er at uanset hvor mange Prestashopper man vil oprette, så opstår problemet hver gang.

Jeg har nu sat installationen af Teknobiler.dk i stå og så må vi se om jeg får løst til at forsøge igen, men ikke i øjeblikket hvor jeg nu har "rodet" med problemet hver dag i ca. 2 uger

I skal have tak for at har brugt tid på at give mig råd - det har jeg sat stor pris på.

Jeg er i gang med en anden prestashop Netshop4all.dk hvor det går noget bedre.

/Mfj

 

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke så fedt at betale penge for en ydelse, hvis man ikke får det forventede leveret, så det kan jeg godt forstå, at du måske er blevet lidt afskrækket af.

Du kunne jo overveje at skifte host - jeg kan varmt anbefale chosting.dk - dem bruger jeg til utallige kunders shops. Du skal have en PRO løsning til en PrestaShop

Link to comment
Share on other sites

Det skal siges, at både Teknobiler.dk samt Netshop4all.dk tidligere har kørt upåklagelig i flere år på samme host så hvorfor skulle det ikke kunne fortsætte? jeg blev syg for ca. 1½ år siden og kunne ikke fortsætte med at ajourføre dem og i mellemtiden har Servage.net ændret hele deres concept og siden da har jeg ikke kunne få det til at fungere med teknobiler.dk og derfor forsøger jeg at få netshop4all.dk til at fungere.

Indtil  Servage.net lavede deres concept om, var jeg absolut tilfreds med dem og ikke mindst deres support, men sådant er det ikke mere - desværre.

Link to comment
Share on other sites

Er tiden så ikke inde til st skifte webudbyder som Prestafan1234 er inde på.

Nu skriver du ikke hvilken PS version dine shops tidligere var.

Men er bud på en ændring hos Savage.net kunne være en opgradering af deres php version. En opgradering som din shop ikke kunne klare. Normalt kan manuelt nedgradere php version, indtil man får opgraderet sin shop. Det har jeg selv oplevet i foråret på en af mine shops.

Det lyder så underligt at nu har så mange tekniske problemer med en PS version 1.7.6.x. Det kunne tyde på noget helt andet, uden at jeg skal gøre mig klog på hvad.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...