Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Max Clee

[Free module] Age verification (popup)

Hi electriz Thank you for this great module, appreciated. Installation was smooth but on work one problem appear : During verify age, after fix my birthday date - the modal view doesn't change, #modalav still without any change, but when I refresh page disappear . What cause this behavior ? How I can fix this problem ? Best regards
  3. leonceaklin

SVG-Support in Prestashop

Danke für die Schnelle Antwort. Ich habe den Beitrag im englischsprachigen Core Developers Forum veröffentlicht und werde diesen Beitrag nun entfernen. Liebe Grüsse Léonce
  4. superskyman100

Brands page > error 404

Hello, I'm on PS 1.7.5 I have a problem with the brands page/controller : it leads to error 404 I tried to 'fill' some brands info to see if this is related, but nothing to do, even if i fill some 'brands' info, i have a 404 error... Any idea ? Thx
  5. leonceaklin

SVG Support in Prestashop

Dear developers of prestashop I would like to add SVG graphics to my shop. Unfortunately, no vector graphics can be uploaded at Prestashop, which is a pity. SVG has a firm place on the internet and is (especially for logos of brands, shipping, etc.) the better solution than raster graphics. With a trick I was able to upload SVG at least for CMS pages. For this, I've added the following lines to admin/filemanager/upload.php: $ext_img[] = "svg"; $ext[] = "svg"; $ext_img[] = "svgz"; $ext[] = "svgz"; $mime[] = "image/svg+xml"; $mime[] = "image/svgz+xml"; Of course, this trick is unclean. So I would like to ask if it might be possible to allow SVG by default in Prestashop as a file upload in the near future. Thank you very much! Léonce Aklin
  6. Prueba con la carpeta /tmp/ a ver si tiene los permisos correctos, prueba con 755 carpetas y 644 ficheros
  7. See attached. The amount does not match how can I resolve? the paypal module version is the latest version
  8. BeComWeb

Où sont les adresses des pages "traffic&SEO" ??

Parce que le controleur s'appelle "manufacturer" et pas "brands". Essayez d'aller sur www.domain.com/index.php?controller=manufacturer. Si ça fonctionne c'est que vous avez un problème de réécriture d'urls. Dans ce cas essayez de désactiver / réactiver les URLs simplifiées pour régénérer le htaccess
  9. Mediacom87

Admin inaccessible après migration

Bonjour, activez le mode debug en modifiant le fichier correspondant comme expliqué sur ce tuto https://www.prestatoolbox.fr/content/24-messages-erreurs-prestashop Je n'ai pas expliqué la procédure manuelle de la 1.7 car c'est la même que la 1.5 et 1.6
  10. Vale, ya veo, la plantilla "classic" funciona diferente a la plantilla que he usado como ejemplo por lo que debes cambiar el codigo para que coincida con los campos correctos. Y hacer pruebas en la consola He probado con esto, pero no lo hace bien con productos con descuentos. $(document).on('change', '#quantity_wanted', function(){ setTimeout(function() { $price = $('.current-price').find( "span" ).attr('content'); $total = $price * $('#quantity_wanted').val() ; $('.current-price').find( "span" ).text($total+' €'); }, 1500); }); El Prestashop no esta preparado para eso, por lo que vas a tener que hacer un modulo y que lo gestione correctamente o cambiar mucho mas codigo que añadir 5 lineas
  11. Updated! Social Connects 16 in 1 + Coupon for Login + Statistics - version 1.9.3 NEW: - Fixed bug for compatible with PrestaShop’s Official GDPR Compliance Module when customer make Export data to CSV or PDF in the my account - Update for Facebook connect button to follow the facebook guidelines - Added French Installation_Guid.pdf - Debug - Fixed bug to translate tabs in the admin panel
  12. Hello. I have a problem with my shop on Prestashop 1.7(I'm using Apache). After enabling SSL in BO there is an error ,,err_too_many_redirects" on FO. I tried to add rules to redirect http to https in htaccess but nothing helps. Of course I checked all solutions from forum or stackoverflow. Can someone help me with this or give an advice?
  13. tofrou

Testez mon site

Attention aux fautes d'orthographes, je ne suis pas expert mais j'en ai remarqué trois sur la home Payement sécurisé avec Paypal 22 ans, lors de ça première commande sur GooDealin.com le site viens d'être mis en ligne
  14. Comme expliqué précédemment, c’était une question de "confort" interface unique, achat/installation module unique beaucoup de manipulation pouvaient etre effectuées en une seule étape au lieu de la reproduire sur les 6 prestashops..
  15. I'm interested too. I need to do this on PS1.7.4.2. Any help?
  16. gusman126

Reorganizar mis Categorías

Vale, veo que has añadido, creado una que se llama "home" ¿es asi o ya estaba?, no es la "home" o inicio que te decia en mi contestación, supongo que sera la que asocies a los modulos que se muestren en la pagina de inicio los productos asociados a esa categoria asi es como suelo ponerlo yo, tu tienes "root" yo tengo "inicio" Lo importante es cuando entras en un producto o categoria, que las migas de pan esten bien, que el primer enlace sea inicio para volver a la pagina de inicio.
  17. Hello everyone, I want to add a custom payment method, that when clicked, redirects you to a form that needs to be filled. I have created the module and the form, but cannot seem to make the redirection. can anyone help? Thanks in advance
  18. charlesanderson

Introduction

Hi everyone, I'm Charles Anderson, I have just joined the site. Looking forward to holding conversations with you all.
  19. Sniff @Mediacom87 fallait pas le stipulé . C’est tellement flagrant que j’en est pas parler exprès ! Car il y a une documentation qui est fourni si il ne l’a lis pas avant de faire son importation de thème il va revenir avec des soucis sans doute. Super gentil ! Hihi
  20. Bonjour Suite à la migration de mon site prestashop d'un hébergeur à un autre, je n'ai plus du tout accès a l'administration de mon prestashop. J'ai bien réussi à modifier les accès à la base de données dans le fichier app/config/parameters.php, du coup mon site est bien accessible ! Par contre lorsque j'essaie d'accéder à l'administration https://www.monsite.com/admin256oqzwhr m'amène sur une page blanche... Je supposes que le problème vient de la migration sur un autre serveur mais comment résoudre ce problème ? Quelqu'un a-t-il déjà rencontré ce problème ? Merci beaucoup.
  21. superskyman100

testé, ca ne m'avance pas à grand chose. Par contre, j'ai par la même occasion ajouté le controller 'brands' dans le pied de page, et le lien me renvoie... vers une erreur 404............... Pour quelle raison le controller 'brands' ne renvoie pas vers une page renseignée ??? .. aucune idée...
  22. Bonjour, à mon avis, mais bon cela me semble tellement évident que je n'ose même pas l'écrire, l'archive du template à importer dans PrestaShop doit certainement être dans le répertoire pos_melanie_template_1.0.
  23. iwebu

Modifications Header.tpl

Super ! MErci !
  24. Si tout est différent il n'y a aucune raison de faire du multi boutique.
  25. superskyman100

bonne idée, je vais tester de ce pas....
  26. Dynamic Pricing Dynamic Pricing is a great module for those merchants who deal in products like carpets, wood, flooring, glass, fabrics and more which need to be customized from the length, width or weight perspective according to customer's desire. This module allows the store admin to set a price formula from the back office to calculate the cost according to the values entered by the customer. The Dynamic Pricing module offers an option to create multiple fields and set the units from the back office by the store admin. More info and purchase here: Dynamic Pricing Front Office Demo Back Office Demo Key Features of the Module: 1. The Admin can create different rules and formulas for calculating product price based on weight, quantity, color, and other parameters. 2. The weight and quantity input option can be easily hidden in a single tap if the admin doesn't want to show them on the product page. 3. Dynamic Price management allows the admin to select multiple different fields to create the desired formula for the product. 4. The store admin can map the pricing rule with products, categories, manufacturer, and suppliers. 5. The admin has the option to use Color Picker, Divider, Date, Text, Text Area fields in the Price Calculation. 6. The settings to multiply the price and weight by quantity can be enabled by the admin from the back office of the module. 7. The admin can create calculation formula using +,-,/,(,),* operators. Merchant Benefits: 1. Dynamic Price module has made it very easy to calculate the customization price based on the inputs provided by the customer. 2. The Admin can easily customize input fields from the back office of the module. 3. Dynamic Price management provides a better experience to your customers by offering them easy price calculation according to their desired parameters in no time. 4. The Dynamic Pricing module offers an option to the admin to specify the unit of measurement as meter, kilometer, gram or kilogram. 6. The admin can set the priority of rules and map the products, categories, manufacturer, and suppliers accordingly from the back office. More info and purchase here: Dynamic Pricing Front Office Demo Back Office Demo
  1. Load more activity

Important Information

Cookies ensure the smooth running of our services. Using these, you accept the use of cookies. Learn More