Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. ttoine

J'en ai marre (de ttoine) !

hey troller, wants to talk with us? use your real account and a real identity. and then, let's talk together in private or publicly creating a new fake account every 4 minutes will not help you to be creditable...
  3. hi.. can you develop custom module ? if you develop custom module then register hook with your module "ActionProductSave" and use same like above your module file. if you need store the price then you need create the custom table using you module install method. public function hookActionProductSave($params) { $former_price = $params['price']->former_price; } Read this i hope you better understand http://nemops.com/prestashop-products-new-tabs-fields Thanks
  4. jimprestashop

Continuer mes achats

Désolé pour le "a" qui n'a rien voir dans le début du texte
  5. Dreamtheme

PRoblem with Bosnia and currency

As I said earlier, there is a difference between "Language" and "Localization pack". The Bosnian language is available and you can download it, but there is no "Localization pack". The "Localization pack" includes currencies, formats, taxes, and other things, it is not only language translation. Go to International - > Translations in your admin, and under "add language" you will see the Bosnian language there.
  6. ttoine

une bonne façon de résoudre ce problème de qualité des questions, c'est d'imposer un modèle. j'ai contacté le support d'Invision à ce sujet et je vais faire des essais de configuration à ce sujet.
  7. ttoine

Filtre dans les messages du forum

effectivement, mais au moins c'est marrant... en fait le vrai problème, c'est qu'on a toutes les langues sur un seul et meme moteur de forum, ce qui en général n'est pas une très bonne idée. à administrer à et et à modérer c'est compliqué, car des mots peuvent se ressembler et se bloquer. et en plus, on doit gérer le fait qu'il y a du code source qui est partagé. et souvent, les spammeurs utilisent des mots clés genre BSD887 ou genre, et comme si je filtre ça, ça a ponctuellement des impacts sur les posts. donc je fais au fur et à mesure, et en fonction des retours des utilisateurs et des modérateurs.
  8. BeComWeb

Disons que ça fait partie d'un problème plus global de "cadrage" du forum
  9. Thanks for your answer. That's right, the meta title and the meta description are correct as you can see in the image. I have not tried to reindex my site with the Google Search Console, I will investigate to see how it is done, because I do not know.
  10. Hi.. can you share your store url ? i thing there is css problem Thanks
  11. JellyMobille

PRoblem with Bosnia and currency

It is weard, when i check on official demo store it has Bosnian langage .
  12. Não havia nada na variável $test o erro era falta de permissão num diretório mas a informação só apareceu quando atualizei para 7.5.1. Mesmo assim obrigado. Espere que não se importe de estar escrevendo em português!
  13. Old topic but does anyone have solution for this in 1.7?
  14. Então, atualizei para PS 7.5.1, conferi e pedi para os responsáveis verificarem as configurações do servidor e me confirmaram que estão nos conformes. Mas continua a mesma coisa, quando e debug mode o módulo indica o mesmo erro( problema de hook), ele parece funcionar mas não consigo mudar de posição, só no pé funciona e quando mudo para alguma coluna não acusa erro mas também não aparece e a mensagem não aparece de jeito nenhum.
  15. BeComWeb

Tout le monde s'entend sur le fait qu'un peu plus de courtoisie ne ferait pas de mal ici. On ajoute une charte pour demander aux gens d'être sympa. C'est essentiellement pour la forme mais ça ne fera pas de mal. Et ensuite ? Les mêmes 15-20 personnes continuent de répondre : "Activez le mode debug", "URL du site SVP ?",... jusqu'à leur retraite, en mode Sisyphe ou PS a des solutions concrètes pour améliorer le problème de fond ?
  16. NemoPS

Cant change my whole footer

Can you share the site's url? Might be some other module
  17. doekia

Pas dernièrement vu que les nouveaux prennent l'habitude de créer un titre le plus vierge de sens possible puis collent une capture écran
  18. ttoine

@Mutabor it seems that he has learned something since ? otherwise he would not be a moderator again (and btw, I was not there at this time). As I said, I am the current administrator of the forum, and my job is to make it a good place to collaborate. A lot of problems have been fixed since November 2018. The next step seems to be the tone of voice, to make the forum a welcoming place again. That's what I speak about the CoC, and also why I like the idea of a content creation model.
  19. Alors, il n'y a pas de validate dans le module....donc ce que je pense faire, c'est passer en revue chacun des fichiers du module et remplacer isName par isCustomerName. Je vous fais un retour dès que c'est fait 😊 Et sinon, oui j'ai bien supprimé tous les faux compte de nos listes SendInBlue
  20. chilli1

Product Display Problem

yes this is site url : http://psnbuy.com/ i just want to add left side colums like new product etc colums
  21. selectshop.at

Lol, your second account Mutabor wasn't yet banned, eleazar ? How do you know what exactly happened at that time. You are doing it again. Trolling with multiple accounts...
  22. Yes, but I am afraid it must be done manually. You have to copy the entry from at least ps_product, ps_product_lang, ps_product_shop. You might need others, like if you had attributes and features. You will need to reupload the images though.
  23. southernstarhk

resell the purchased module

Ok thanks for advice.
  24. ttoine

@Mediacom87 Certains le sont, oui. Mais je connais des personnes très appréciées dans la communauté francophone qui sont actifs sur le principal groupe Facebook France et qui en disent beaucoup de bien. Un peu comme ici, on trouve différents sons de cloche.
  25. Mutabor

Lol, you're making the strange friends, ttoine. Because just because of the things you complain about here, selectshop.at has been banned from the forum under his old name CD2500 (now: guest*) in 2015. You should consider this. Maybe you are targeting the wrong people.
  26. Yoya

Salut, Je découvre ici le nouveau CM du forum de prestashop et à te lire sur ce sujet @ttoine, je te trouve bien motivé pour faire du forum quelque chose de bien comme il a pu l'être à une certaine époque : bravo pour ton attitude positive et j'espère aussi que ça fonctionnera. Cdlt Pierre
  1. Load more activity

Important Information

Cookies ensure the smooth running of our services. Using these, you accept the use of cookies. Learn More