Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Configurazione del sistema operativo windows 10 Installazione del web server IIS Configurazione e installazione di php engine Installazione di mysqlserver Creazione di un database e assegnazione di un utente Installazione di prestashop e configurazione dei componenti Url-rewrite phpmyadmin Consigli utili per l'upload da locale ad hosting linux Questi sono gli argomenti trattati....non ho mai detto che tratta di linux. E ragazzi se non volete o avete voglia di documentarvi problemi vostri....alla praticona non si risolve nulla. Come il mio ce ne sono tanti altri....ma come si può notoare non si legge nemmeno il titolo altrimenti avresti visto che questo tratta IIS non apache. Io personalmente come altri colleghi non metto a disposizione 24 anni di esperienza gratis....ho già dato
  3. lunelune

Problem on Product page

Hello Thank you very much for your messages Now i have big problems : 1. the customers can not pay because there is not anymore an option to pay when there are in the cart 2. I put 0 in stock, but the customer can add to the cart the product but they are not in stock Could you help me please ? I have seen that i have loose many orders since i have these problems Regards
  4. Manu1238

Testez mon site

bonjour, les images du slider sont floues, les pages produits sont un peut vide je trouve, ainsi que les pages catégories. Mais peut-être le type de produit que veux ça.
  5. @neffertete Debes ir a tu backoffice y en el menú de la izquierda presiona Internacional-->Traducciones y seguir las instrucciones que te daré a continuación: Selecciona el tema que estas usando (en este caso deje el que viene por defecto "classic") : Busca la palabra "zip": Ahora en el menú de la izquierda encuentra Shop-->Forms-->Labels y ahora edita el campo y listo! Espero haber sido de ayuda Saludos, PrestaMake
  6. Hola estimada comunidad de Chile,Les saluda el equipo de implementación de PrestaMakeLes adjunto el archivo raiz que deben reemplazar en la ruta de instalación de Prestashop 1.7 + : /translations/cld Descargar: correccion_peso_chile.zip Les recuerdo que deben respaldar los siguientes archivos en caso de querer volver a la versión original: main--es-ES--numbers main--es--currencies Saludos cordialesPrestaMake
  7. Hi mi friend @Crezzur Appreciate your help to the community for free ❤️ Here is a quick fix I think that should be implemented in your module: on the hookHeader() function, find this line: Db::getInstance()->Execute('UPDATE '._DB_PREFIX_.'product_shop as ps JOIN '._DB_PREFIX_.'stock_available as sa ON sa.quantity=0 AND out_of_stock!=1 AND id_product_attribute=0 SET active=0 WHERE ps.id_product=sa.id_product'); sa.quantity<0 should be changed to this sa.quantity<1 as following: Db::getInstance()->Execute('UPDATE '._DB_PREFIX_.'product_shop as ps JOIN '._DB_PREFIX_.'stock_available as sa ON sa.quantity<1 AND out_of_stock!=1 AND id_product_attribute=0 SET active=0 WHERE ps.id_product=sa.id_product'); Why? I looked at a thread guys were having problem with your module because sometimes their stock when to negative, or they already had negative products, and the behavior was the same as if there was no module. I hope you understand me and take this in consideration. Best regards
  8. @MarilóAmAtuMundo Aquí tienes el módulo corregido. Ahora desactiva los productos con stock menor o igual a 0, y activa los con mayor a 0. Me comentas si te funcionó. Saludos, PrestaMake dataswitchprov2.zip
  9. Przy próbie zakupu jako "Gość" wyskakują następujące komunikaty: Jest 7 błąd/błędy: Państwo nie może być załadowane z address->id_country Nieprawidłowy kraj id_country jest wymagane. nazwisko jest wymagane. imię jest wymagane. adres1 jest wymagane. miasto jest wymagane. Przy zwykłej rejestracji tych błędów nie ma. Proszę o pomoc.
  10. Hola a todos, El fichero que deben editar para evitar que se muestre el producto en el listado de productos está en la carpeta de su tema y es el siguiente: /themes/nombredeltema/templates/catalog/_partials/products.tpl búsquen esta línea: {foreach from=$listing.products item="product"} {block name='product_miniature'} y entre las lineas agregan: {if $product.quantity > 0} de tal forma que quede así: {foreach from=$listing.products item="product"} {if $product.quantity > 0} {block name='product_miniature'} Luego debe agregar un {/if} despues del siguiente {/block} {/block} {/if} Deben hacer esto para cada archivo o módulo que muestre los productos Saludos
  11. Oui il manquait aussi la restauration de la sauvegarde de la base de données, tout est revenu en ordre. Merci
  12. Today
  13. Hola @sergio_rr Tienes que agregar el siguiente código CSS: #header .header-top a { font-weight: bold !important; } o alternativamente puedes modificar el archivo /themes/ashlee/assets/css/theme.css: Busca esta parte del código: #contact-link a, .currency-selector span, #header .currency-selector a, #header .header-top a[data-depth="0"], #_desktop_language_selector span, #_desktop_language_selector a, #_mobile_language_selector span { color: #fff; text-transform: uppercase; font-weight: normal; } y cámbiala por esta: #contact-link a, .currency-selector span, #header .currency-selector a, #header .header-top a[data-depth="0"], #_desktop_language_selector span, #_desktop_language_selector a, #_mobile_language_selector span { color: #fff; text-transform: uppercase; font-weight: bold; } Espero haberte ayudado Saludos! PrestaMake
  14. Buen dia. El dia de hoy mientas agregaba unos productos a la tienda me aparecio este error y ahora no puedo entrar ni al admin de prestashop ni al sitio. Como puedo solucionarlo? unable to write file /var/www/html/var/cache/dev/smarty/compile/09/c6/86/wrt5ce997ef63fd50_30950431 in smarty_internal_runtime_writefile.php line 59 Gracias de antemano.
  15. Mandals

Testez mon site

Bonsoir, cela fait désormais à peu près un mois que je travaille sur mon site web, je vous propose donc si vous en avez envie d'aller sur mon site et de faire quelques tests sur mon site et de me donner votre avis sur les améliorations possibles. (essayer de faire des critiques constructives, pour que je sache ce qui ne va pas) Cela me serait extrêmement utile et aiderait un débutant comme moi à m'améliorer. Merci d'avance https://goodealin.com/
  16. l'adresse de ce fichier ne semble pas bon, il ne doit y avoir que le fichier index.php dans le répertoire modules. Vous semblez avoir un soucis avec envoiemoinscher mais je ne sais pas si c’est le module boxtal.
  17. Gerne. Welche Einstellungen genau? Die vom Multishop? Und die Einstellungen unter Pages? Sind im Anhang.
  18. La restauration d'ovh comporte t elle la base de données et les fichiers ou seulement les fichiers ? Je vais répéter pour ceux qui passeront sur ce topic avant de faire une mise à jour. Vous devez toujours faire cela une première fois sur un développement de test et surtout faire les sauvegardes fichiers et données avec une procédure que vous maitrisez pour savoir restaurer si il y a un soucis.
  19. Je n'ai toujours eu aucune réponse de la part de Boxtal... Quelqu'un peut-il m'aider ?
  20. Finalmente sono riuscito a capire, lascio la risposta magari qualcuno si ritrova nel mio stesso problema. Sia per le immagini dello slider che per i blocchi cms va gestita la doppia lingua, ovvero: caricata la prima immagine in italiano con didascalia etc etc a fianco c'è una lista con le lingue selezionate en e vi farà ricaricare l'immagine con didascalia e descrizioni varie Grazie
  21. Estoy trabajando en Prestashop 1.7.5.1
  22. Ciao a tutti, ho notato un problema di tutto rispetto e sto ammattendo per risolverlo. Ho settato i blocchi informativi del cms (quelli sopra il footer) e lo slider con foto che volevo, la cosa che ho notato è che se seleziono la lingua inglese per il sito vedo ancora quelli demo installati da prestashop! Qualcuno sa aiutarmi? è molto importante, sto usando prestashop 1.6 Grazie a chiunque voglia provarci
  23. Daresh

bardzo wolne ładowanie strony >klienci>

Zacząłbym od tego: http://greenmousestudio.com/pl/back-office Jeżeli nie pomoże to szukać dalej, może jakiś moduł związany z klientami łączy się tam z jakimś zewnętrznym serwisem.
  24. Es ist ein 404 error, d. h. es wird die für diesen Fehler konfigurierte Seite angezeigt, die Dateien sind offenbar nicht da wo sie Prestashop erwartet. Ich kenne mich mit der Multishop-Funktion nicht aus, aber vielleicht würde es ja helfen, wenn du einen Screenshot der entsprechenden Einstellungen zeigst.
  25. Hallo allen, ik ben bezig met een nieuwe 1.7 installatie in een sub map op mijn server die ik later overzet naar de hoofdmap. Alles gaat prima en werkte, alleen ineens werkte de button doorgaan naar betaling niet meer in de winkelwagen pagina. Ik krijg dan een 404 error dat de pagina niet bestaat. Al uren bezig maar ik krijg het niet voor elkaar om het terug te krijgen.. hoop dat iemand mij hier kan adviseren. zie bijlages voor verheldering wat er precies gebeurt... het gaat om de de route www.site.nl/dev//bestelling Bedankt!
  26. Hi, I really need to hide categories from the category tree list which contain no products with stock. I don't want the categories disabled I just don't want empty categories to show up in the category tree list. Any ideas how I go about this? Sorry if I've posted in the wrong forum. Thanks!
  27. ok... but there is no email confirmation of a new order sent to the admin? i've managed a prestashop before, and i always got a confirmation email on a new order (and other admin-events). but that was an older 1.6 shops and i can't remember, how we did this. it seems to me, there must be a admin notificiation on new order by default?
  1. Load more activity

Important Information

Cookies ensure the smooth running of our services. Using these, you accept the use of cookies. Learn More