Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. DubSeven

Transport Tax Rule Ignored

Hello, We have a native Prestashop 1.7.3.4. We have created a transporter with a custom tax rule in which we have added each country as "No Tax" and leaved only France as "20% Tax". When the clients order, the order has no tax in the order details. Like expected. But, when we add a product from the backoffice to this order, the 20% Tax is applied to this order ! Our custom tax rule is just ignored.. Everything is native on this presta for the tests. Regards,
  3. It seems so https://github.com/afterpay/afterpay-prestashop-1.7
  4. instalacionesmalaga

Categorias

Hola a todos. Hemos creado nuestra tienda con version 1.7.5, Estamos intentando actualizar las categorias, en modo edicion vemos que cambia, pero cuando activamos modo depuracion para que se vea como lo verá el cliente no actualiza las categorias y no sufre cambios. Ayuda
  5. El problema estaba en la versión del PHP , debe de ser la 7.2 Y para localizar el error lo encontré al revisar el error_log y ver este registro: ...PHP Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function idn_to_ascii() ...
  6. Inglorious33

500 Internal Server Error

Hallo liebe Community, ich habe heute den Status einer Bestellung von "Warten auf Zahlungseingang" auf "Versand" geändert so wie viele male davor auch. Aus irgendeinem Grund wird die Seite nun plötzlich nicht mehr richtig angezeigt mit der Meldung "500 Internal Server Error". Hat jemand vielleicht eine ähnliche Erfahrung gemacht? Ich benutze Prestashop 1.7.4.2. Im Anhang befindet sich ein Screenshot. Vielen Dank im Voraus für eure Antworten.
  7. Prestashop 1.7 kopia modułu „Płatność Przelewem” ps_wirepayment (wcześniej bankwire) Dzień Dobry, dla shopu, który właśnie urządzam (PS 1.7.5.2, Standard Template) potrzebuję kopii modułu „Płatnośc Przelewem”. Dla wersji 1.6 znalazłem taką instrukcję: http://rocinantesoftware.blogspot.com/2015/11/how-to-make-copy-of-prestashop-16-bank_2.html Zrobiłem jak napisano w instrukcji oczywiście uwzględniając, że moduł nazywa się teraz „ps_wirepayment“ a nie „bankwire.“ Niestety nowo powstały moduł nie działa na 100 %. W panelu administracji moduł jest widoczny i można wprowadzić parametry. We FrontEnd klient może wybrać nowy rodzaj płatności i złożyć zamówienie. następujące rzeczy nie działają jednak jak należy 1) (To największy problem) Jako wzór emaila do klienta wysyłanego po zakupie brany jest plik pierwotnego modułu „bankwire.html“ zamiast nowo stworzonego pliku „banktransfer.html“ Czy ktoś wie, w którym miejscu modułu jest przypisane, z jakiego pliku brany jest wzór maila do klienta? . 2) Nie mogę przetłumaczyć angielskich textów tego modułu. W panelu do tłumaczenia modułów po wybraniu nowego modułu nie wyświetlają się pola do wpisywania tłumaczeń. Drugi problem mogę jakoś ominąć, dlatego będę szczególnie wdzięczny za wskazówki odnośnie punktu 1) Pozdrawiam Marian W.
  8. Hallo, laut Steuerbaraterin sollen wir für den Shop auch bei Lieferung ins Nicht-EU-Ausland die MwSt. berechnen und vereinnahmen. Sie begründet das damit, dass der Shop ausschließlich an Endverbraucher verkauft. Kommt mir zwar komisch vor - aber nachdem ich sie und nicht ich vom Fach ist, bleibt mir die Aufgabe das so umzusetzen. Daher bitte dies nicht zur Disskussion über Steuerrecht nutzen. Ich weiß bloß nicht wie... Gibt es irgendwo eine Option "MwSt. immer berechnen" oder "Lokalisierung ausschalten"? Meine Gebiete unter "Lokalisation", die ich dann für die "Versandzonen" der Versanddienstleister nutze, würde ich ungern komplett neu umstricken. Danke
  9. Even controleren of je volgende settings nog hebt: backoffice >> Shop Parameters >> SEO & URLs >> Page: "order "
  10. Buongiorno Provo ad installare il modulo GOOGLE SITEMAP sul mio nuovo negozio PRESTASHOP con versione 1.6.20 Appena clicco su installa mi compaiono i seguenti errori: 2 errori Si è verificato un errore durante l'estrazione del modulo (il file può essere corrotto). Impossibile aggiornare il modulo Google sitemap: errore durante l'estrazione dell'ultima versione Provo a scaricarlo da github, rinominare la cartella comprimerlo in Zip ma non succede niente. Qualcuno può aiutarmi? Grazie
  11. Faux, regardez la réactivité sur les problèmes remontés sur Github. Râler ne sert à rien, ce n'est pas productif. Par contre, remonter les problèmes oui. Si vous êtes en charge de boutique pour le compte de clients, vous ne devriez pas leur laissez la main sur les mises à jour de modules. Vous devez définir avec eux un process de mise en production qui implique le passage par une pré-production où vous et votre client réalisez des tests avant la mise en production. Si cela ne marche pas lors de vos tests, remontez les problèmes de façon courtoise et constructive. C'est un projet open-source, cela fonctionne dans les 2 sens, donnant/donnant. Si c'est trop éloigné de ce que vous voulez, allez sur des solutions payantes et là vous pourrez vous permettre de râler sans rien faire de constructif.
  12. Merci de votre franchise "sans trop de problèmes" ! Si on ne râle pas, on va attendre des semaines avant que vous vous rendez compte que le module est inopérant ! Les clients veulent les derniers versions ... Normal ! Donc je teste malheureusement pour moi ça ne marche pas ! Je peux comprendre qu'il y a beaucoup de cas ... Même sur une nouvelle installe après manip, vide. Et merci de votre réponse très PRO.
  13. cyberflix

How to edit default theme css in v1.6

I have recently started a site where I post tutorials to install a movie app cyberflix tv on iphone but the theme was super compatible with android devices whereas the iOS devices are not rendering the theme and the pages well. What might be the issue? how can i resolve it? thanks in advance. PS: I have tried the guides provided above but not working for my theme. PPS: Please let me know if I have to change the theme and make changes with any other theme to resolve the issue. Thanks & Regards, John behind Cyberflix.
  14. JuliusB

Add tag programmatically

Thank you for your answer. I'm using Prestashop 1.6. I will try to rebuild the search index maybe that's just that.
  15. Bonjour à tous, Ayant peu de compétence en développement je suis bloqué sur mon site web : delexmobilier.fr. En effet j'ai remarqué qu'au niveau du header, mon site ne s'adapte pas correctement à toutes les tailles d'écran. Pour les mobiles et pour les écrans de +1700 px pas de problème mais entre ces deux tailles c'est le grand n'importe quoi. Mon bloc panier se retrouve sur mon menu ce qui est très embêtant. Je fais appel à vos talents de développeur et mets à votre disposition le code de la page et le css en question pour je l''espère m'aider à résoudre et comprendre mon problème. Cordialement et bonne journée.global.cssheader.tpl
  16. Good day, I have configured a mainstore that is working fine. But due to the number of items in it I would like to use the multistore function to create a second website with the same products. In essence I have created a 2nd store in the Multishop going through the tutorials I can find. But I cannot seem to get it to work with the 2nd domain name but also can't locate any new files on the server for the second shop anyone got any ideas?
  17. Je l'ai testé puis mis en production sur plusieurs boutiques sans trop de problèmes, les quelque soucis que j'ai eu sont corrigés ou en cours de correction : https://github.com/PrestaShop/ps_facetedsearch/pulls On ne peut pas dire qu'il y a un manque de qualité et de fiabilité alors qu'ils ont tout mis en place pour limiter les problèmes : tests automatisés, procédures de validation par une équipe de Q&A avant la sortie de chaque version du module. Le problème c'est surtout qu'il y a beaucoup de cas d'utilisations différents et qu'ils ne sont pas tous connus et documentés. Au lieu de râler, impliquez vous et remontez les problèmes pour qu'ils soient corrigés rapidement. Pour remonter vos problèmes, créer une Issue sur Github, vérifiez d'abord que votre problème n'a pas été déjà remonté : https://github.com/PrestaShop/PrestaShop/issues?q=is%3Aissue+label%3A"Faceted+search" Enfin, si vous mettez en production des mises à jour sans avoir tester d'abord sur vos sites via des sites de tests (pré-production), vous ne pouvez vous en prendre qu'à vous même.
  18. Personne? c'est pas possible? je n'ai pas donné assez de précisions? 🤔
  19. Bonjour, Raz le bol au bout de 3 versions le module navigation à facette v3.0.2 ne fonctionne toujours pas correctement ! Impossible d'indexer les produits, filtre présent avec résultat vide ! Ne fonctionne pas également avec une nouvelle installation ... Encore une perte de temps, au bout de 10 ans, je me demande si je vais pas définitivement abandonner Presta. Modules trop cher pour mes clients ... et manque de fiabilité !!! Merci d'avance pour votre aide.
  20. Today
  21. Hallo, ich hätte mal eine Frage... Versandkosten(frei) Ich habe in den Versanddienstleitern eingestellt, dass innerhalb Deutschlands ab 150,- € Bestellwert die Versandkosten entfallen. Das funktioniert auch soweit. "Gutscheine" Ich nutze die Warenkorb-Preisregeln für Gutschein-Codes. Auch das funktioniert grundsätzlich. Das Problem Legt nun jemand Artikel für gut 150,- € in den Warenkorb, werden die Versandkosten korrekterweise als "kostenlos" berechnet. Gibt er anschließend einen Gutschein-Code (z.B. "test20"), greift dieser Gutschein wie er soll, der Einzel- und Gesamtpreis sinkt auch unter 150,- € - aber die Versandkosten bleiben auf "kostenlos". Hat jemand eine Idee, wie das zu lösen ist? Kann man live testen unter www.nusiy.de. Vielen Dank!
  22. Hello, Having some doubts about the compatibility of a theme that's on version 1.7.3 installed on a 1.7.5 PrestShop version. Is there any trouble? Thanks.
  23. Tejo1

country doesn't show up

Hi Rolige :-) Thank you for your answer. Much appreciated. I try to find what you ment with ("Did you go individually to every one of your shops (inside your multi shop) and disable every country from the backoffice country list letting active just the corresponding with the current shop?") but didn't understand where to search in the backoffice. Can you send me a picture where I have to check the settings? I checked in the items of international where the countries are. PS Your Ultra Fast Email Sender Optimizer looks fantastic, I am going to buy that. Amazing. I am very happy with the other module advanced location detection. Works perfect. Regards, Tejo
  24. southernstarhk

EmailAlert and ReferralProgram in PS1.7.5.1

no one interest in this topic?
  25. J'ai trouvé merci c'est bon, il s'agit de la table ps_manufacturer.
  26. Genial!! Gracias por la aportación. He solucionado las advertencias de url y priceValidUntil pero no consigo solucionar la de brand Os pongo un trozo de código para ver si me podéis indicar si está mal puesto: </p> <div class="box-info-product"> <div class="content_prices clearfix"> {if $product->show_price && !isset($restricted_country_mode) && !$PS_CATALOG_MODE} <!-- prices --> <meta itemprop="brand" content="{$product->brand}"> <meta itemprop="MPN" content="{$product->ean13}"> <div class="price"> <p class="our_price_display" itemprop="offers" itemscope itemtype="http://schema.org/Offer"> {if $product->quantity > 0}<link itemprop="availability" href="http://schema.org/InStock"/>{/if} <meta itemprop="url" content="{$link->getProductLink($product)|escape:'html':'UTF-8'}" /> {assign var="dateprice" value="+1 year"|date_format:"%Y-%m-%d"} {if $product->specificPrice && $product->specificPrice->reduction && $productPriceWithoutReduction > $productPrice && $product->specificPrice->to && $product->specificPrice->to!= '0000-00-00 00:00:00'}<meta itemprop="priceValidUntil" content="{$product->specificPrice.to|date_format:'%Y-%m-%d'}">{else}<meta itemprop="priceValidUntil" content="{$dateprice}">{/if} {if $priceDisplay >= 0 && $priceDisplay <= 2} <span id="our_price_display" itemprop="price">{convertPrice price=$productPrice}</span> <!--{if $tax_enabled && ((isset($display_tax_label) && $display_tax_label == 1) || !isset($display_tax_label))} Gracias por toda la ayuda
  1. Load more activity

Important Information

Cookies ensure the smooth running of our services. Using these, you accept the use of cookies. Learn More