Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. nojus

Aktiviranje teme

Bi bil kdo, ki bi mi lahko pomagal "sestaviti" shop. Nastaviti mega menu & vertical menu. proti plačilu seveda ... Poleg tega vidim da Presta uporablja lahko večjezične opise. Če prav razumem bi se dalo nastaviti da če imam npr. webshop slovenski na slovenski domeni, lahko uporabim isti shop na hrvaški domeni in ga linkam na mojo krovno domeno in hrvatje vidijo vse v hrvaščini in se jim kaže hrvaška domena? Enako bi tudi imel še za ostale države (v angleščini) in spet na tretji domeni.
  3. I'm trying to show all images in thumbnails for combination product on product page but didn't got success. I want to show like PrestaShop 1.6 in 1.7 Does anyone have idea how to do?
  4. Bonjour, est il possible d'enlever les bord blanc UNIQUEMENT pour les images "large_default". J'ai trouvé ceci: <?php class ImageManager extends ImageManagerCore { /** * Resize, cut and optimize image * * @param string $src_file Image object from $_FILE * @param string $dst_file Destination filename * @param integer $dst_width Desired width (optional) * @param integer $dst_height Desired height (optional) * @param string $file_type * @return boolean Operation result */ public static function resize($src_file, $dst_file, $dst_width = null, $dst_height = null, $file_type = 'jpg', $force_type = false) { if (PHP_VERSION_ID < 50300) clearstatcache(); else clearstatcache(true, $src_file); if (!file_exists($src_file) || !filesize($src_file)) return false; list($src_width, $src_height, $type) = getimagesize($src_file); // If PS_IMAGE_QUALITY is activated, the generated image will be a PNG with .jpg as a file extension. // This allow for higher quality and for transparency. JPG source files will also benefit from a higher quality // because JPG reencoding by GD, even with max quality setting, degrades the image. if (Configuration::get('PS_IMAGE_QUALITY') == 'png_all' || (Configuration::get('PS_IMAGE_QUALITY') == 'png' && $type == IMAGETYPE_PNG) && !$force_type) $file_type = 'png'; if (!$src_width) return false; if (!$dst_width) $dst_width = $src_width; if (!$dst_height) $dst_height = $src_height; $src_image = ImageManager::create($type, $src_file); $width_diff = $dst_width / $src_width; $height_diff = $dst_height / $src_height; if ($width_diff > 1 && $height_diff > 1) { $next_width = $src_width; $next_height = $src_height; } else { if (intval(Configuration::get('PS_IMAGE_GENERATION_METHOD')) == 2 OR (intval(Configuration::get('PS_IMAGE_GENERATION_METHOD')) == 0 AND $heightDiff > $widthDiff)) { $next_height = $dst_height; $next_width = round(($src_width * $next_height) / $src_height); $dst_width = (int)(!Configuration::get('PS_IMAGE_GENERATION_METHOD') ? $dst_width : $next_width); } else { $next_width = $dst_width; $next_height = round($src_height * $dst_width / $src_width); $dst_height = (int)(!Configuration::get('PS_IMAGE_GENERATION_METHOD') ? $dst_height : $next_height); } } if (!ImageManager::checkImageMemoryLimit($src_file)) return false; $dest_image = imagecreatetruecolor($dst_width, $dst_height); //ici on applique un fond transparent quelque soit le type de fichier. imagealphablending($dest_image, false); imagesavealpha($dest_image, true); $transparent = imagecolorallocatealpha($dest_image, 255, 255, 255, 127); imagefilledrectangle($dest_image, 0, 0, $dst_width, $dst_height, $transparent); imagecopyresampled($dest_image, $src_image, (int)(($dst_width - $next_width) / 2), (int)(($dst_height - $next_height) / 2), 0, 0, $next_width, $next_height, $src_width, $src_height); return (ImageManager::write($file_type, $dest_image, $dst_file)); } } Cependant cela l'applique à toutes mes images... Pouvez-vous m'aider ?
  5. Bonjour J'aimerais ajouter un autre bout à mon message mais je n'ose toucher au code. Voici le code <p> <script> // <![CDATA[ jQuery(document).ready(function() { if (!$.cookie('cookieInfo')) { $.fancybox("<h2>INFORMATION IMPORTANTE</h2><br /><p>Horaire de la boutique pignon sur rue</p><br /><p>Veuillez prendre note qu'exceptionnellement la boutique ouvrira à 10hrs am du samedi 10 août au dimanche 25 août inclusivement. L'horaire habituel reprendra le lundi 26 août.</p><br />", { 'autoSize' : false, 'width' : '600', 'height' : 'auto', 'transitionIn' : 'none', 'transitionOut' : 'none' }); var expire = new Date(); expire.setTime(expire.getTime() + (30 * 60 * 1000)); var CookieSet = $.cookie('cookieInfo', 1, {expires: expire}); } }); // ]]> </script> </p> J'aimerais ajouter un rectangle en rouge afin que les gens le voit bien. Quelque chose comme sur l'image et qui serait en dessous du premier texte. Que dois-je faire ? Merci beaucoup.
  6. espacious

Aktiviranje teme

Se spet podpišem pod malčkovo izjavo. Sicer sem sam preselil dve iz 1.6 na 1.7 ni pa mačji kašelj predvsem kot je že malček omenil je problem design (tema), moduli ki ne obstajajo za 1.7 ter custom funkcije ... Sem pa v drugo uporabil kar Prestashop Migrator modul, lahko povem točno katerega, in kr olajša delo pri prenosu kupcev, cen, izdelkov, itd...
  7. Hola Tengo un problema que me trae de cabeza me gustaría que me saliera algo así a la hora de vender productos Ejemplo: Bolígrafo X€ /und Tampografia: X€/und o Laser: X€/und ( Estos los tengo como atributos pero me gustaría ponerles un precio fijo que sumara a los productos cuando lo eligen ) Cliché: X Euros Ejmp Os Dejo una imagen para haceros una idea https://www.ladudapublicidad.es/tienda/boligrafos-personalizados/boligrafos-personalizados-zonet/ https://www.giftcampaign.es/boligrafos-publicitarios-personalizados/propaganda/boligrafo-publicitario-basic.html https://www.regalospublicitarios.com/boligrafo-riocolour https://muybuenaidea.com/miniboligrafo-hall.html Algo así. Estoy ya desesperado ya no se como hacerlo.
  8. mattsherwood

Réduire nombre d'inodes

The process of writing a professional APA interview paper is rather troublesome and time-consuming, especially for the individual, who do not possess excellent writing skills or do not have relevant experience. So, if you need to find out more about how to write the interview apa paper , visit our website for additional consultation.
  9. Bonjour à tous, Après avoir installé, désintallé, réinstallé... je me trouve vers vous car quand je crée une fiche produit mes photos ne s'affichent pas aussi que ce soit dans le backoffice ou dans le frontoffice Version de PS : 1.7.6.0 URL du site concerné : http://unjourdenovembre.fr/index.php et la page produit http://unjourdenovembre.fr/index.php?id_product=1&rewrite=sac-a-vrac-001&controller=product Thème (défaut/perso) : par défaut Code (original/modifié) : pas de modif si ce n'est pour avoir le mode débug Hébergement : 1&1 Version de PHP : PHP 7.3 Version de MySQL : MySql 5.7 Navigateur(s) concerné(s) : firefox, google chrome... Sur ma page d'accueil, j'obtiens le mode debug suivant: et sur ma page de produit Je suis un peu perdue sur les corrections à apporter... Merci de votre aide
  10. Hello, Can anyone please help me , i would like to attache a generated Barcode image (png) in the order_conf email : i started by generate the barcode image : $barcodeobj = new TCPDFBarcode($order->order_barcode, 'C128'); $barcode = base64_encode($barcodeobj->getBarcodePNG(1, 30, array(255,255,255))); and then : Mail::Send( (int) $order->id_lang, 'order_conf', Context::getContext()->getTranslator()->trans( 'Order confirmation', array(), 'Emails.Subject', $orderLanguage->locale ), $data, $this->context->customer->email, $this->context->customer->firstname . ' ' . $this->context->customer->lastname, null, null, $barcode, null, _PS_MAIL_DIR_, false, (int) $order->id_shop ); also i tried to attache it like this but i didn't work : $extra_pdf = array(); $extra_pdf['content'] = $barcode.'.png'; $extra_pdf['name'] = 'barcode.png'; $extra_pdf['mime'] = 'image/png';
  11. Hi Mehere! Same problem here... don't know why... PS version 1.6.2.0. If I uninstall the module and try to reinstall it from the Module section I get a timeout... Same when I tried to configure the module to perform an upgrade: when I clicked on "Configure" I got a timeout. At the end of the story I cannot use the 1 click module anymore to update from 1.6.2.0 to a newer 1.6.x version.
  12. @JustineS Difficile à dire sans regarder le site plus en détail. Je n'utilise pas ce module sur les derniers sites Prestashop que j'ai fait. Votre site n'est pas à jour, cela peut aussi venir du theme, etc.
  13. imaran786

How to hide firstname and city field?

thank you its working
  14. Ali jhon

SMS API Integration

Hello, Up please I have the same hotmail difficulty here
  15. colby121

version 1.6

where tp download latest version. Someone, please update with working links. Free IPTV
  16. Today
  17. Is there anybody that can help with the above problem. I'm really stuck and can't move forward until customers can log in place orders. 🙏
  18. Je viens de tester, cela ne change rien pour moi ... Par contre j'ai deux index ...
  19. Mediacom87

emplacement site

Bonjour, ce sujet fut abordé plusieurs fois. Soit vous déplacez tous les fichiers présents dans /boutique/ à la racine de l'hébergement et vous corrigez l'url présente dans la configuration de votre boutique dans SEO&URLs Soit vous avez un hébergeur qui vous permet facilement de faire pointer votre non de domaine au bon endroit et de retirer après le /boutique/ de la configuration de votre boutique dans SEO&URLs.
  20. eggwane

Prestashop 1.7 really slow

Hi, I have installed a prestashop 1.7.5 website for client. It's my first time : http://vps707670.ovh.net/index.php The website is very very slow, I have read the documentation and I configure all the stuff to optimize the speed like it is advised in the documentation but it doesn't work even without any module and with the default theme... If I just installed prestashop 1.7 and then import 6000 products using CSV files it is really really slow, I use PHP 7 and a VPS with one core and 4go of RAM. When I load a page Mysql take 100% of the CPU and I think there is too much SQL requests (even to just display a single product page there is a lot of requests and it take more than 8s). In attachment you can see what I have with when I activate the debug mode to load the main page. I really tried to solve the problem and I think there is no solution... Should I reinstall the website with prestashop 1.6 ? If yes, is there a big difference to adapt my theme and my csv files? Should I try to install CDN? Is it really faster ? Sorry I am not English I did my best to speak correctly Thanks in advance for your time!
  21. Hello everyone, We are in need of having a table of products showing the current setting of the 'When out of stock' option. We have tried ps_product but the entries in the field 'out_of_stock' do not reflect the current setting. also we tried ps_stock_available but it does not cover all our catalogue and some products are missing. Can anyone help how we can have a table showing the currently set option for the 'when out of stock' field in the product configuration? We need this to review our current settings and make corrections where necessary. Thank you, Hossein
  22. Bonjour d'après les renseignements que l'on m'a donné, le PBX Devise est à 840 au lieu de 978 et comme c'est prestashop le développeur c'est à eux de le rectifier. Comment faire ?
  23. Henrik Juul

Installere Zopim

Hej jan, Mener du skal have lagt en zopim kode i en given fil på serveren så de kan snakke sammen, har du set den kode ? Der skulle være instruktioner hvor den skal ligge og selve kode delen ?
  24. malcek

Aktiviranje teme

ja ker je kar veliko dela, če želiš prenesti vse iz 1.6 v 1.7. Saj sami izdelki, kategorije še gre. Težava je če imaš dodatne funkcije kot so tabele velikosti ločeno od opisov, ikonce za lastnosti, komentarji itd vse to pa je treba prenašati ročno in je cela je... sam jo že 3 mesece pilim in še ni končana. Žal mi je tudi ker nekateri moduli, ki so mi zelo olajšali življenje ne delajo pod 1.7 verzijo. Najbrž bom probal najti nekoga, ki bi jih naredil na novo... lp martin
  25. jgk-dk

Installere Zopim

Hej Jeg har lavet en shop med købt theme men kan ikke få zopim til at virke v. 1.7.5.2 - boksen kommer ikke frem på siden. Hvad gør jeg galt. PS Har prøvet at kontakte sælger uden svar Jan
  26. Hello, i have the same problem and a solution The keywords for the product exists at database , eg for product 23750 , exists 23750 keyword The temporaly solution for me is to change default category for the product to another category, then change back to correct category! Strange but it is working!
  1. Load more activity

Important Information

Cookies ensure the smooth running of our services. Using these, you accept the use of cookies. Learn More