Jump to content

Hele webshop kopieren naar een ander domein


Recommended Posts

Goedendag,

 

Ik heb een webshop gemaakt: www.dbns.nl en die wil ik 1-op-1 kopieren naar www.healthcreation.nl

 

Dus met dezelfde producten, lay-out, gegevens enz. enz.; kortom alles.

 

Ik heb al een ander topic gevonden meteen soortgelijke vraag;

http://www.prestashop.com/forums/topic/133757-inhoud-kopieren-van-ene-naar-andere-prestashop

Maar dit bedoel ik niet; ik wil echt een 1-op-1 kopie van mijn site.

 

Wie kan mij helpen?

Link to comment
Share on other sites

Dan moet je deze stappen ondernemen:

 

- Kopieer alle folders en files van je Prestashop website naar je andere domein

 

- Exporteer de Prestahop database via phpMyAdmin

 

- Maak een lege database aan op je andere server (of een extra database als je dezelfde hostingprovider gebruikt voor beide sites)

 

- Importeer de Prestashop database via phpMyAdmin in de lege database

 

- Pas eventueel de database settings aan (database naam/login/wachtwoord) in /config/settings.inc.php van je nieuwe site

 

- Log in de Prestashop backoffice van je nieuwe site en verander bij Preferences-->SEO & URLs de Shop domeinnaam (ook bij SSL indien dit wordt gebruikt) in de correcte nieuwe domeinnaam

 

- Genereer een nieuwe htaccess file bij Tools-->Generators

 

Klaar!

Link to comment
Share on other sites

Het lukt mij niet :-(

 

stap 1 gedaan

stap 2 gedaan

stap 3 gedaan

bij stap 4 krijg ik foutmelding: #1044 access denied for user 'FelixB'@'%' to database 'dbnsnl_'

 

oftewel:

 

Fout

 

SQL-query:

-- phpMyAdmin SQL Dump

-- version 2.8.2.4

-- http://www.phpmyadmin.net

--

-- Host: localhost:3306

-- Generatie Tijd: 16 Mar 2012 om 19:15

-- Server versie: 5.0.27

-- PHP Versie: 5.0.5

--

-- Database: `dbnsnl_`

--

CREATE DATABASE `dbnsnl_` DEFAULT CHARACTER SET utf8 COLLATE utf8_general_ci;

 

MySQL retourneerde: b_help.png#1044 - Access denied for user 'FelixB'@'%' to database 'dbnsnl_'

 

daarna heb ik mog punt 5 gedaan en mijn _DB_user_ en _db_psswd_ verandert, maar dat helpt ook niet

 

----

maak ik een nieuwe lege database aan met dezelfde naam, dan krijg ik foutmelding:

#1007 - Can't create database 'dbnsnl_'; database exists

 

 

Volgens mij zit er vlakbij ;-)

Link to comment
Share on other sites

Dus als ik het goed begrijp kan je wel een lege database aanmaken op je nieuwe hostingserver maar lukt het importeren niet?

Je hebt wel de Export functie (Export tab) gebruikt in phpMyAdmin van je oude server en de import functie (Import tab) gebruikt in phpMyAdmin van je nieuwe server?

Uit je foutmelding lijkt erop dat je geen rechten hebt voor wat je probeerde.

 

Een nieuwe database aanmaken met dezelfde naam kan inderdaad niet. Je kan uiteraard een nieuwe aanmaken (met een andere naam) en opnieuw proberen te importeren maar ik verwacht niet dat dat veel uitmaakt.

Link to comment
Share on other sites

Goedemiddag Frens en AKJV,

 

Fijn dat jullie mij willen helpen.

 

Systemtatisch:

 

in www.dbns.nl heb ik een database waarin de website staat, die database heet dbnsnl_

Die heb ik geexporteerd via MyAdmin naar localhost; in de linker-kolom in MyAdmin zie ik 175 ps-items

 

Die wil ik importeren via import van Myadmin in www.healthcreation.nl , waar ik een lege database heb gemaakt , voor het gemak ook dbnsnl_ genaamd.

Ik heb in settings.inc.php van HealthCreation de gegevens veranderd naar:

 

<?php

define('__PS_BASE_URI__', '/');

define('_MEDIA_SERVER_1_', '');

define('_MEDIA_SERVER_2_', '');

define('_MEDIA_SERVER_3_', '');

define('_PS_CACHING_SYSTEM_', 'MCached');

define('_PS_CACHE_ENABLED_', '0');

define('_THEME_NAME_', 'prestashop');

define('_DB_NAME_', 'dbnsnl_');

define('_MYSQL_ENGINE_', 'InnoDB');

define('_DB_SERVER_', 'localhost');

define('_DB_USER_', ' xxx ');

define('_DB_PREFIX_', 'ps_');

define('_DB_PASSWD_', ' xxx ');

define('_DB_TYPE_', 'MySQL');

define('_COOKIE_KEY_',

 

waarbij de 1e xxx mijn naam van de database-aanmaker is en de 2e het password van die database-maker/eigenaar. Edit: dus van de lege database op HealthCreation

 

Alvast bedankt voor een tip!

PS ik denk dat meerderen hiermee geholpen zijn, ik ga na afloop een handleidinkje schrijven met screenshots voor toekomstig gebruik.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Het probleem ligt bij het importeren van je data in een nieuwe lege database, toch?

 

Wat ik niet helemaal begrijp, is dat het erop lijkt dat je exact dezelfde database naam voor je nieuwe database probeert te gebruiken.Volgens mij is dat niet mogelijk (maar misschien heb ik het mis).

 

Uit je info lijkt het erop dat dbnsnl_ de naam van je oude database is. Klopt dat wel? Normaal gesproken is dbnsnl_ de prefix en komt er nog iets daarachter, dus zoiets als dbnsnl_databasenaam.

 

Op je nieuwe server kan je dan niet dezelfde prefix gebruiken voor je volledige databasenaam, die prefix is meestal vastgelegd door je hosting provider. Dus dan wordt de naam van je nieuwe database nieuweprefix_databasenaam.

Link to comment
Share on other sites

Nee, want omdat HealthCreation nog helemaal leeg is, maakt mij de databasenaam niet uit; ik kan aanleggen wat ik wil

Zoals je in bovenstaande post ziet, is de prefix ps_

 

Ik vermoed steeds meer dat het ligt in de passwords van de databases.

Link to comment
Share on other sites

Nee, want omdat HealthCreation nog helemaal leeg is, maakt mij de databasenaam niet uit; ik kan aanleggen wat ik wil

Zoals je in bovenstaande post ziet, is de prefix ps_

 

Ik vermoed steeds meer dat het ligt in de passwords van de databases.

 

 

Maar ik neem aan dat je toch niet zelf een prefix voor je databases kan kiezen? Of heb je soms een dedicated server met volledige vrijheid voor de configuratie?

 

Met de prefix ps_ wordt normaal gesproken de prefix voor database tabellen bedoelt (en dit kan je wel veranderen), niet van de database zelf.

 

Als het aan de wachtwoorden ligt dan kunnen we je lastig helpen natuurlijk.

Link to comment
Share on other sites

Ik probeer hetzelfde te doen en krijg dezelfde foutmelding bij het importeren in de nieuwe database:

 

SQL-query:

--

-- Database: `cuteststickers`

--

CREATE DATABASE `cuteststickers` DEFAULT CHARACTER SET utf8 COLLATE utf8_general_ci;

MySQL retourneerde: b_help.png

#1044 - Access denied for user 'lettersets'@'%' to database 'cuteststickers'

 

 

Daarbij is cuteststickers mijn oude database naam en lettersets mijn nieuwe.

 

Ik vermoed dat ik bij het exporteren van mijn oude database andere instellingen moet gebruiken. Wat moet ik in phpMyAdmin allemaal wel en niet aanvinken bij het maken van een backup?

Link to comment
Share on other sites

Ik probeer hetzelfde te doen en krijg dezelfde foutmelding bij het importeren in de nieuwe database:

 

SQL-query:

--

-- Database: `cuteststickers`

--

CREATE DATABASE `cuteststickers` DEFAULT CHARACTER SET utf8 COLLATE utf8_general_ci;

 

MySQL retourneerde: b_help.png

#1044 - Access denied for user 'lettersets'@'%' to database 'cuteststickers'

 

 

Daarbij is cuteststickers mijn oude database naam en lettersets mijn nieuwe.

 

Ik vermoed dat ik bij het exporteren van mijn oude database andere instellingen moet gebruiken. Wat moet ik in phpMyAdmin allemaal wel en niet aanvinken bij het maken van een backup?

 

Je geeft aan dat cuteststickers je oude database is en lettersets je nieuwe database wordt.

Maar je doet een SQL-query waarbij je een nieuwe database cuteststickers probeert aan te maken ??

Daar begrijp ik helemaal niets van.

 

Nogmaals, de volgende stappen is de gangbare en meest envoudige methode om een database te exporteren/importeren:

 

- Selecteer in phpMyAdmin je oude database en ga naar de Export tab

 

- Exporteer je database, hierbij kan je eventueel kiezen voor een compressie (zip of gzip) als je database erg groot is maar houdt alle andere opties standaard. Save de database naar je computer.

 

- Maak in phpMyAdmin een nieuwe database aan of leeg een bestaande database compleet (selecteer alle tabellen en verwijder ze via de drop tables optie)

 

- Ga in je nieuwe lege database naar de Import tab

 

- Browse naar je computer, selecteer de geexporteerde database file en importeer deze database.

 

Dit moet werken. Natuurlijk kan er altijd iets fout gaan tijdens de export of import (bijv. als de database te groot is of er fouten in zitten). Maar de foutmeldingen die jullie krijgen begrijp ik niet, volgens mij doen jullie dan toch iets verkeerd...

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor je reactie. Ik ben nog eens gaan kijken en het ging inderdaad mis bij het exporteren. Ik klikte op "Export" vanuit de Home pagina van phpMyAdmin, in plaats van eerst op de naam van de database in de kolom links te klikken.

 

Hetzelfde geldt voor het importeren: eerst op de naam van de nieuwe database in de linker kolom klikken en dan importeren. Nu werkt het wel. #phpmyadminvoorbeginners - sorry!

Link to comment
Share on other sites

Ja, dat laatste denk ik ook.

Ik probeer dadelijk nog de methode zoals die hierboven staat, ik heb ook niet op de naam van de DB geklikt-links.

 

Frens: die had ik 'gewoon' in Plesk aangemaakt.

Vond het destijds niet zo belangrijk daar ik sites heb gemaakt zonder database, ga er nu secuurder mee om ;-)

 

Er loopt nu ook al tenminste 1 topic op de Engesltalige kant van dit forum met exact dezelfde problemen, zodra het mij eenmaal gelukt is, maak ik voor de zekerheid een PDF-handleiding met stap-voor-stap uitleg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Ik heb dit eerder gedaan en toen ging het helemaal goed...maar ik heb het nu naar een testomgeving gedaan met een andere database erbij. Is verder helemaal goed gegaan echter komt de template er heel raar uit te zien.

 

Zie verschil met de goede: http://www.kookmateriaal.nl/ en de foute: http://www.kookmateriaal.nl/testpp

 

Hoe zou dit kunnen komen?

 

PS. ik ben er ook nog mee bezig om te proberen dus het kan er nog raarder uitzien dan er nu al uit ziet. Alles staat op dit moment niet op de plek ;)

Edited by Peter Pastoor (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hoe gaat dat bij jullie?

 

Als je naar http://www.kookmateriaal.nl/testpp/ gaat en dan bv op producten klikt rechtsboven in het menu? Dan ga je volgens mij naar http://www.kookmater...-producten.....

 

Hoe kan dit?

 

Je bedoelt dat je dan naar je main site wordt doorverwezen?

Volgens mij gaat het niet goed met Friendly URLs omdat je een shop hebt zowel in de root als in een subfolder. Schakel Friendly URL uit in je testshop en dan zou het goed moeten gaan.

 

Je kan ook je testshop in een subdomein zetten (test.domeinnaam.nl) , dan kan je wel een aparte htaccess gebruiken voor Friendly URLs.

Link to comment
Share on other sites

Heb idd de friendly urls even uitgezet. Ik weet niet of ik een test.domein.nl kan maken.

 

Vast wel. Daarvoor moet je in je hosting beheersysteem kijken hoe dat moet. Vaak is er wel een beperking voor het aantal subdomeinen.

 

En meestal blijft je gewoon een folder in je root gebruiken: dus voor FTP zie je dan nog steeds /sub als folder welke dan via internet toegankelijk is via sub.domeinnaam.nl

Link to comment
Share on other sites

peter ,\toevallig net zo'n soort gelijk probleem verholpen

verwijder de htaccess

maak even via kladblok een nieuwe aan

en upload deze naar je server ,,

 

voer dan weer friendly url uit

als het goed is zit je website dan weer straight in de plooi

 

edit : linkje naar het onderwerp : http://www.prestashop.com/forums/topic/190639-solved-links-stuk-na-update-naar-15017/page__pid__942581?do=findComment&comment=942581

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hoe gaat dat bij jullie?

 

Als je naar http://www.kookmateriaal.nl/testpp/ gaat en dan bv op producten klikt rechtsboven in het menu? Dan ga je volgens mij naar http://www.kookmater...-producten.....

 

Hoe kan dit?

dan heb je denk ik de settings.inc.php niet goed staan

deze vind je in config / settings.inc.php

 

waarschijnlijk staat in je eerste regel nog een link naar je andere shop

deze moet je wijzigen in :

 

 

define('__PS_BASE_URI__', '/de-naam-van-je-map/');

 

edit : dus voor jou is het define('__PS_BASE_URI__', '/testpp/');

 

ik ben bezig met een complete handleiding ,

maar net als zovele dingen moet dit helaas allemaal tussendoor <anders echtscheiding haha >

maar denk dat ik die handleiding zo en zo uiterlijk vrijdag klaar heb

Edited by maconl (see edit history)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@maconl: volgens mij zat ik inderdaad mis :blink: en heb je gelijk :)

Het was een lange dag geweest, laten we het daarop houden <_<

 

watttt ?????? geef je mij gelijk ????? woohooaaa :)

neah je kent het motto : drie weten er meer dan 1 , en je weet hoe dat soms gaat ,

jij of iemand zegt iets en bij de 1 schiet het dan ineens comleet binnen ,,

dat is het mooie tussen een paar mensen hier , we vullen elkaar aan <_<

 

edit: je zat niet helemaal mis hoor !

met jou antwoorden schoot ineens te binnen dat ik eea ook ooit vrij in het begin gehad heb

maar die 1.5 is en blijft nog een raadsel ,,

vergeet zelf ook iedere keer dat die versie zelf een htaccess genereert enzo

maa rga hem weer zelf ook installeren en mee testen / fouten opsporen

want merk dat ik soms even dingen door elkaar haal < ook wel verstrooid genoemd :huh: >

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

watttt ?????? geef je mij gelijk ????? woohooaaa :)

neah je kent het motto : drie weten er meer dan 1 , en je weet hoe dat soms gaat ,

jij of iemand zegt iets en bij de 1 schiet het dan ineens comleet binnen ,,

dat is het mooie tussen een paar mensen hier , we vullen elkaar aan <_<

 

Ik geef je helemaal gelijk :D

En inderdaad, gelukkig zijn hier meer hulpvaardige personen die elkaar goed aanvullen en wanneer nodig elkaar corrigeren ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik geef je helemaal gelijk :D

En inderdaad, gelukkig zijn hier meer hulpvaardige personen die elkaar goed aanvullen en wanneer nodig elkaar corrigeren ;)

 

tja wacht even met gelijk geven tot peter het getest heeft <mandy geeft mij ook nooit direct gelijk tot het bewezen is :rolleyes:

enne

corrigeren wil ik het (nog) niet noemen :)

is meer aanvullen ,, toch ? haha

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Volgende week dinsdag wordt mijn webwinkel verhuist van hosting. Ik heb nu alvast serverruimte bij nieuwe hoster maar het verhuizen gaat niet zoals het zou moeten terwijl ik alle nodige stappen heb ondernomen. Wat zou ik verkeerd kunnen doen?

 

Zie: http://s114.webhostingserver.nl/~deb62506n2/

 

Kan ik iemand de BO gegevens sturen hiervoor? :)

Link to comment
Share on other sites

Ik heb alles van post 2 gedaan. http://www.prestashop.com/forums/index.php?/topic/159870-hele-webshop-kopieren-naar-een-ander-domein/page__view__findpost__p__776951

 

Dus alles van de ene server naar de andere server geplaatst en ditzelfde met de database. Ik heb de config.inc aangepast en hij heeft wel contact. Ik heb de Seo&urls aangepast en de .htaccess opnieuw aangemaakt. Ook heb ik een aantal rechten naar 777 gemaakt maar misschien dat ik er nog 1 vergeten ben?

Edited by Peter Pastoor (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Owja ik weet het al. Die home is een eigengemaakte link omdat er anders een dropdownmenu komt te staan. Daar heb ik nu producten van gemaakt ernaast.

 

Producten en winactie en het logo doet het goed dus het lijkt mij wel goed gegaan te zijn. Net zoals de producten die op de frontpage staan. De rest zijn allen eigen links :)

Edited by Peter Pastoor (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hallo Allemaal ,

zie een topic die om te smullen is en had graag willen helpen

 

echter zit ik op dit ogenblik met een giga grote spoedklus welke enige volledige dagen in beslag gaan nemen

hierdoor zullen jullie mij tijdelijk moeten missen < frens juich niet :lol: >

succes en ik meld me wel weer als ik de tijd weer heb

coen

Link to comment
Share on other sites

Hallo Allemaal ,

zie een topic die om te smullen is en had graag willen helpen

 

echter zit ik op dit ogenblik met een giga grote spoedklus welke enige volledige dagen in beslag gaan nemen

hierdoor zullen jullie mij tijdelijk moeten missen < frens juich niet :lol: >

succes en ik meld me wel weer als ik de tijd weer heb

coen

:(
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hoi,

 

Is deze methode ook de beste wanneer je van plan bent een nieuwe template te installeren en je deze nieuwe template eerst een tijdje wil bewerken en testen? Je kunt dan gewoon met de oude verkopen en wanneer je klaar bent met nieuwe template de shop met de benodigde gegevens over brengen naar de nieuwe data base. Of gaat dit zo niet werken?

Link to comment
Share on other sites

Hoi,

 

Is deze methode ook de beste wanneer je van plan bent een nieuwe template te installeren en je deze nieuwe template eerst een tijdje wil bewerken en testen? Je kunt dan gewoon met de oude verkopen en wanneer je klaar bent met nieuwe template de shop met de benodigde gegevens over brengen naar de nieuwe data base. Of gaat dit zo niet werken?

Link to comment
Share on other sites

Hoi,

 

Is deze methode ook de beste wanneer je van plan bent een nieuwe template te installeren en je deze nieuwe template eerst een tijdje wil bewerken en testen? Je kunt dan gewoon met de oude verkopen en wanneer je klaar bent met nieuwe template de shop met de benodigde gegevens over brengen naar de nieuwe data base. Of gaat dit zo niet werken?

Zie http://www.prestashopmaken.nl/handleidingen/testomgeving-maken/ voor het maken van een testomgeving. In een testomgeving kun je eerst nieuwe templates of modules ontwikkelen of uitproberen alvorens deze in te voeren in de live shop
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hallo allemaal, ook ik heb (veel) problemen met het overzetten van de ene website (http://www.guadalinfodeorgiva.es/orgivashopping/index.php?) naar de nieuwe http://www.orgivashopping.com

Voor zover ik het kan zien, is de database overgezet en ook zijn alle folders en files overgezet, maar niets werkt.........

In de map config (settings.inc.php) heb ik het een en ander aangepast........ Ik weet niet of dit goed is????

 

define('_DB_SERVER_', 'localhost');

 

Bij deze "setting", en wanneer ik dan hier naar toe ga, http://www.orgivashopping.com dan "springt" ie automatisch naar http://www.guadalinfodeorgiva.es/orgivashopping/index.php?

 

Ik ben een leek met dit soort dingen om eerlijk te zijn. Ik woon in Spanje en volg deze cursus in het Spaans, maar het ziet er naar uit dat mijn leraar ook geen antwoord heeft. Wie o wie kan mij helpen, a.j.b. stap voor stap, mijn winkel van de ene naar de andere te krijgen. Alvast dank, Ruud.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Coen, dank voor je snelle reactie. Deze link die je aangaf had ik al een beetje bestudeerd.......

 

Moet ik in onderstaande "zaken" veranderen? config (settings.inc.php)

 

 

<?php

define('_DB_SERVER_', 'localhost');

define('_DB_NAME_', 'orgiva_shopping');

define('_DB_USER_', 'orgiva_shopping');

define('_DB_PASSWD_', 'WACHTWOORD');

define('_DB_PREFIX_', 'ps_');

define('_MYSQL_ENGINE_', 'InnoDB');

define('_PS_CACHING_SYSTEM_', 'CacheMemcache');

define('_PS_CACHE_ENABLED_', '0');

define('_MEDIA_SERVER_1_', '');

define('_MEDIA_SERVER_2_', '');

define('_MEDIA_SERVER_3_', '');

define('_COOKIE_KEY_', '4b6P6kUMszkLoGLHuhYb1vSVOXhKw1jPgS6SXvuSCx802I7sYxYPXEGw');

define('_COOKIE_IV_', '9xH2txga');

define('_PS_CREATION_DATE_', '2013-01-24');

define('_PS_VERSION_', '1.5.3.1');

define('_RIJNDAEL_KEY_', '7ZoEx77W9Nj4CKa44mXbVeQxr4II8Pz8');

define('_RIJNDAEL_IV_', 'J4nLD5J7bYK3F/21ahntHA==');

?>

 

Het wachtwoord heb ik maar even vervangen met "WACHTWOORD"

Waar in de database moet ik "zaken" veranderen en hoe?? Je hebt echt te doen met een leek, sorry.

Ruud.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Ruud ,

in de settings doe je alleen de volgende regels wijzigen :

 

define('_DB_SERVER_', 'localhost');

define('_DB_NAME_', 'orgiva_shopping'); als dit de db naam is

define('_DB_USER_', 'orgiva_shopping'); als dit de db gebruiker is

define('_DB_PASSWD_', 'WACHTWOORD'); en hier het wachtwoord van je database..

 

urls wijzigen zoals op de site vermeld staat,

welke ik je gegeven hebt ,

 

er staat bij :

zoek nu met de zoekfunctie van Notepad++ of met kladblok stap voor stap, de url gegevens op

bijvoorbeeld :

http://www.mijn-domein-naam.nl

en wijzigt deze in uw nieuwe url

bijvoorbeeld :

http://www.mijn-domein-naam.nl

Opmerking: dit geldt uiteraard ook voor alle email adressen welke in deze database staan!

bijvoorbeeld :

[email protected]

wijzigt u in :

[email protected]

dus met notepad+ je backup van je database doorzoeken en de url's wijzigen ,, verder niks

 

als je die handleiding rustig stap voor stap doorneemt en goed leest ,,

en dan de beschreven stappen uitvoert gaat het zeker lukken ,,

alles is precies beschreven wat je moet wijzigen,,en waarin je het moet wijzigen

 

helaas heb ik nu de tijd niet om je geheel te begeleiden ,,

Link to comment
Share on other sites

Hmmmm, dank sowieso Coen. Inmiddels heb ik op aanraden van een vriend XAMPP ge-download en nu ook Notepad++

Beide programma´s heb ik bekeken en wat rond geklikt om het zo maar even te zeggen. Het wordt er wat mij betreft alleen maar moeilijker van, nog meer programma´s die ik (helaas) niet begrijp. Het is allemaal een hele studie "op zich".

Jij schrijft:

zoek nu met de zoekfunctie van Notepad++ of met kladblok stap voor stap, de url gegevens op

bijvoorbeeld : http://www.mijn-domein-naam.nl

 

Als ik de zoekfunctie gebruik in Notepad++, en mijn domein naam invoer, dan kan ie niks vinden.

ARRRRGGGHHHH, heeft niets met jou te maken Coen, het is gewoon de frustratie dat ik HELEMAAL niet vooruitkom na 7 weken.

Vanavond les...... wie weet.....

Link to comment
Share on other sites

xampp heb je niet nodig deze is als je op je pc een webshop wilt opbouwen enz ,,,

 

notepad++ is gewoon een editor ,, heel eenvoudig ,,

je hebt alleen de zoekfunctie nodig meer niet ,,

 

je opent je database van je oude shop ,en gebruik de zoekfunctie ,,,

je moet je oude domeinnaam zoeken ,, "" guadalinfodeorgiva"" desnoods alleen de naam zonder de ww en zo

als je de goede database hebt vind hij echt wel wat :)

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Right Coen, dat werkte, alles vervangen en de database opnieuw ge-upload.

Hier kun je overigens de webshop al zien; http://www.guadalinfodeorgiva.es/orgivashopping/index.php?

Op http://www.orgivashopping.com zie ik nog steeds niets, alhoewel er wel een ander soort van foutmelding is.

 

Dit staat nu in de URL balk; http://www.orgivashopping.com/orgivashopping/index.php?

En dit in het veld; Not Found

 

The requested URL /orgivashopping/index.php was not found on this server.

 

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

 

Apache/2.2.24 (Unix) mod_ssl/2.2.24 OpenSSL/0.9.8e-fips-rhel5 DAV/2 PHP/5.3.23 Server at www.orgivashopping.com Port 80

 

Heb je nog meer tips of een volgende stap???? p.s. om 20.00 uur heb ik les.

 

dank zover!!!!!!!!!!!!!!!!! Ruud.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Coen,

 

 

define('_DB_SERVER_', 'localhost');

define('_DB_NAME_', 'orgiva_shopping'); als dit de db naam is

define('_DB_USER_', 'orgiva_shopping'); als dit de db gebruiker is

define('_DB_PASSWD_', 'WACHTWOORD'); en hier het wachtwoord van je database..

 

de 1e lijn, localhost....... moet dat niet verandert worden in mijn hostingprovider???? Die andere 3 zijn volgens mij goed...(?)

Link to comment
Share on other sites

Hoi Coen,

 

 

define('_DB_SERVER_', 'localhost');

define('_DB_NAME_', 'orgiva_shopping'); als dit de db naam is

define('_DB_USER_', 'orgiva_shopping'); als dit de db gebruiker is

define('_DB_PASSWD_', 'WACHTWOORD'); en hier het wachtwoord van je database..

 

de 1e lijn, localhost....... moet dat niet verandert worden in mijn hostingprovider???? Die andere 3 zijn volgens mij goed...(?)

 

nee localhost moet zo blijven staan

en of de andere instellingen goed zijn weet ik niet ,

als je een database aanmaakt dan geef je die gegevens in ,,

als je hosting zelf een database aanmaakt dan krijg je die gegevens van je hosting

Link to comment
Share on other sites

ben bezig met die "permits"....... niet alles wat op jullie website staat, staat in mijn website...................

 

 

/.htaccess (gedaan, 777)

 

/config (gedaan, 777)

 

/tools/smarty/compile (kan ik niet vinden, misschien andere versie?)

 

/tools/smarty/cache (kan ik niet vinden, misschien andere versie?)

 

/tools/smarty_v2/compile (kan ik niet vinden, misschien andere versie?)

 

/tools/smarty_v2/cache (kan ik niet vinden, misschien andere versie?)

 

/sitemap.xml (gedaan, 777)

 

/log (kan ik niet vinden, misschien andere versie?)

 

Moet nu afsluiten en ga naar de cursus, hopelijk ben je later nog on-line....

 

Tot zover hartstikke bedankt, Ruud.

Link to comment
Share on other sites

ben bezig met die "permits"....... niet alles wat op jullie website staat, staat in mijn website...................

 

 

/.htaccess (gedaan, 777)

 

/config (gedaan, 777)

 

/tools/smarty/compile (kan ik niet vinden, misschien andere versie?)

 

/tools/smarty/cache (kan ik niet vinden, misschien andere versie?)

 

/tools/smarty_v2/compile (kan ik niet vinden, misschien andere versie?)

 

/tools/smarty_v2/cache (kan ik niet vinden, misschien andere versie?)

 

/sitemap.xml (gedaan, 777)

 

/log (kan ik niet vinden, misschien andere versie?)

 

Moet nu afsluiten en ga naar de cursus, hopelijk ben je later nog on-line....

 

Tot zover hartstikke bedankt, Ruud.

 

eh op die site staan de settings voor prestashop 1.3 en 1.4

1.5 staat er nog niet tussen ,,

maar vind je hier op het forum

Link to comment
Share on other sites

Hoi Coen, ik heb het hele forum doorzocht op "permissions" Prestashop 1.5.3.1 Helaas geen resultaat. Zoals boven beschreven kan ik niet alle files vinden. Ik weet dus niet waar en wat ik nog moet veranderen. Misschien wil je nog een andere tip geven? Of wil je evt. toegang tot mijn site via een privemail, zodat je even kan kijken. bedankt, Ruud. p.s. ik heb het gevoel dat ik er bijna ben.....

Link to comment
Share on other sites

hoi ruud

kijk onder "Geadvanceerde parameters > Configuratie informatie".

Bij "Controleer uw configuratie zie je of bepaalde mappen of bestanden niet de juiste schrijfrechten hebben

ook zie je daar of er andere foutmeldingen zijn

 

 

maar verwijder de .htaccess eens ,,

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

niet op je hosting !

in je admin gedeelte ook wel back office genoemd van je webshop

 

tussen haakjes ,,

ik zei dat je hosting maar 1 database heeft ?

 

je moet er nu namelijk twee hebben met twee webshops op je hosting

anders werkt die shop zo en zo niet op dat ander domein

 

als je maar 1 database kan aanmaken kan je het zo en zo vergeten ,,

 

 

en je hebt maar 24 mb over ,,,, wordt krap

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

ow ok ,,

maar je moet als admin in je webshop inloggen , bv net zoals bij de andere shop dat je artikelen wilt toevoegen

dan moet je dus in je BO inloggen ,

dat moetje met de nieuwe shop ook doen dan zie je dus eea

 

niet via je hosting of dreamweaver enz ,,

Link to comment
Share on other sites

Hoi Coen,

 

ja, ik begrijp het nu, sorry!!! In de nieuwe webshop (http://www.orgivashopping.com) kan ik niet bij de backoffice komen. Er is gewoon niets....

Hier, http://www.guadalinfodeorgiva.es/orgivashopping/index.php, kan ik wel in de backoffice, maar dat schiet niet op natuurlijk.

Eindelijk begin ik zaken een beetje te onderscheiden.

Zoals ik al schreef, de laatse link "draait" op een andere server/hosting, nl. die van http://www.guadalinfodeorgiva.es, dus die database zit daar. Ik zal het een en ander moeten deleten om meer ruimte te krijgen bij m´n hostingprovider.

Wat kan ik nu doen??? Heb je nog tips?

Ruud.

Link to comment
Share on other sites

heb je wel een database voor die nieuwe domein aangemaakt ?

ik bedoel je kan de bestanden op je hosting zetten ,

maar als je de database van de webshop niet op die nieuwe hosting zet werkt het natuurlijk niet

 

je moet dus een backup maken van de bestanden en database

en deze moet je allemaal overzetten naar je nieuwe domein incl de wijzigingen die in de handleiding staan

 

meer tips heb ik niet omdat wanneer je het volgens de handleiding doet ,,het zo gewoon moet werken ,,

 

Geef anders via PM je ftp gegevens ,,

van je nieuwe hosting

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ja, dat heb ik allemaal gedaan, ik heb alles geupload naar het nieuwe domein, ik heb een nieuwe database aangemaakt, met de verandering van de links, etc. daarbinnen, ook de database is er. Dat kan ik zien bij de hosting.

Ik (we) waren bezig met die "permissies". Daar waren een aantal files die ik niet kon vinden, omdat ik, volgens mij, de laatste versie (1.5.3.1) gebruik. Ook kon ik niets vinden daarover binnen het forum.

Volgens mij moet het iets "kleins" zijn........Dit geeft de URL balk (http://www.orgivashopping.com/orgivashopping/index.php?) nadat ik dit ingeef op de URL balk; http://www.orgivashopping.com, 2x orgivashopping?????

Link to comment
Share on other sites

dat je orgivashopping.com/orgivashopping/

krijgt komt omdat de prestashop in een map "" orgivashopping "" zit

is dit op de nieuwe hosting niet het geval en je hebt de hele shop in de root staan

dan heb je de urls verkeerd in je database aangepast ,,

 

 

probeer de volgende schrijfrechten op mappen en/of bestanden uit het onderstaand lijstje:

 

~/config/

~/cache/ + alle onderliggende mappen

~/log/

~/img/ + alle onderliggende mappen

~/mails/ + alle onderliggende mappen

~/modules/ + alle onderliggende mappen

~/themes/default/lang/

~/themes/default/pdf/lang/

~/themes/default/cache/

~/translations/ + alle onderliggende mappen

~/upload/

~/download/

~/sitemap.xml

~/.htaccess

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...