Jump to content

[Uløst/Pauset] Tomme 404 error sider (404.php)(PS1.4.6.2 - PS1.4.7.3)


Per

Recommended Posts

Edit 2 (05-03-2012) : Sat på pause, problem ikke løst. Vil have sat shoppen op først nu.

 

---

 

Edit 1: Jeg har fået nulstillet mit Prof. hotel hos Meebox, men det virker stadig ikke. ( gå til post #16 for at læse resume derfra)

 

---

 

Hej

 

Okay, jeg har brugt hele dagen på at knække denne nød, men intet resultat. Så håber virkelig der er nogen der kender en løsning på problemet.

 

 

Når jeg skriver en forkert adresse, er der kun en blank side i Firefox eller en 404 side i Internet Explorer.

Skriver man direkte link til 404.php så vises den ok.

 

Om jeg bruger "Generate .htaccess file" eller selv sætter "ErrorDocument 404 /shop/404.php" ind som eneste linje giver ingen forskel.

 

 

'Pages not found' Stats i Back Office registrere fejl adresserne.

 

 

Jeg bruger Meebox.dk pro.1 hotel, hvor shoppens domæne er sat op sådan, www.mitdomaene.dk/shop/

 

 

__Server information__ ( Back Office > Tools > Configuration Information )

Prestashop version: 1.4.7.0

Server information: Linux #1 SMP Tue Nov 8 18:09:57 EET 2011 x86_64

Server software version: LiteSpeed

PHP version: 5.3.6

MySQL version: 5.1.49-3-log

 

 

Jeg installere PrestaShop via lite.

 

Vis jeg prøver samme installering på en testserver (xampp), så virker 404 siderne fint.

 

 

Ellers ser resten af PrestaShop ud til at virke som det skal lige nu, men vil jo gerne have at alt virker i vores nye shop.

 

- Per

Edited by Per (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Lavede lige en frisk install af både Full og Lite hvor enste ting jeg har gjort er at generere en .htaccess fil via PrestaShop ( Back Office > Tools > Generators ).

 

Stadig samme problem.

 

Jeg har en .htaccess i roden (public_html), men kan ikke se at det skulle give problemer.

Jeg har følgende kode der i:

# PHP Settings
php_flag magic_quotes_gpc Off

# Add WWW to domain my-domain-name.dk
Options +FollowSymLinks
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^my-domain-name\.dk
RewriteRule ^(.*)$ http://www.my-domain-name.dk/$1 [R=permanent,L]

# Error Pages
ErrorDocument 404 /404.html

 

Butikken instaleres i en mappe ala /shop/

 

Men ja, jeg kan stadig ikke få fejlsiden til at loade rigtig med en url som, www.minside.dk/shop/errorUrlTest

 

- Per

Edited by Per (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ok! Her er mit fund, skulle ha prøve at udkommentere de forskellige koder i 404.php noget før.

 

Det ser ud til at virke når jeg udkommentere denne kode/linje

header('Status: 404 Not Found');

så den bliver

/* header('Status: 404 Not Found'); */

 

Så håber jeg bare ikke jeg ødelægger noget i PrestaShop med det.

 

Inden jeg sætter 'løst' på tråden, kunne jeg godt tænke mig at høre hvad andre gør.

 

hele min 404.php kode nu

<?php
/*
* 2007-2011 PrestaShop
*
* NOTICE OF LICENSE
*
* This source file is subject to the Open Software License (OSL 3.0)
* that is bundled with this package in the file LICENSE.txt.
* It is also available through the world-wide-web at this URL:
* http://opensource.org/licenses/osl-3.0.php
* If you did not receive a copy of the license and are unable to
* obtain it through the world-wide-web, please send an email
* to [email protected] so we can send you a copy immediately.
*
* DISCLAIMER
*
* Do not edit or add to this file if you wish to upgrade PrestaShop to newer
* versions in the future. If you wish to customize PrestaShop for your
* needs please refer to http://www.prestashop.com for more information.
*
*  @author PrestaShop SA <[email protected]>
*  @copyright  2007-2011 PrestaShop SA
*  @version  Release: $Revision: 6594 $
*  @license	http://opensource.org/licenses/osl-3.0.php  Open Software License (OSL 3.0)
*  International Registered Trademark & Property of PrestaShop SA
*/
/* Send the proper status code in HTTP headers */
header('HTTP/1.1 404 Not Found');
/* header('Status: 404 Not Found'); */
if (in_array(substr($_SERVER['REQUEST_URI'], -3), array('png', 'jpg', 'gif')))
{
require_once(dirname(__FILE__).'/config/settings.inc.php');
header('Location: '.__PS_BASE_URI__.'img/404.gif');
exit;
}
elseif (in_array(substr($_SERVER['REQUEST_URI'], -3), array('.js', 'css')))
die('');
require_once(dirname(__FILE__).'/config/config.inc.php');
ControllerFactory::getController('PageNotFoundController')->run();

 

og det ser ud til at virke: (link eksistere ikke længere)

Link to comment
Share on other sites

Skulle lige prøve.. Fejlen er også i version 1.4.6.2 : (link eksistere ikke længere)

 

*suk*

 

Troede der var mange her inde der brugte Meebox.net og ved hvorfor det sker.

 

Jeg er ikke kendt i PHP, kunne godt tænke mig lidt hjælp... :(

Er lidt bange for at det er en dum løsning jeg laver, og at andet så i PrestaShop måske ikke virker.

 

Er der er en mere rigtig løsning at gøre det på?

 

Og hvad har andre Meebox.net brugere gjort?

 

- Per

Link to comment
Share on other sites

Hvad mener du med "Jeg installere PrestaShop via lite" ?

 

Det er ikke Meebox, der er problemet - jeg tror, du må have lavet et eller andet i din opsætning, som gør, at det ikke virker. Jeg installerede for 14 dage siden en ny shop (tilfældigvis hos Meebox) også version 1.4.7.0 og her virker 404-siderne fint.

 

EDIT: tjekkede lige dine links ovenfor og her er hverken dansk eller SEO-venlige URLs aktiveret. Jeg kan dog fint fremprovokere en 404-side, hvis jeg f.eks. tager URL'en www.bach-promotion.dk/ps-full/product.php?id_product=1 og fjerner noget af linket.

Link to comment
Share on other sites

Undskyld, jeg mener jeg vælger lite version under installeringen, den uden alle demovarerne/bruger/ordre.

 

Næ, tror nu heller ikke det Meebox der er problemet, ser jo ud til der er flere der har PrestaShop kørende fint der.

Om der er forskel i software mellem Billig og Prof., andet end det der LiteSpeed ved jeg ikke, men tror ikke det skulle have noget af sige. (Vi har Pro.1)

Har ikke lavet andre indstillinger end dem i min .htaccess i /public_html/

"php_flag magic_quotes_gpc Off" til PrestaShop da Meebox har den On, en www 301 rewrite og så en 404 html side.

 

/ps-lite/ og /ps-full/ er rene installeringer hvor jeg kun har lavet en auto .htaccess generering for at teste. Samme lavet i xampp virker fint? (jeg forviret)

 

Kan godt se at PrestaShop ikke længere installere dansk, er også lidt iriteret over det nu, skete vist da de ændred deres side layout her den anden dag...

Testene i xampp og den første live /shop/ jeg var i gang med at lave installered dansk, og det hjalp altså heller ikke på fejl skrevet links online, det var jo der jeg opdaged det... hvor der ingen problem er i xampp...

 

Det vel "Product not found" error der vel kommer fra product.php, jeg prøver at få 404 erroren til at virke (/shop/404.php).

/shop/product.php?id_prduct=1 = "Product not found" error

/shop/prduct.php?id_product=1 = blank 404 error

 

 

Har en der venter på at så sin shop op og køre, og så dukker der det 404.php problem op, og så ændre prestashop.com noget så dansk ikke installeres... :(

 

 

*suk* jeg er træt og går i seng... må se hvad der dukker op i morgen...

 

- Per

Link to comment
Share on other sites

Ok, så gør jeg det ikke... aner ikke hvad jeg så skal gøre for at få det til at virke...

 

og nu vil installeren heller ikke installere dansk mere...

Ser ud til dansk virker igen efter prestashop.com lige var nede kort.

 

.

Undskyld jeg er nyskerig, men er det en Billig eller en Prof. webhotel du har ved Meebox?

 

Tænkte om det alligevel kunne være det der LiteSpeed på Prof. hotellerne der måske kan lave problemet.

 

Eller det fordi jeg lige skulle prøve en 1-Click-Install af PrestaShop da jeg fik Meebox, men den afinstallere jeg igen.

...

Testede lige igen og en 1-Click-Install af PrestaShop har samme problem. Afinstalleret igen.

Link to comment
Share on other sites

1-Click-Install virker fint for mig. Men shoppen er jo altså ikke konfigureret, når den lige er installeret (jeg har ikke brugt "lite", så jeg skal ikke kunne udtale mig om den). Du skal stadig ind og installere dansk sprog, vælge det og lave diverse opsætninger - herunder aktivere SEO-venlige URLs og generere .htaccess filen.

Link to comment
Share on other sites

*suk* jeg har altså prøvet med "Brugervenlig URL" for længe siden, og det hjælper stadig ikke noget med en forkert adresse.

Her, jeg har aktiveret det igen: (link eksistere ikke længere)

Problemet er der stadig, i stedet for at 404.php viser en fejlbesked, er siden blank. Måske en redirect fejl eller noget et sted med serveren.

Fjerner jeg "header('Status: 404 Not Found');" virker siden, men Timpet siger det er en dårlig ide.

 

Kan da ikke passe det kun mig der har problemet...

Mon Meebox vil lave en fabriks reset af mit webhotel, kan være der er en fejl der i, vis det kun er mig.

 

Ellers bruger presta-dyr vist nok Meebox, måske jeg skulle prøve at sende en PM til ham. Var jo her inde jeg læste mig frem til at Meebox skulle være perfekt.

 

- Per

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt se, at du har problemet i dag - jeg ramte fint en 404-side i går, da jeg testede din shop. Så jeg er - indtil andet er bevist - nødt til at fastholde, at du gør et eller andet forkert i din shop og ellers må du prøve at kontakte Meebox.

 

Det er lidt uoverskueligt at hjælpe dig, når du indimellem du skriver har geninstalleret din shop utallige gange - og man skal hjælpe ud fra et testlink. Så jeg kaster håndklædet i ringen på denne.

 

Jeg skal ikke afholde dig fra at kontakte Presta-dyr, men han læser jo ligesom mange af os andre forum hver dag eller næsten hver dag, så hvis han har noget at byde ind med, gør han det som oftest direkte i den relevante tråd. Desuden har jeg lidt den holdning, at hvis noget ikke er til glæde for andre i forum og dermed kræver en privat besked (f.eks. en specifik fejlsøgning på din shop), så skal du også forvente at dem som hjælper dig, vil have betaling for dette.

Link to comment
Share on other sites

Har du ramt 404-siden? Bruger du IE? for den kalder sin egen 404 error side... eller har du brugt direkt linken til 404.php, den var for at vise hvordan det skulle se ud hvis man har en forkert url.

... jeg kan ikke forstå dette... er ved at være godt forvirret selv... måske vi misforstår hinanden...

 

Hvad der sker i de forskellige browserer ved den tomme side:

* Windows Internet Explorer 9 - egen side "Websiden blev ikke fundet."

* Google Chrome 17 - egen side "Ups! Dette link er tilsyneladende beskadiget."

* Opera 11.61 - Blank side (har en tom page source)

* Firefox 10.0.2 - Blank side (har en tom page source)

 

Meningen er jo at den skal redirecte til 404.php hvor den så viser beskeden "Vi beklager, men web-adressen du indtastede er ikke længere tilgængelig" og så et søgefælt til butikken som standart.

 

Jeg har gjort hvad jeg har skrevet her i tråden, eneste indstillinger jeg har lavet på serveren er i .htaccess filen i roden (public_html), som jeg også har postet.

 

Har installeret flere gange jo fordi jeg fik af vide at jeg havde gjort noget forkert, så fulgte forskellige guides, også den i doc.prestashop.com.

Men altid samme resultat om jeg brugte 1.4.6.2 eller 1.4.7.0 ... suk...

 

 

Ok, kender ikke Presta-dyr, skal nok lade vær med at forstyrre ham så, så bare at han også brugte Meebox og han får den rigtige 404 error i hans shop. ( http://www.butikki.dk/errorTest )

 

 

Jeg kunne poste min phpinfo fra Meebox, men ved ikke om det er en sikkerheds risiko at gøre.

Men jeg vil prøve at kontakte Meebox.

Skal nok skrive om det løser sig eller ej.

 

- Per

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal skam ikke bestemme, om du må kontakte Presta-dyr eller ej:-) Det var blot mine betragtninger ud fra, hvordan jeg selv har det med at modtage private beskeder.

 

Jeg bruger også Meebox og min 404-side virker. Det samme gælder flere af de sider jeg har sat op for andre - der også er hostet hos Meebox. Så ud fra det, forstod jeg ikke lige, hvorfor det skulle hjælpe dig at sende en privat besked.

Link to comment
Share on other sites

Det kunne virke som om den .htaccess, du har liggende i shop-kataloget, ikke bliver respekteret. Prøv f.eks. at skifte mellem:

 

Options +Indexes

og:

Options -Indexes

 

og se om det gør en forskel, når du kigger i et underkatalog med filer (uden index.php).

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Det kunne virke som om den .htaccess, du har liggende i shop-kataloget, ikke bliver respekteret. Prøv f.eks. at skifte mellem:

 

Options +Indexes

og:

Options -Indexes

 

og se om det gør en forskel, når du kigger i et underkatalog med filer (uden index.php).

 

/Kjeld

Oh, hej Presta-dyr (Kjeld)

 

Ok, har lavet en test mappe, syns prestashop har index filer over alt.

 

Når jeg har "Options +Indexes" kan jeg se mappens indhold, og når jeg har "Options -Indexes" er der en 403.

---

403 Forbidden

Access to this resource on the server is denied! Powered By LiteSpeed Web Server

LiteSpeed Technologies is not responsible for administration and contents of this web site!

---

Uden linjen får jeg også 403 beskeden fra serveren.

 

 

Nå, men ellers så nulstilled Meebox vor Prof1 webhotel.

Derefter loggede jeg ind og oprettede en database med bruger.

Laver en .htaccess og uploader den i roden af public_html med "php_flag magic_quotes_gpc Off"

Så uploadede jeg PrestaShop filerne til en mappe (jeg bruger FileZilla som altid).

Installer en Full PrestaShop.

Generer .htaccess-fil.

Men ak, stadig problemet.

 

 

Vis jeg for exempel laver "ErrorDocument 404 /testshop/stores.php" istedet for 404.php, ja så går den straks til stores.php ved 404 fejl.

Jeg er sikker på at 404.php bliver loadet da PrestaShop logger 404 fejlene i "Sider der ikke kunne findes". Den er bare desværre blank, men fjerner jeg "header('Status: 404 Not Found');" redirecter siden og vises.

 

Jeg tænkte om det kunne være pga. det der LiteSpeed at 404.php filen ikke virker rigtig for mig.

Men jeg ved ikke, kunne nu stadig tænke mig at vide om i andre kører med Billig eller Prof webhoteller. Selv kører jeg med Prof.

 

 

Ellers ved jeg snart ikke hvad jeg skal sige til det. Vil jo gerne snart have shoppen op at køre, og alt andet ser jo ud til at virke.

 

- Per

Link to comment
Share on other sites

Hej

 

Vil bare lige sige at problemet bliver sat på pause og venter med at se mere på det lige nu, da det jo ser ud til kun at være 404.php redirect der er et problem. Vil jo gerne have shoppen op og kører.

 

Jeg har kigget lidt på to reporter der godt kunne minde om det problem jeg har (PSCFI-4231, PSCFI-4745), men gider ikke lige rode mere med det lige nu, da shoppen gerne skal op og køre først nu.

 

I skal have Tak fordi i da har prøvet at hjælpe, bare kedelig fejlen ikke kunne løses lige nu.

 

- Per

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...