Forum PrestaShop

Il Forum di PrestaShop è lo spazio in cui puoi condividere con la comunità di PrestaShop consigli pratici sull'e-commerce e trovare la risposta a tutte le domande tecniche e funzionali.

Forum PrestaShop

Jump to content

[LØST] Bruge alternativt logo i mails

6 replies to this topic
Prestafan1234

PrestaShop Fanatic

• Members
  • PipPipPipPip
  • 1377 posts
Hej

I min nye shop hvor noget af baggrunden er rød, har jeg været nødt til at sætte logoet ind på en farvet baggrund som matcher baggrundsfarven på shoppen - logoets tekst står med hvid. Ellers blev billedet grumset. Men dette giver problemer med mine mails, for de sender samme logo med. Og teksten i mine mails skal være med gul baggrund i kolonneoverskrifterne så det ser temmelig dumt ud med en stor blok med rødt logo og hvidt shopnavn. Svært at forklare:-) Shoppen er fin nok med de to farver sammen...

Alle html mails kalder denne:
{shop_name}

Kan jeg mon uploade et andet logo til brug for mails og så referere til dette? og i så fald hvordan? :-)
Retro køkkenvægte | Muffinforme, udstikkere, bageartikler

Få hjælp til installation, opsætning og tilretning af PrestaShop på startwebbutik.dk

Timpet

PrestaShop Fanatic

• Members
  • PipPipPipPip
  • 1042 posts
Back Office >> Preferences >> Appearance her kan du ændre logoet :)
Webpack 2 - Postdanmark pakkelabels direkte fra Back Office | Prestashop blog på dansk
Meebox rabatkode der giver 20% rabat: prestatips.dk

Prestafan1234

PrestaShop Fanatic

• Members
  • PipPipPipPip
  • 1377 posts
Hej Timpet

Ja, men så gælder det jo for hele shoppen og e-mails. Det er jo kun logoet i mails, jeg vil ændre - deraf overskriften Alternativt logo i mails;-)

Få hjælp til installation, opsætning og tilretning af PrestaShop på startwebbutik.dk

Timpet

PrestaShop Fanatic

• Members
  • PipPipPipPip
  • 1042 posts
Arhh jeg sov lige lidt, du kan bare ændre logoet i i den URL der, også ændre navnet i bedste html stil angive en placering, men husk at den ikke skal være /logo/logo.jpg men med hele URL adressen http://www.dinurl.com/logo/logo.jpg eller hvor du har valgt at ligge det :)

{shop_name}

Webpack 2 - Postdanmark pakkelabels direkte fra Back Office | Prestashop blog på dansk

Prestafan1234

PrestaShop Fanatic

• Members
  • PipPipPipPip
  • 1377 posts
Det virker - men så alligevel ikke. For den vedhæfter også det alm. logo til mailen. Der er ingen referencer til logo.jpg i html filen, så der må være en eller anden funktion, som sender det med?

Timpet

PrestaShop Fanatic

• Members
  • PipPipPipPip
  • 1042 posts
Det letteste er nok at lave det om i headeren så du linker til et alternativt der, og så bruge "standard" logoet i mailsene. Ellers skal du til at rette i core filerne og det er lidt besværtligt at lede efter den funktion der sender mailen.

Prestafan1234

PrestaShop Fanatic

• Members
  • PipPipPipPip
  • 1377 posts
Ja, det var sgu da smart - undskyld sproget:-)

Det virker - jeg takker og bukker