PrestaShop Forums: Modul til oversættelse til dansk af faneblade og andre tekster i databasen (kun version 1.3) - PrestaShop Forums

Jump to content

Welcome to the PrestaShop Forum! We hope you'll share your comments and suggestions with us. We ask that you please post in English to the main sections of the PrestaShop Forum. If you want to write in another language, please post in the corresponding PrestaShop Community section below.

Please note that PrestaShop Community sections are largely self-moderated. PrestaShop team members may or may not participate in non-English sections. To improve the chances of receiving feedback to your question or comment, please post it in English to the main sections of our Forum.

NYC

Vous parlez français ? par ici !

Modul til oversættelse til dansk af faneblade og andre tekster i databasen (kun version 1.3)

Modul til oversættelse til dansk af faneblade og andre tekster i databasen (kun version 1.3)

#1 Guest_presta-dyr_*

• --
  • Guests

Posted 14 July 2010 - 10:12 PM

Det har længe irriteret mig, at der ikke var en nem måde at få oversat teksterne i databasen til dansk. F.eks. fanebladene, kategorien "Home" og landenes navne bliver ved med at være på engelsk, efter man har lagt de danske sprogfiler ind.

Så her i sommervarmen fik jeg taget mig sammen til at skrive et modul, der kan oversætte teksterne. Jeg har taget udgangspunkt i alle de tekster, der står i db_settings_lite.sql og har oversat dem til dansk. Det var ret kedeligt, at oversætte navnene på 244 lande til dansk, men nu er det gjort.

Teksterne kan nu ændres i moduloversættelserne (under tabtranslate) som alle andre tekster.<br/><br/>Eneste mangel er teksterne i CMS, da de indeholder formatering, så de kan ikke oversættes under moduloversættelser.

Modulet er spritnyt og frisk fra disk, så husk at tage backup, før du bruger det.

2010-07-16: Opdateret. Manglede tekster til order_return_state_lang.
2010-09-28: Nu også med svenske og hollandske oversættelser.
2011-08-28: Modulet findes også til PrestaShop version 1.4

/Kjeld

Attached File(s)

#2 Guest__*

• --
  • Guests

Posted 29 September 2010 - 05:28 AM

Hej Kjeld

Jeg har prøvet at installere dit modul, men det viser ikke rigtig så meget (se billede)

Har du en ide om hvad der kunne være galt ?

Er det fordi jeg kører en højere version end 1.3 ?

Jeg kører Version 1.3.1.1

mvh
jarzom

Attached File(s)

#3 Guest__*

• --
  • Guests

Posted 29 September 2010 - 05:48 AM

Nej, version 1.3.1.1 er den officielle.

Er dit sprog sat til "da"?

/Kjeld

#4 Guest__*

• --
  • Guests

Posted 29 September 2010 - 12:23 PM

From 1285735695:

Nej, version 1.3.1.1 er den officielle.

Er dit sprog sat til "da"?

/Kjeld

Jep, sproget er sat til da

mvh
Glenn

#5 Guest__*

• --
  • Guests

Posted 29 September 2010 - 12:30 PM

Hvilket flag klikkede du på, for at komme til det skærmbillede, du havde vedhæftet?

/Kjeld

#6 Guest__*

• --
  • Guests

Posted 29 September 2010 - 12:34 PM

Jeg klikkede på det danske flag.

/jarzom

#7 Guest__*

• --
  • Guests

Posted 01 November 2010 - 07:26 PM

Hvordan virker modulet, overskriver det noget i databasen eller hvad gør det? virker det til 1.2.5?

#8 Guest__*

• --
  • Guests

Posted 01 November 2010 - 07:32 PM

Jeg har kun testet det med 1.3. Det overskriver tekster for faneblade, lande m.m. Med i pakken er et Python-script, så du evt. selv kan generere en ny oversættelsestabel.

/Kjeld

#9 Guest__*

• --
  • Guests

Posted 19 December 2010 - 12:44 AM

Hej presta-dyr.
Vil bare takke dig, for et super stykke arbejde. Tak fordi du deler.. ;0)
Det virker perfekt hos mig.

Glædelig jul
Eva

#10 Guest__*

• --
  • Guests

Posted 19 December 2010 - 01:07 AM

Hej Eva

Godt du kunne bruge det. Jeg har også prøvet det med version 1.4. Det virker faktisk, men der mangler dog en håndfuld tekster.

/Kjeld

#11 Guest__*

• --
  • Guests

Posted 29 March 2011 - 06:35 PM

Hej Kjeld og tak for et skide godt modul :-)

Er der nogen chancer for at der kommer en fuldt oversat version til Prestashop v1.4x ?

På forhånd tak.

#12 Guest__*

• --
  • Guests

Posted 31 March 2011 - 06:42 AM

Jo, det skal opdateres til 1.4 (når jeg får tid).

/Kjeld

#13 Guest__*

• --
  • Guests

Posted 11 April 2011 - 11:38 PM

Så er der en opdatering, der virker med 1.4 i denne tråd: http://www.prestasho...ewthread/102719

/Kjeld

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users