Forum PrestaShop

Il Forum di PrestaShop è lo spazio in cui puoi condividere con la comunità di PrestaShop consigli pratici sull'e-commerce e trovare la risposta a tutte le domande tecniche e funzionali.

Forum PrestaShop

Jump to content

[Modul] PrestaShop integreret med Sigma Regnskab

51 replies to this topic
presta-dyr

PrestaShop Fanatic

• Moderators
  • 1045 posts
Jeg bruger med stor fornøjelse Sigma Regnskab til at holde styr på firmaet. Men som de fleste ved, er det hammerkedeligt at sidde og taste bilag ind fra PrestaShop, så jeg har længe leget med tanken om at skrive et modul, der kunne eksportere data fra PrestaShop til Sigma Regnskab.

Sigma Regnskab er gratis, så for at fortsætte i den gode ånd er her mit integrationsmodul kvit og frit. Modulet bruges ved månedsafslutning og genererer en zip-fil der indeholder CSV-fil og PDF-filerne med fakturaer og kreditnotaer.

For at bruge modulet gøres således:
* Installer den modificerede version af Sigma Regnskab. Kan findes på www.dataco.dk.
* Modulet installeres i PrestaShop.
* Notér seneste BilagNr i Sigma Regnskab.
* Gå ind under Ordrer i PrestaShop og find fanebladet Sigma Eksport.
* Vælg måned og skriv BilagNr+1.
* Gem zip-filen og udtræk CSV-filen lokalt.
* Importer nu CSV-filen i Sigma Regnskab.

Opdatering 2010-06-09: Udtrækker nu også fakturaer og kreditnotaer.
Opdatering 2010-09-08: Virkede ikke på serveren hos domaindirect.dk.
Opdatering 2010-12-02: Nu med Moneybookers.
Opdatering 2011-02-02: Droppede Moneybookers-support igen. Bruger nu tgz i stedet for zip.
Opdatering 2011-06-02: Mulighed for at opsætte konti for forsendelse m.m.
Opdatering 2011-07-12: Opdateret til PS 1.4. Bruger nu primært zip, sekundært tgz.
Opdatering 2011-08-05: Modulet ligger nu som zip i stedet for tgz (det nye forum kan ikke lide tgz).
Opdatering 2011-11-01: Rettet fejl med carrier tax med PS 1.4.

/Kjeld

Attached Files

Joachim Tranberg

PrestaShop Apprentice

• Members
  • PipPip
  • 148 posts
Har nu prøvet det.

Når jeg følger dine instrukser får jeg blot en blank side, når jeg trykker eksport.

presta-dyr

PrestaShop Fanatic

• Moderators
  • 1045 posts
Du kører ikke tilfældigvis hos UnoEuro? Jeg har oplevet problemer med svartiderne her til aften.

/Kjeld

Joachim Tranberg

PrestaShop Apprentice

• Members
  • PipPip
  • 148 posts
Nej. Det er på min ONE testserver.
Har også prøvet hertil morgen, og den gør det fortsat.

presta-dyr

PrestaShop Fanatic

• Moderators
  • 1045 posts
Jeg kører nok for hårdt på serveren. Prøv lige med den version jeg har vedhæftet. Den genererer ikke PDF.

/Kjeld

Attached Files

presta-dyr

PrestaShop Fanatic

• Moderators
  • 1045 posts
Jeg havde problemer med at køre modulet på serveren hos domaindirect.dk (godt og billigt webhotel). Det viste sig, at der var en finurlighed med ZipArchive, så jeg skulle bruge OVERWRITE i stedet for CREATE. Jeg opdateret modulet i første indlæg i tråden.

/Kjeld

Kokkekniven

PrestaShop Apprentice

• Members
  • PipPip
  • 55 posts
Hejsa,
Det er super smart det her og thumbs up for modulet.

Jeg bruger access 2007 og er på ingen måde access haj, så jeg er lidt på bar bund med hensyn til at oprette en kladde. Er der en venlig sjæl der kan skubbe mig i den rigtige retning?

dbh,
Kristian

presta-dyr

PrestaShop Fanatic

• Moderators
  • 1045 posts
Først opretter du et regnskab med Sigma Regnskab. Så åbner du den databasefil regnskabsprogrammet har oprettet med Access. I databasen er der nu en tabel der hedder "kladde".

/Kjeld

Kokkekniven

PrestaShop Apprentice

• Members
  • PipPip
  • 55 posts
Tusind tak for forklaringen. Så lykkedes det nemlig at få til at fungere...det er et super modul.

/kristian

kristian21

PrestaShop Newbie

• Members
  • Pip
  • 9 posts
Hej Kjeld.

Har du mulighed for at sende et dump af hvordan csv filen kommer til at se ud (uden data selvfølgelig, men med felter)? Jeg kunne godt tænke mig at lave lignende importtil til en anden type shop.

Hvad med kunder - skal de ikke oprettes manuelt inden eller hvordan klarer du det, når
du indlæser faktuaer?

På forhånd tak
Venlig hilsen Kristian

presta-dyr

PrestaShop Fanatic

• Moderators
  • 1045 posts
Hvorfor ikke bare prøve at installere modulet?

/Kjeld

kristian21

PrestaShop Newbie

• Members
  • Pip
  • 9 posts
Hej Kjeld.

Min shop kører i asp og er ikke en prestashop (endnu :-)). Jeg har forsøgt at lave et udtræk, men
det spiller ikke helt i importen af det system jeg har lavet, så derfor var jeg lidt interesseret i at se
hvordan din csv fil så ud, samt hvordan du klarer problematikken med at kunderne ikke er oprettet
på forhånd.

Mvh. Kristian

presta-dyr

PrestaShop Fanatic

• Moderators
  • 1045 posts
Nu er det her jo et PrestaShop-forum, så jeg vil da på det varmeste anbefale dig at prøve at installere PrestaShop på din server.

Jeg eksporterer ikke fakturer, varer, kunder m.m. til CSV. Fakturaerne eksporteres som PDF-filer, så de kan bruges som bilag. I CSV-filen står blot de posteringer, der skal bruges i kassekladden.

/Kjeld

kristian21

PrestaShop Newbie

• Members
  • Pip
  • 9 posts
Jeg har hørt godt om det, så jeg må snart få det prøvet

Tak for svaret.
Vh. Kristian

merico

PrestaShop Apprentice

• Members
  • PipPip
  • 27 posts
Hej Kjeld,

Vi har skrevet sammen over mail og jeg har nu fået sigma regnskab installeret, og er så småt igang med at sætte mig ind i det. Jeg skal have møde med min revisor i morgen, så jeg håber jeg kan nå at få lavet regnskabet færdigt.. Kommer nok til at kræve lidt kaffe.. :)

Jeg har downloadet sigmaexport_0.5, uploadet og installeret det. Det ser ud til at installere fint, men så da jeg forsøger at trykke eksporter for en tilfældig måned, så får jeg en http error 500:
HTTP-fejl 500 (Internal Server Error): An unexpected condition was encountered while the server was attempting to fulfill the request.

Siden den opstår på hedder:
http://www.xn--diode...port.php?token=

Derfor forsøgte jeg mig med den fix du har vedhæftet et post her i tråden, men det ændrede desværre ingenting. Synes det kunne være super lækkert hvis jeg kunne få dit modul til at virke, så håber du kan hjælpe mig.

Mvh
Thomas Schmidt
www.diodepære.dk

presta-dyr

PrestaShop Fanatic

• Moderators
  • 1045 posts
Jeg opdagede, det var et problem, hvis serveren ikke understøttede ZipArchive. Jeg har ændret modulet, så det i stedet er en gzip'et tar-fil der returneres.

Jeg har også fjernet supporten for Moneybookers-gebyrer (kan nemt kommenteres ind igen), da jeg i stedet bruger CSV-filen fra Moneybookers til at generere et bilag til brug for mit regnskab. Det er stadig ikke halvt så godt, som hvis man fik en brugbar oversigt fra Moneybookers selv, men sådan er det bare ikke.

/Kjeld

merico

PrestaShop Apprentice

• Members
  • PipPip
  • 27 posts
Har surftown og de understøtter ikke zipArchive, men efter at have downloadet version 0.7, uploadet og installeret med ét enkelt klik, så spiller det bare.

Tusind tak for hjælpen Kjeld.

Til alle der skal forsøge sig med at lave regnskab med sin webshop har Kjeld også lavet denne side der giver nogle super tips, kan varmt anbefales:
http://www.dataco.dk/?p=1

merico

PrestaShop Apprentice

• Members
  • PipPip
  • 27 posts
Jeg savner måske en lille forklaring til begreberne "nummer på første bilag" og "nummer på første post". Nummer på første bilag, er det nummeret i sigma som man er kommet til i bogføringskladden? Hvis man altså har 50 posteringer på kladden i forvejen skal man udfylde denne boks med 51? Det andet nummer skal være nummeret på det første bilag for den pågældende måned, altså det nummer der står oppe i hjørnet på den første pdf.

Hvis du vil have feedback kunne en feature hvor man selv kunne indtaste kontonumre for gebyrer og selve salget være smart. Desuden kunne det også være fint at kunne indtaste modkontoen. Men det er bare forslag, sætter pris på modulet uden disse features.

kristian21

PrestaShop Newbie

• Members
  • Pip
  • 9 posts
Jeg er nu kommet over på Prestashop - det spiller. Jeg får dog følgende når jeg kører modulet:

Fatal error: Class 'Archive_Tar' not found in /var/www/....

i den seneste version 0.10 udgave - jeg har webhotel hos unoeuro.

Findes der en let måde at evt. deaktivere noget i scriptet, så det funker?

Jeg kan evt. undvære pdf filer af invoices.

Version 0.5 virker, men der er ikke så mange indstillinger på konti der skal bogføres på.

Hilsen Kristian

presta-dyr

PrestaShop Fanatic

• Moderators
  • 1045 posts
Der kan man bare se. Jeg lavede det netop om, fordi en del servere ikke understøtter ZIP. Jeg vender tilbage, på et tidspunkt, med en løsning.

/Kjeld